Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ja skriver på datorn, skumt är det i alla fall, saknar ju mina gubbar *ler*

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Jag läste ditt sista inlägg först. Tänkte att vad rart att du saknar Anders, Mats och mig Sedan fattade jag att du saknade dina Smileys.....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Hahahaha! Stackarn.... :P
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Inger, du som också har Rosen. Beter sig dina skumt när det är släckt/mörkt? Jag har några som beter sig som den på bilden. Sen när lampan tänds så slutar de med det beteendet, helt. Har du sett något sådant?

          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1413028839.467462.jpg
Visningar: 1
Storlek: 240,2 KB
ID: 2164007
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            De vänder sig mot ljuset. Mina gör likadant.
            Med vänlig hälsning,
            Herr stackare
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Likan
              Inger, du som också har Rosen. Beter sig dina skumt när det är släckt/mörkt? Jag har några som beter sig som den på bilden. Sen när lampan tänds så slutar de med det beteendet, helt. Har du sett något sådant?

              [ATTACH]71812[/ATTACH]
              Jag har faktiskt inte tänkt på det *rodnar*, ska kolla senare ikväll så får du svar *ler*

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Jag läste ditt sista inlägg först. Tänkte att vad rart att du saknar Anders, Mats och mig Sedan fattade jag att du saknade dina Smileys.....
                Johnny, jag saknar er hela tiden *hjärta*, men jag vill kunna använda mina smileys ändå utan klater (förmodligen norrländska).

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Ja skriver på datorn, skumt är det i alla fall, saknar ju mina gubbar *ler*

                  //Inger
                  du kanske har råkat avaktivera gubbarna

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Jag läste ditt sista inlägg först. Tänkte att vad rart att du saknar Anders, Mats och mig Sedan fattade jag att du saknade dina Smileys.....
                  Man läser det man vill höra
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Jag läser alltid det jag vill höra
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag fortsätter mitt bloggande.
                      Äntligen så tycker jag att rätt ljus har landat i Flaggkaret. Jag har ju irriterat mig på dessa standardrör i Juwelkaren som ger ett så iskallt ljus (i mitt tycke). Jag har bytt ut två Highlight day mot två Colour, vilka ger ett lite dovare ljus, det blev superbra allt enligt mig då.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Låter som du kommit på nåt bra
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Webo
                          • August 2014
                          • 1968

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Jag fortsätter mitt bloggande.
                          Äntligen så tycker jag att rätt ljus har landat i Flaggkaret. Jag har ju irriterat mig på dessa standardrör i Juwelkaren som ger ett så iskallt ljus (i mitt tycke). Jag har bytt ut två Highlight day mot två Colour, vilka ger ett lite dovare ljus, det blev superbra allt enligt mig då.
                          Har du ett Color och ett Highlight Day i varje ljusarmatur (om du har 2 st)?

                          Jag har tittat på om man skulle byta också. Jag ville ha mera färg och de sa då att man skulle ha et Marin rör så det köpte jag men jag tycker inte att där blev så stor skillnad. Nu kollade jag i förrgår på Juwels sortiment av rör och såg då Color som jag inte visste fanns. Så jag har tänkt att jag skulle byta ut Highlight Day mot ett sånt. Då blir det Color och Marine )i båda ljusamaturen och det borde ju ge färg om något, utan att det för den skull skulle bli för "stelt" ljus.
                          Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Låter som du kommit på nåt bra
                            Tror bestämt att jag har härmat "någon" eller hur *ler*.
                            Bilden gör inte ljuset i karet som det ser ut irl.

                            Dessa Flaggor blir jag inte riktigt klok på. Jag har gjort vattenbyte idag + bytt ut lysrör - dessa fyra som för det mesta visar sig brydde sig inte. Men går jag förbi karet eller att rören släcks blir dom så livrädda att det bara smäller till i glasen.
                            Jag tror (fast som vanligt kan jag ha fel), som jag skrivit förut, att fler invånare skulle göra en tryggare miljö för dessa spattiga.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Jag tror du har rätt Inger. Men vad kan du tänka dig som tröstnallar för flaggorna då?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Vet faktiskt inte hur Marine funkar till växter? Varför inte köra på med High-Light + Colour, vet att denna kombo funkar med växter hos vissa.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...