Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Hur små fisk kan man ha med den utan att den betraktas som föda?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Detta är hans variant på Guppy Inger
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Hur små fisk kan man ha med den utan att den betraktas som föda?
        Det den får in i munnen, som är större än man kan tro, åker dit. Om det inte är en annan tigerfisk. Släpper du ner en 3 cm till en jätte på 35 åker den dit för att äta upp den, men tvärnitar, tittar noga och sen lever dom tillsammans.
        Men den funkar utmärkt med fisk av rätt size, till exempel regnbågar... Kommer ta lääääänge innan dom är i fara om du hittar en liten.
        Vad man måste förstå är att det inte är en ciklid vad gäller temperament, det är världens snällaste kompis, så länge du inte lider av storleksunderläge.

        Förlåt för ot i din tråd Inger...
        Senast redigerad av jozi81; 04 October 2014, 08:33. Anledning: stav

        Kommentar

        • jozi81
          • January 2011
          • 917

          Ursprungligen postat av Inger H
          Datnioides, fick googla på arten - hela ynka 50cm kan den bli .
          Har du "vanliga" fiskar också jozi?

          //Inger
          Jo, massor
          Dina flaggor har som sagt gått större delen av deras liv med datnioides av olika typer, dom saknar nog dom

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            I den här tråden ber man inte om ursäkt för någonting som skrivs, bara så att du vet jozi . Förresten så är det inte OT alls, du skriver ju om firrar fast av lite större modell

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • jozi81
              • January 2011
              • 917

              Ursprungligen postat av Inger H
              I den här tråden ber man inte om ursäkt för någonting som skrivs, bara så att du vet jozi . Förresten så är det inte OT alls, du skriver ju om firrar fast av lite större modell

              //Inger
              Copy that[emoji2]

              Men för att föra in bollen på planen igen, nu då jag tog ut den i omklädningsrummet..

              Jag köpte ju som acora, men hittade en bra bild, så du har något att göra!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av jozi81
                Copy that[emoji2]

                Men för att föra in bollen på planen igen, nu då jag tog ut den i omklädningsrummet..

                Jag köpte ju som acora, men hittade en bra bild, så du har något att göra!
                Kul, tack för den

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Fina Flaggor! 😃
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av PiaJo
                    Fina Flaggor! 
                    Japps

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Idag har det varit en sån där stressig dag som jag avskyr, men nu har jag landat lite .

                      jozi (visst är det Johan), Flaggorna har inga streck än, så bilden du skickade kan jag inte kolla av än...

                      Sen BP (Big Papa), har legat som grottmannen i sin grotta under roten hela dagen. Fasiken det känns inte ok
                      Dom andra fem är fortfarande lite skygga, men blir mer och mer nyfikna på vad som händer runt omkring.
                      Dammsugaren var värsta fienden första dagarna, men du börjar dom att vänja sig. Har ju två hundar, så detta monster (enligt Flaggor) används varje dag.
                      Det känns lite hemtamt faktiskt det där med skyggheten - tänker då på Diskus förstås

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Jag är så otålig. :P Nu blev ju situationen en annan för stänktetrorna men hur upplever du dem? Sprattlar de mycket vid ytan, hoppar de eller håller de sig under ytan? Trevliga i övrigt?
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Likan
                          Jag är så otålig. :P Nu blev ju situationen en annan för stänktetrorna men hur upplever du dem? Sprattlar de mycket vid ytan, hoppar de eller håller de sig under ytan? Trevliga i övrigt?
                          Ja situationen blev inte alls bra för tetrorna som blev livrädda för flaggorna, några har gått åt till kalasmat. Dom höll ihop som en klump under pistiaplantor, så dom har fått flyttat till ett annat kar tillsammans med kolglödtetror och nannacaraparet. Det uppskattades väldigt kan jag säga

                          Jag tyckte ju att dessa tetror var ganska så stora, men dom är ju slimmad och glider förmodligen lätt som en plätt in i gapet på flaggorna.
                          Nej, inget sprattel eller hopp vid ytan . Trevliga och mycket vackra tycker jag i alla fall.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • jozi81
                            • January 2011
                            • 917

                            Mm, tror ändå BP hämtar sig, en av föräldrarna gömde sig en månad i ett 180 liters.,. Helt galet... Men kan ju ha fel[emoji17]
                            Daniel, inte johan. Josefsson i efternamn, knutet mot något sjukt smeknamn och löpnummret 81 på hotmail en gång för länge sen ger "jozi81"...
                            Är ju tyvärr myyyyycket äldre än 1981 som dom flesta associerar siffran mot [emoji23]

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ok, Daniel duger gott, tycker att du ska låta "81" stå kvar, alltid lurar det någon Du har säkert rätt om BP, blir lite nojig bara eftersom detta beteende är helt nytt för mig .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                I kväll har Flaggorna fått artemia för första gången sen dom kom. Fyra av sex kom fram direkt och käkade glupskt - några ynka ciklidpellets har bara serverats förut. Den femte såg jag inte alls till - kanske den gömmer sig precis som BP som inte heller kom fram och käkade. H*n ligger fortfarande liggandes på sidan under sin rot.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...