Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Det tar ett tag, men de kommer snart att känna sig som fisken i vattnet hos dig, Inger!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Tänkte på dig, Inger, när jag såg dessa...
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3173.JPG
Visningar: 1
Storlek: 371,5 KB
ID: 2163904
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Tänkte på dig, Inger, när jag såg dessa...
        [ATTACH=CONFIG]71704[/ATTACH]
        Ja tack

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Inger, har ni minusgrader än? jag har nog nått skott när jag skall tömma och göra om mitt ena kar men det blir nog inte förrän om en vecka eller två.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Inger, har ni minusgrader än? jag har nog nått skott när jag skall tömma och göra om mitt ena kar men det blir nog inte förrän om en vecka eller två.
            Inga minusgrader än...
            Just nu har vi klass 1-regnvarning här uppe med kraftig vind dessutom och +7,6 grader. Det ska visst komma 47 mm regn idag .
            Jag tar tacksamt emot alla "lätta" växter
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Jag har en planta för mycket tror jag för den vägra stanna i gruset. Flyter upp hela tiden. Om du vill kan du få den

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Trevligt väder... samma sak här hällregn och grått och trist men då får man njuta av annat istället typ braskaminens värme
                Skall se vad som kan skickas norröver, jag säger till om det blir aktuellt
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Trevligt väder... samma sak här hällregn och grått och trist men då får man njuta av annat istället typ braskaminens värme
                  Skall se vad som kan skickas norröver, jag säger till om det blir aktuellt
                  vänta lite nu.. det ljusnar på himlen, yeeh!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Jag har en planta för mycket tror jag för den vägra stanna i gruset. Flyter upp hela tiden. Om du vill kan du få den
                    Lägg en liten sten vid rotfästet så håller den sig på plats tills den har rotat fast sig

                    Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ja det kan jag ju göra om du inte vill ha den? Stor och nyinköpt

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mu(sic)
                        Ja det kan jag ju göra om du inte vill ha den? Stor och nyinköpt
                        Jag trodde att du skämtade, klart som sjutton att du ska ha kvar den . Vilken växt är det?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Jag håller på att planera vilka fler fiskar som ska få gå med flaggorna. I tankarna finns Laetacara Cuvpiceps eller L. Araquaiae.
                          Kurvciklid har jag haft, men inte L. Araquaiae, så den känner jag inte alls till mer än att jag har kollat på filmer och läst om den.
                          Kanske någon här känner till den sistnämnda och kan berätta lite

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Har inte haft denna själv, men det ser ut som att man kan hålla den ungefär som dorsigeror eller liknande - alltså; lätt och bekymmersfritt. Funkar säkerligen alldeles toppen till flaggorna!

                            Also known as Laetacara sp. "Buckelkopf", this dwarf South American cichlid can be kept in smaller tanks and are excellent parents. See this fish in breeding...

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Jag trodde att du skämtade, klart som sjutton att du ska ha kvar den . Vilken växt är det?

                              //Inger
                              Jättevallis Köpte massor och dom börjar redan skicka löpare. Det var ju nån här ovanför som pratade om den så jag tänkte att du kanske vill ha nån

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ja, den filmen har jag kollat på Det blir nog en liten grupp som får flytta in så småningom.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...