Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Himla spännande. Aldrig haft flaggor själv men varit nyfiken på dem sedan stenåldern.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Oj vad stora dom är, bäst att räkna stänktetrorna i morron . Känns härligt att få lite storlek på fiskar igen. Hoppas att nitriten fortsättningsvis visar på noll. Som sagt så gick detta lite för fort egentligen eftersom karet inte är riktigt inkört än.

      Som vanligt, när någon levererar fisk till mig, så har dessa trevliga personer inte tid att stanna på fika

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Oj vad stora dom är, bäst att räkna stänktetrorna i morron . Känns härligt att få lite storlek på fiskar igen. Hoppas att nitriten fortsättningsvis visar på noll. Som sagt så gick detta lite för fort egentligen eftersom karet inte är riktigt inkört än.

        Som vanligt, när någon levererar fisk till mig, så har dessa trevliga personer inte tid att stanna på fika

        //Inger

        Låter toppenbra! Nu har du ju en fin möjlighet att köra in karet med Flaggorna!
        Chans på någon bild?

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Låter toppenbra! Nu har du ju en fin möjlighet att köra in karet med Flaggorna!
          Chans på någon bild?
          Japp, detta kar skall jag försöka hålla på ett så Bryzellskt sätt som det bara går (du vet vad jag menar) .
          Hoppas bara att fiskarna klarar omställningen. Jag släppte i en och en i karet med händerna, så det gick väldigt lugnt till med isläppandet.
          Just nu ser jag inte röken av någon, men kanske går det att fota ikväll

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av Inger H
            Oj vad stora dom är, bäst att räkna stänktetrorna i morron . Känns härligt att få lite storlek på fiskar igen. Hoppas att nitriten fortsättningsvis visar på noll. Som sagt så gick detta lite för fort egentligen eftersom karet inte är riktigt inkört än.

            Som vanligt, när någon levererar fisk till mig, så har dessa trevliga personer inte tid att stanna på fika

            //Inger
            Beklagar över våran stress
            Alltid trevlig att träffa likasinnade!!
            Föräldrarna till dessa gömde sig i 4 veckor då dom kom, men dom var ju VF, dessa är försiktiga men du ser dom nog snart igen, brukar ta någon dag bara!

            Kan ju inte garantera stänktetrorna [emoji18] det är ju ciklider vi har att göra med. Är dom skadade i huden så kan du salta lite, flaggor är nämligen det djävligaste du kan fånga, speciellt dessa, blir som helt galna och brukar borra ner sig i sanden... Nu tog jag ju dom tiiiidigt så det gick smidigare än vanligt så dom borde vara fräscha!
            Lycka till!!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Japp, detta kar skall jag försöka hålla på ett så Bryzellskt sätt som det bara går (du vet vad jag menar) .
              Hoppas bara att fiskarna klarar omställningen. Jag släppte i en och en i karet med händerna, så det gick väldigt lugnt till med isläppandet.
              Just nu ser jag inte röken av någon, men kanske går det att fota ikväll

              //Inger
              Det kommer att gå finfint!
              OK, jag får kolla in bilderna om någon vecka, när vi är tillbaka!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av jozi81
                Beklagar över våran stress
                Alltid trevlig att träffa likasinnade!!
                Föräldrarna till dessa gömde sig i 4 veckor då dom kom, men dom var ju VF, dessa är försiktiga men du ser dom nog snart igen, brukar ta någon dag bara!

                Kan ju inte garantera stänktetrorna [emoji18] det är ju ciklider vi har att göra med. Är dom skadade i huden så kan du salta lite, flaggor är nämligen det djävligaste du kan fånga, speciellt dessa, blir som helt galna och brukar borra ner sig i sanden... Nu tog jag ju dom tiiiidigt så det gick smidigare än vanligt så dom borde vara fräscha!
                Lycka till!!
                Förstår stressen när det är många ställen som ska besökas, kul ändå att träffas en kort stund .

                Stänktetrorna kanske blir festmat, men det är smällar man får ta.
                Jag lär nog sitta framför karet en bra stund ikväll ifall någon kanske tittar fram Hoppas att jag har tur med dessa.
                Tack för fiskarna och för leveransen

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Nice...

                  Skojar med dig, kul med flaggor Inger. Vilken sort är det? De är för jäkla fräna och så är man vid problemets kärna. För få kar....
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Så roligt! hoppas få se redigt med bilder sen då
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Nice...

                      Skojar med dig, kul med flaggor Inger. Vilken sort är det? De är för jäkla fräna och så är man vid problemets kärna. För få kar....
                      Anders, " nice" täcker mycket, brukar använde det jag med ibland...
                      Visste inte att du är så Nice på att rimma .

                      Det är Mesonauta Acora F1 6 st

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Åh vad mycket spännande som händer däruppe!!! Låter som om Inger har riktigt kul!
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Killis75
                          • September 2013
                          • 118

                          Jag fick googla på dom! Men dom var riktigt fina. Lycka till med dessa snygga ciklider!
                          Akvariehuset på 112L

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Är det Jozi81´s fina flaggor som snart simmar i Ingerpölen?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Är det Jozi81´s fina flaggor som snart simmar i Ingerpölen?
                              Ja, bilder kommer om en stund, har haft fullt upp med VB och algplock i dom andra karen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Det tog ett tag innan mina nya blev lite nyfikna på vem som satt framför rutan så himla länge, men snart så kom några av dom fram och blängde på mig . Lite smått stressiga fortfarande, men ändå så kul att dom vill komma fram och kolla läget så pass snabbt.
                                Känns som om jag kommer att gilla dessa väldigt mycket . Det är något med ögonen på vissa fiskar
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...