Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Pia och heba, inget märkvärdigt alls med mina kar - inredningsmässigt=dessa är väldigt snarlika, förmodligen för att jag på något sätt känner mig "trygg" med denna inredning
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Nice!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Man kommer långt med Tropicas Widelöv. Grymt fin växt.
        350L Diskus

        Kommentar

        • ElinR
          • September 2014
          • 370

          Du gör så fint! Jag vet åt vilket håll jag ska jobba, det är underbart med inspiration när man saknar talangen själv. Jag kan imitera :-) kanske den bästa komplimangen?

          Kommentar

          • Juni
            • February 2014
            • 613

            Vilka fina kar du har! Grön av avund! Växterna är mäktiga. Är det några som överhuvudtaget skulle funka med Malawi? Tycker att mina firrar har lugnat sig något när det gäller slitandes och bökande med växterna, så jag vill gärna rasta lite fler varianter. Vad är det du har för några?
            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

            Kommentar

            • Killis75
              • September 2013
              • 118

              Riktigt fina! Ser ut som att man glasat in en bit av naturen och det gillas! Man kan bara hoppas att man får till en sådan layout själv!!!!!
              Akvariehuset på 112L

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Jättefina kar. Tycker Killis75 har ringat in looken perfekt, att det ser naturligt ut på ett avspänt lite coolt sätt.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Det är så himla att ni gillar mina kar, tack .

                  Juni; det borde väl funka att binda fast både Anubias och Javaormbuske på stenarna i ditt malawi.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Dessa invånare tror jag att det blir i nya 350L; Stänktetra (Copella Arnoldi), Flaggciklid (Mesonauta Ingis eller Festivum), ett gäng med Kurvciklider (Laetacara Curviceps) och Corysar
                    Blir det bra tro?

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Einarsson
                      • May 2012
                      • 2956

                      Blir säkert sketanajs. Vilka sorts Cory blire då (inte för att man kan göra fel, alla corysar i totalt underbara, men ändå)?
                      350L Diskus

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Einarsson
                        Blir säkert sketanajs. Vilka sorts Cory blire då (inte för att man kan göra fel, alla corysar i totalt underbara, men ändå)?
                        Jag vet inte riktigt än vilka Corysar det blir. Igår fick jag hem C. Melanotaenia jättefina, lite spattiga ännu men ska se om det kanske går att få till någon bild ikväll

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • heba
                          • September 2013
                          • 847

                          Dina kar är jättefina! Man ser att det är din "design" på dom .
                          Det är lite roligt att vi har en viss "egen" stil när vi inreder, det har jag märkt vad gäller mig själv också .
                          Skoj med lite nya fiskar och corysar kan ju aldrig bli fel
                          /Helene

                          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                          Kommentar

                          • Likan
                            • April 2012
                            • 2611

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Har flätat en rot med Windelöv och nu håller jag på att klä en rot med Anubias. Dessa två växter tjurar jag på med, trots att jag inte alls får dom att frodas speciellt bra, men kanske ändå i detta nya kar...
                            Blir nog nattskift skulle jag tro .
                            Vilken rot!!! <3

                            Är det äppelträd eller redmoore eller något annat? Har för mig att du pratade om äppelträd nämligen... Jättefin hur som.

                            Och ditt nya kar blev som förväntat väldigt fint! Jag gillar ju din stil, det har jag sagt många gånger förr. Ser fram emot fler bilder!
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tack Helene . Javisst kan det vara skoj med en helt egen design.

                              Jag kan sitta med en bild framför mig av något skitsnyggt kar, tanken är förstås att jag också ska få till det så. Det blir ALDRIG som på bilden, min inredningskapacitet lever liksom sitt eget liv på nåt konstigt sätt, men det gör ingenting .


                              Likan; den där roten med Windelöv finns inte längre. Som jag skrev tidigare, så såg den ut som en dammvippa. OBS, drick inte vin och inred samtidigt .
                              Äppelgrenen blev inte som jag hade tänkt mig (som vanligt), så den har jag skippat.
                              Tack för att du gillar min stil .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Dessa invånare tror jag att det blir i nya 350L; Stänktetra (Copella Arnoldi), Flaggciklid (Mesonauta Ingis eller Festivum), ett gäng med Kurvciklider (Laetacara Curviceps) och Corysar
                                Blir det bra tro?

                                //Inger
                                Låter väl jättebra
                                gillar stänktetrorna mycket och sneglat lite på dessa av och till
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...