Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av Inger H
    Här leks det på morgonkulan
    så kul! hoppas det blir nåt av det så du får se lite yngel som vallas runt av honan
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Fina bågfenor Själv köpte jag 1+2 Apistogramma agassizii häromdagen, två rätt biffiga honor, och en tjusig hane med en lång, vit spets på stjärtfenan.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        så kul! hoppas det blir nåt av det så du får se lite yngel som vallas runt av honan
        Det blev ju ingen sist, men hoppas att det blir det den här gången. Det har varit yngeltorka tillräckligt länge nu .
        Förra gången hade honan bara "ett" i skallen och det var att jaga den stackars hannen - tror hon glömde bort vad som fanns i kokosnöten.


        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Har tittar på Imazos fisklista och hittade Pelvicachromis Sacrimontis, så himla vackra . Undrar hur dessa skulle funka med Flaggciklider. Jag bara spånar lite sådär

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det känns väldigt tråkigt, att denna äppelsnäcka är den enda som finns kvar nu .
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Vad fin den är Det är såna man inte får sälja eller ge bort va?

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Vad fin den är Det är såna man inte får sälja eller ge bort va?
                Ja så är det tyvärr. Ångrar mig nu att jag inte har gjort ett endaste dugg för att få dessa att föröka sig vidare . En ynka liten luftspalt har räckt långt.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Första bilden; Bågfenshannen har blivit ivägkörd av sin partner, som har sökt skydd bakom en rot. Honan har som vanligt mord i blicken eftersom hon har väldigt viktiga saker att vakta i sin kokosnötgrotta - igår var en annan dag då hon var väldigt kär och galen .

                  Har nyss hämtat växterna som jag ska ha i 350-liters.
                  Sista bilden "mopanibeach" huller om buller- väldigt vad bilden ser liten ut och rötterna få. Puh, nu infinner sig som vanligt den där lilla inredningsångesten ...Och bilderna kom inte i rätt ordning.

                  //Inger
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Inger H; 12 September 2014, 19:46.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Vad roligt! Snart är jag där också [emoji12]


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Spännande att se hur du får till det i karet
                      Släpp "inredningsångesten" och istället "go bananas" med alla rötter/växter och stenar!
                      Jag brukar pytsa i allt lite huller om buller, ta ett steg tillbaka för att se vad som känns fel resp rätt och sedan fortsätta så - flytta rötter/stenar, ta ett steg tillbaka, flytta osv. Tar lite tid då man ibland får gå ifrån för att bara avbryta en stund (oftast när jag inte är nöjd), går sedan tillbaka och fortsätter.
                      Hur du än gör så ska det bli kul att se slutresultatet
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av heba
                        Spännande att se hur du får till det i karet
                        Släpp "inredningsångesten" och istället "go bananas" med alla rötter/växter och stenar!
                        Jag brukar pytsa i allt lite huller om buller, ta ett steg tillbaka för att se vad som känns fel resp rätt och sedan fortsätta så - flytta rötter/stenar, ta ett steg tillbaka, flytta osv. Tar lite tid då man ibland får gå ifrån för att bara avbryta en stund (oftast när jag inte är nöjd), går sedan tillbaka och fortsätter.
                        Hur du än gör så ska det bli kul att se slutresultatet
                        Exakt som jag brukar göra, man går och blänger i flera dagar (i alla fall jag) och flyttar dittan å dattan hit å dit .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Vad avis jag blir... så roligt med nytt kar
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Vad avis jag blir... så roligt med nytt kar
                            Japp, det är hur kul som helst med ett nytt kar, bara jag kan ta ett beslut om vilka fiskar jag ska fylla det med. Blev ju så jäkla sugen på Pelvicachromis Sacrimontis när jag såg dessa på Imazos lista - så vackra .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              De var mycket fina men kan nada om dem så jag kunde inte hjälpa till men jag tycker du skall ha dem
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                De var mycket fina men kan nada om dem så jag kunde inte hjälpa till men jag tycker du skall ha dem
                                Haha, det tycker du minsann .
                                Det är bara så att jag är liiite för impulsiv ibland/för det mesta . Jag vill ju att dessa ska funka tillsammans med Flaggciklider också.
                                Fast det gör det kanske, eftersom P.S. huserar i bottenregionen. Önskar att någon vet, som kanske har/haft dessa tillsammans .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...