Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Oturstid för zoopetfolk nu för tiden märker jag. Vi hade i slutet på förra veckan våran kanin på blåstjärnan i 3 dagar för operation.. Livmodern hade spökat ur och blivit vätskefylld, men allt gick bra till slut så kaninen verkar återhämta sig.

    Lider med dig, det är förjävla jobbigt att leva med ovissheten & sjuka djur. Hoppas det går bra.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      Håller tummarna för jycken. Väldigt stressande med sjukt djur.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Från FB där jag har många hundvänner, sedan zoopet där jag har fiskvänner

        Zamba är hemma nu efter en hemsk pers i alla fall för husse och matte. Själv han hon nog inte alls märkt av den där lilla hjärnblödningen - hon har varit hur cool som helst.
        Alla hennes reflexer är kanon, vingligheten som bortblåst och bakdelen är precis som vanligt igen men jättetrött.
        Nu ska jag läsa alla inlägg i lugn och ro, sen måste jag försöka att få ner pulsen lite

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Gôtt mos, Inger!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ja man blir tvärglad av sådana nyheter.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Vad skönt att det gick åt rätt håll

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ja pojkar det känns så himla skönt

                Jag har tänkt så mycket på Pia idag, tycker så synd om henne. Tårarna späddes på när jag läste hennes inlägg. Vet ju hur mycket hon gillar fiskarna som strök med.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Va skönt att det gick bra Inger

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Ja pojkar det känns så himla skönt

                    Jag har tänkt så mycket på Pia idag, tycker så synd om henne. Tårarna späddes på när jag läste hennes inlägg. Vet ju hur mycket hon gillar fiskarna som strök med.

                    //Inger
                    så himla skönt att höra Inger! Blir alldeles varm i hjärtat när jag hörde att hon mådde bra
                    jag reder mig, jag har ju trots allt några yngel kvar av lekparet så jag får njuta av dessa istället
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      så himla skönt att höra Inger! Blir alldeles varm i hjärtat när jag hörde att hon mådde bra
                      jag reder mig, jag har ju trots allt några yngel kvar av lekparet så jag får njuta av dessa istället
                      Härligt Pia att du ser det så. Njut nu av dessa arvingar som du har kvar. Det är hemskt att känna sig deppig, men nu ser vi två framåt igen, eller hur

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Jo. Igår på kvällen med jobbet så var det lite svårt att vara den vanliga "käcka" Pia det kan jag lova.

                        klart vi ser framåt, vad annars..finns ju bara uppåt och framåt nu
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          Jo. Igår på kvällen med jobbet så var det lite svårt att vara den vanliga "käcka" Pia det kan jag lova.

                          klart vi ser framåt, vad annars..finns ju bara uppåt och framåt nu
                          Gillar ditt inlägg jättemycket

                          //Inger
                          Senast redigerad av Inger H; 11 October 2014, 07:13.
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Skönt att det gick bra!
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu har bågfenorna lekt igen för tredje gången och honan är arg som ett bi igen. Det skulle vara trevligt om jag fick se lite yngel , det har varit dåligt på den fronten alldeles för länge. Sist var det dom små Diskusbebisarna och det var ju ett tag sen.

                              Idag blir det första vattenbytet i 350, undrar vad flaggorna säger om det.

                              Vad sjuttsiken har hänt med mina smileys? Markören låser sig efter den, sen kan jag inte fortsätta att skriva. Jag måste ta bort inlägget och börja om utan smiley?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Skriver du på dator eller i telefon? Oavsett har jag aldrig varit med om det. Låter jätteskumt... Trist och skriva om på nytt också.
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...