Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ett stim med en lite större tetra skulle nog göra susen. Briljanttetror t.ex är riktigt snygga, och skulle nog göra sig med flaggorna.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Inger H
      Vet faktiskt inte hur Marine funkar till växter? Varför inte köra på med High-Light + Colour, vet att denna kombo funkar med växter hos vissa.

      //Inger
      Marine ger en ganska skum färg på ett sötvattenskar. Det blir operationssalsvitt och passar inte växter speciellt bra. Däremot är kombon Day och Color perfekt. Kommer successivt att ha det i alla kar.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Jag tror du har rätt Inger. Men vad kan du tänka dig som tröstnallar för flaggorna då?
        Johnny, du läser inte min tråd!! *ler*, fast det kan jag förstå för här händer inget spännande precis.
        Som tröstnallar har jag tänkt mig någon av av laetacarasläktet, lutar mest åt kurvciklid i dagsläget. Sedan vidare med antingen eller både corysar och röd ancistrus (som är beställd).

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Jodå detta har jag koll på. Trodde du ville ha en korkad men vacker fisk som simmar runt mitt i karet bara
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Du menar en korkad Diskus då om jag kan läsa dina tankar, men NEJ inte igen det vet du.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Shepard
              Ett stim med en lite större tetra skulle nog göra susen. Briljanttetror t.ex är riktigt snygga, och skulle nog göra sig med flaggorna.
              Japp har tänkt i dom banorna. Stänktetrorna var för små, några blev till mat, så återståenden har fått flyttat.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Nej faktiskt inte då du redan har flaggorna och har lika slitigt som med Diskus
                Vad jag menar är att jag har upplevt det som att en fisk behöver annan fisk som visar att det är ofarligt i de regioner som fisken normalt håller till. Och flaggorna håller till en bit upp. De fiskar du nämner håller väl till en bit ner? Dina flaggor har ju levt med stora självsäkra fiskar där de själv har varit guppyn i karet. Nu är de störst och det är tomt i karet= helläskigt!
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Gör som Mats och släpp ner några Endlers. Självsäkra som en arrowana men storlek som en mygga.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Gör som Mats och släpp ner några Endlers. Självsäkra som en arrowana men storlek som en mygga.
                    Endlers blir till mat Johnny.
                    Vet ju att dessa har gått med jättefiskar, så deras osäkerhet just nu är nog inte alls så konstigt. Jag tror jag fortsätter med mina tankar ang. fiskar. Flaggorna kommer att bli störst, självsäkra som attan och vackrast förhoppningsvis...

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Lite inspiration.






                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Dessa Flaggor blir jag inte riktigt klok på. Jag har gjort vattenbyte idag + bytt ut lysrör - dessa fyra som för det mesta visar sig brydde sig inte. Men går jag förbi karet eller att rören släcks blir dom så livrädda att det bara smäller till i glasen.
                        Jag tror (fast som vanligt kan jag ha fel), som jag skrivit förut, att fler invånare skulle göra en tryggare miljö för dessa spattiga.

                        //Inger
                        Vad är det jag brukar säga då... Hmm... Jo, Jag upplever att malarna, främst L, känner sig tryggare med större fiskar omkring sig än små. På något sätt verkar de inge en trygghet. Så absolut kan det vara så med flaggorna. Speciellt om de är vana att ha större omkring sig. Nu saknar de väl den tryggheten och måste lita sig helt på sina sinnen och inte "få" hjälp av andra att ha koll på omgivningen.

                        Jisses vad trött jag blev. Det blev inte alls så bra skrivet som jag hade tänkt. :/ ursäkta eventuellt svammel.

                        PS har du kollat om du har avaktiverat smileysen som Pia föreslog kan ha hänt? För en sådan knapp finns ju på datorn när man skriver. DS.
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • jozi81
                          • January 2011
                          • 917

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Endlers blir till mat Johnny.
                          Vet ju att dessa har gått med jättefiskar, så deras osäkerhet just nu är nog inte alls så konstigt. Jag tror jag fortsätter med mina tankar ang. fiskar. Flaggorna kommer att bli störst, självsäkra som attan och vackrast förhoppningsvis...

                          //Inger
                          Mina VF som var ännu skyggare än dessa initialt, blev helt plötsligt mycket socialare då jag flyttade dom till ett kar nästan utan växter, nästan bara rötter. Men då fick dom lite jordätare som kompisar, ett tag hade jag dom med ett jättestim sorgmantlar med, fantastiskt vackert, typ 4 nyanser av brunt... (Och svart)

                          Filmen är från en sådan setup, visst gör dom sig fint då dom kommer fram!!

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Ursprungligen postat av jozi81

                            Filmen är från en sådan setup, visst gör dom sig fint då dom kommer fram!!
                            l]
                            Håller med.

                            Tänk vad kul det är med zoopet att man hela tiden får lära känna nya arter via andra. Jag tycker att det är toppen.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Endlers blir till mat Johnny.
                              Vet ju att dessa har gått med jättefiskar, så deras osäkerhet just nu är nog inte alls så konstigt. Jag tror jag fortsätter med mina tankar ang. fiskar. Flaggorna kommer att bli störst, självsäkra som attan och vackrast förhoppningsvis...

                              //Inger
                              Mat som är kvick kan sätta fart på stora fiskar......
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Himla fint kar, Daniel! Fint med flaggorna. Det är en art som känns allt mer intressant ju konstigare den beter sig hos Inger. Ju mer oväntade beteenden, desto intressantare fisk. Verkar som om flaggor gillar rejält med rötter vilket ju iofs teckningen på dem berättar.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...