Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Inger H
    Bra tips .

    //Inger
    Det gav en fin, lummig känsla, och lite skuggiga partier
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Jädrar vilka vackra fiskar!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Jädrar vilka vackra fiskar!
        Ja, visst är dom fina . Idag har dom bildat lite sådär två grupper, men sprider ut sig mer och mer över hela karet. I morrn ska jag fixa till lite Pistia allt enligt Bluewings "lassoteknik". Några är fortfarande lite bleka, men färgerna kommer allt eftersom .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Shepard
          Stänktetra skulle jag vilja ha igen Det var kul när de lekte, och man fick studera deras ovanliga lek/yngelvårdsbeteende.
          Tror det blir svårt i ett "vanligt" akvarium, tyvärr.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av ansjo
            Tror det blir svårt i ett "vanligt" akvarium, tyvärr.
            Anders, du känns lite negativ nu, jag kommer i alla fall att fixa till liten flytväxter och se till att dessa fina tetror kommer att trivas. Får jag se ett lekbeteende är det skoj, men inget som jag räknar med .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Är dom svåra att hålla stänktetror? Jag har ju fortfarande inte bestämt mej [emoji3]


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av Inger H
                Anders, du känns lite negativ nu, jag kommer i alla fall att fixa till liten flytväxter och se till att dessa fina tetror kommer att trivas. Får jag se ett lekbeteende är det skoj, men inget som jag räknar med .

                //Inger
                Nejdå, jag är inte negativ men vet du vilka förutsättningar de ska ha för att leka så...att de kommer trivas är en helt annan sak
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Är dom svåra att hålla stänktetror? Jag har ju fortfarande inte bestämt mej [emoji3]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Nejdå, dessa är nya för mig, men tror inte alls att dom är svåra att hålla. Fast om du vill ha lekar och ev. yngel blir det förstås lite annat, som du säkert har läst i tidigare inlägg . Jag gillar i alla fall deras utseende efter bara ett dygn i mitt kar .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Nejdå, jag är inte negativ men vet du vilka förutsättningar de ska ha för att leka så...att de kommer trivas är en helt annan sak
                    Jag vet hur du menar - eller inte menar .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Enligt Maths tidigare var våra Juwel-kar extra bra eftersom de saknar täckglas och Stänktetrorna la rommen på locket. Titta här på en av Maths filmer:
                      Stänktetra fäster rommen på undersidan av locket, (Juwel akvarium).

                      Tror de kommer att trivas utmärkt.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Aha, den Maths med h . Kul att se, tack för den filmen Johnny .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Varsågod!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Nitrit ligger på 0.3 i nya karet - det startades för elva dagar sen, bör jag göra ett vatttenbyte eller bara låta det vara?

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Låt det vara om inte fiskarna ser ut att må dåligt. Och tillsätt en dos nitrivec...
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Låt det vara om inte fiskarna ser ut att må dåligt. Och tillsätt en dos nitrivec...
                                Jag som just tänkte göra ett VB, tror du att det går åt rätt håll utan vattenbyte. Tippade i Nitrivec i går kväll.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...