Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Likan
    • April 2012
    • 2611

    Knäppt nog fick jag en katt-känsla. Deras blickar ibland. "Vad glor du på? Ska jag komma till dig? Pytsan, du ska komma hit och klappa mig. " lite sån stil. :P
    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Likan
      Knäppt nog fick jag en katt-känsla. Deras blickar ibland. "Vad glor du på? Ska jag komma till dig? Pytsan, du ska komma hit och klappa mig. " lite sån stil. :P
      Precis så känns det ibland

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • jozi81
        • January 2011
        • 917

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det tog ett tag innan mina nya blev lite nyfikna på vem som satt framför rutan så himla länge, men snart så kom några av dom fram och blängde på mig . Lite smått stressiga fortfarande, men ändå så kul att dom vill komma fram och kolla läget så pass snabbt.
        Känns som om jag kommer att gilla dessa väldigt mycket . Det är något med ögonen på vissa fiskar
        3 har ju gått hos mig "alltid" och dom andra 3 har haft 6 månader i butik, dom är dock från samma kull, ser du vilka som är vilka? Kul att få höra om det är skillnad i temperament och beteende!!


        Sent from my iPad using Tapatalk HD

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tycker de där ögonen ger de där rejäla diskusvibbarna, att det faktiskt bor en personlighet därinne. Jättefina bilder. Missade tidigare dina stänktetrabilder som jag måste säga är bland det bästa du tagit.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av jozi81
            3 har ju gått hos mig "alltid" och dom andra 3 har haft 6 månader i butik, dom är dock från samma kull, ser du vilka som är vilka? Kul att få höra om det är skillnad i temperament och beteende!!


            Sent from my iPad using Tapatalk HD
            Jag har inte sett dom samtidigt än, det tar nog lite tid innan alla visar sig. Rapporterar framöver . Alla tetror är kvar nu på morgonen i alla fall, men verkar känna att "fara hotar".

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Tycker de där ögonen ger de där rejäla diskusvibbarna, att det faktiskt bor en personlighet därinne. Jättefina bilder. Missade tidigare dina stänktetrabilder som jag måste säga är bland det bästa du tagit.
              Ja, som nya i karet är deras beteende ganska så lika Diskusarnas. Det bara small till för en stund sen när jag råkade gå förbi lite för hastigt, det gäller att smyga så här från början, men dom vänjer sig snart precis som Diskusarna gjorde .
              Tack för fotoberömmet

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Killis75
                Jag fick googla på dom! Men dom var riktigt fina. Lycka till med dessa snygga ciklider!
                Tack för det

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Fem av Flaggorna mår bra och visar sig mer och mer - trodde ett tag att där fanns bara fem, men vet att jag räknade till sex vid inkoppningen. Jag har fortfarande inte sett till den sjätte alls på hela dagen, tänkte att den var blyg och inte ville titta fram.
                  Nu på eftermiddagen lyste jag med ficklampan och hittade nr. 6 liggandes på sidan i sanden under en rot som är klädd med anubias. Den mår absolut inte bra, rör på någon fena då å då fortfarandes liggande på sidan under roten

                  jozi, om du läser vad jag skrivit, så tror jag att den är en av dom större. Ser det lika illa ut i morgon bitti, så kommer jag att avliva den. Skit också!

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Tycker mig ha märkt att när flaggor blir skrämda, så verkar de ha en tendens att kila in sig i trånga utrymmen, för att liksom inte synas. Vid ett tillfälle skulle jag fånga upp ett litet gäng, och i det karet hade jag en stor rot i mitten, som var täckt med en stor Anubiasbuske. Jag undrade vart alla flaggorna tog vägen, tills jag upptäckte att de hade tryckt in sig i Anubiasen, och kilat in sig mellan alla rötter och blad.

                    Hur ser den ut i övrigt? Ser det ut som att den försöker röra sig, men inte kan, eller ser den helt enkelt inte ut att vilja röra sig, för att inte synas?
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Den ser inte ut att vilja röra på sig. Trodde ett tag att den hade kilat fast sig, men det hade den inte. Det ligger ju på sidan, vilket inte är bra - väldigt mörk också.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Kan som sagt vara ett skrämselbeteende, och då brukar de väl ändra färg också. Vad händer om du petar på den?
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Shepard
                          Kan som sagt vara ett skrämselbeteende, och då brukar de väl ändra färg också. Vad händer om du petar på den?
                          Det här var lite ruggigt - uppstånden från nästan död så förenades nr.6 helt plötsligt för en stund sedan till flocken, släckte belysningen direkt för att den kanske känner sig tryggare då. Det här är ju mina allra första Flaggciklider, så känner inte till deras beteende så bra.
                          Lite bilder från tidigare idag.
                          Bifogade filer
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Verkar som om de är lika Diskusar på fler sätt än ögonen. Som att testa mattes nerver
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Hehe, tänkte väl det, tyckte det skulle vara lite synd om den skulle ha avlivats bara för att den är lite skraj Ser mycket fint ut.
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Tänker också på det råd jag själv fått otaliga gånger, att sitta på händerna och inte agera så snabbt
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...