Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Likan
    Hej! Hur går det.
    Halloj! Jodå, idag får jag förhoppningsvis mina stänktetror. Nästa vecka får jag Mesonauta acora hemlevererade av jozi81 .
    Det går liite för snabbt eftersom karet då bara har varit igång i fjorton dagar, men jag måste ju ta chansen när den dyker upp bara sådär .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Det är en sak om man kanske är lite ovan att dra igång ett akvarium snabbt, men för din del tror jag inte det innebär några farthinder. Som du säger så "fuskar" du med startkultur, och du har även tillgång till filtergojs vid behov.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Det är en sak om man kanske är lite ovan att dra igång ett akvarium snabbt, men för din del tror jag inte det innebär några farthinder. Som du säger så "fuskar" du med startkultur, och du har även tillgång till filtergojs vid behov.
        Vet du Anders, jag tror ibland att jag bara tänker med näsan - tanken har inte ens nuddat vid att jag kan ta filtergojs från något av karen .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Det är det som är så bra med Anders mfl. de hjälper oss att se längre än nästippen...
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Hmm, hur mycket gojs ska jag tippa i filtret tro?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              Du har inte så att du kan "offra" filtermassa från något inkört kar som du kan montera i det nya? Skrev lite igår om hur jag gjorde när jag var tvungen att flytta alla invånare från ett inkört kar till ett helt nytt kar samma dag som det nya karet levererades. Gick hur bra som helst genom tex att jag använde inkört filtermassa.
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                Du har inte så att du kan "offra" filtermassa från något inkört kar som du kan montera i det nya? Skrev lite igår om hur jag gjorde när jag var tvungen att flytta alla invånare från ett inkört kar till ett helt nytt kar samma dag som det nya karet levererades. Gick hur bra som helst genom tex att jag använde inkört filtermassa.
                Nej det funkar inte, eftersom det filter (Fluval) jag ska ta gojset ifrån har filterplattor. I det nya karet har jag ett Eheim 2217 med klippta kuber.
                Men det måste väl funka lika bra om jag kramar ut plattorna tycker jag?

                //Inger
                Senast redigerad av Inger H; 24 September 2014, 10:53.
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Gojs itippat .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Jag har bara kramat ur gojs i nya karen. kul att det snart blir fisk!
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Härligt med lite nya fiskar på ingång
                      Du kanske har skrivit det, men vad blir det för fiskar i det nya karet mer än stänktetrorna?
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Härligt med lite nya fiskar på ingång
                        Du kanske har skrivit det, men vad blir det för fiskar i det nya karet mer än stänktetrorna?
                        Det blir Flaggciklider, Corysar och just nu i alla fall så lutar det åt Kurvciklider. Det blir ju så lång väntan så jag kommer kanske på någon annan liten ciklid innan det är klart .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ett helt ointressant inlägg, men idag har jag fått hem mina stänktetror .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Ett helt ointressant inlägg, men idag har jag fått hem mina stänktetror .

                            //Inger
                            Det tycker jag är mycket intressant! Berätta mer, och ta lite bilder!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det var ett himla tugg idag om att de egna inläggen är ointressanta idag. Är det nåt datavirus som drabbat Zoopet?
                              Själv tycker jag det är högintressant med Stänktetror.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Finns inget än att berätta, annat än att Stänktetror gillar att stå längst upp vid strilrörets utblås, i alla fall nu vid nyinstallation Återkommer när dom har "hittat hem" riktigt .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...