Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Ointressant?? Det är väl högintressant
    Finns det ointressanta inlägg i detta forum? Jag tycker allt är intressant även om jag inte skriver så mycket
    Bilder är x-traintressant!
    Tjatigt inlägg och kanske ointressant
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      De kommer att hålla sig de 10 överst centimetrarna i karet för det mesta, och gillar att stå där det är lite fart i vattnet. Flytande foder är stor fördel, iaf att det inte sjunker för snabbt.
      Hoppas du får se lekförberedelser på dem senare, hannarna blir grymt snygga när de spelar för sina honor! Bara att gratulera till en av mina favoriter!

      Du får börja spåna i ett projekt jag funderat över, ett "vanligt" kar med övervattensdel och mycket växter som dessa kunde få leka i. Deras lekbeteende blir svårt att ordna i ett vanligt kar.....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av heba
        Ointressant?? Det är väl högintressant
        Finns det ointressanta inlägg i detta forum? Jag tycker allt är intressant även om jag inte skriver så mycket
        Bilder är x-traintressant!
        Tjatigt inlägg och kanske ointressant
        Ditt inlägg är inte tjatigt och ointressant .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          De kommer att hålla sig de 10 överst centimetrarna i karet för det mesta, och gillar att stå där det är lite fart i vattnet. Flytande foder är stor fördel, iaf att det inte sjunker för snabbt.
          Hoppas du får se lekförberedelser på dem senare, hannarna blir grymt snygga när de spelar för sina honor! Bara att gratulera till en av mina favoriter!

          Du får börja spåna i ett projekt jag funderat över, ett "vanligt" kar med övervattensdel och mycket växter som dessa kunde få leka i. Deras lekbeteende blir svårt att ordna i ett vanligt kar.....
          Lite vattenormbuskar (Hornbräken) vore inte så dumt, men har inte hittat några. Jag har ju Pistia, men dessa sätter sig bara vid insuget på Juwelfiltret.

          //Inger
          Senast redigerad av Inger H; 25 September 2014, 07:52.
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Härligt att de har kommit hem jag var såå nära att köpa ett gäng förra året och ångrar det lite att jag inte gjorde det.. men det går fler tåg
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Men Pistia funkar om du gör ett "lasso" av fiskelina runt en eller 2 plantor. Då fastnar de andra på dessa plantor och de ligger still trots att vattnet strömmar förbi. Eller nedhängande grenar funkar också bra.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Men Pistia funkar om du gör ett "lasso" av fiskelina runt en eller 2 plantor. Då fastnar de andra på dessa plantor och de ligger still trots att vattnet strömmar förbi. Eller nedhängande grenar funkar också bra.
                Kan du så exakt som möjligt beskriva detta "lasso"

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ta en fiskelina på 20 cm. Gör 2 små löpöglor varsin ände. Fäst ena änden runt mittstaget genom att dra linan genom den ena öglan. Den sitter då fast runt mittstaget. Gör likadant runt ett av pistiabladens bladfäste. Klart!
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Ta en fiskelina på 20 cm. Gör 2 små löpöglor varsin ände. Fäst ena änden runt mittstaget genom att dra linan genom den ena öglan. Den sitter då fast runt mittstaget. Gör likadant runt ett av pistiabladens bladfäste. Klart!
                    Det var en mycket tydlig och bra beskrivning, tack .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Premiärbilder på vackra Stänktetror .
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Fina!!
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Stänktetra skulle jag vilja ha igen Det var kul när de lekte, och man fick studera deras ovanliga lek/yngelvårdsbeteende.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Shepard
                            Stänktetra skulle jag vilja ha igen Det var kul när de lekte, och man fick studera deras ovanliga lek/yngelvårdsbeteende.
                            Ja, jag hoppas att jag får uppleva det, men jag måste dit med lite flytväxter

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Ja, jag hoppas att jag får uppleva det, men jag måste dit med lite flytväxter

                              //Inger
                              Jag hade Anubias, som satt högst upp på en rot, som gick upp till ytan, och Anubiasbladen växte upp ovanför ytan. De bladen var perfekta för dem att leka på
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Shepard
                                Jag hade Anubias, som satt högst upp på en rot, som gick upp till ytan, och Anubiasbladen växte upp ovanför ytan. De bladen var perfekta för dem att leka på
                                Bra tips .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...