Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Hmm, 12-14 cm låter stort för sajicahonor. Kanske gamla honor kan bli så stora. Med bra gömställen och så kan det kanske funka, du kan ju hålla koll på dem. Om de du får nu är säkra par, så kan du ju byta in de mindre.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Shepard
      Hmm, 12-14 cm låter stort för sajicahonor. Kanske gamla honor kan bli så stora. Med bra gömställen och så kan det kanske funka, du kan ju hålla koll på dem. Om de du får nu är säkra par, så kan du ju byta in de mindre.
      Det är hannarna som är så stora, det finns tre par som är från samma kull. Avråder du Shepard, eller - vill inte ställa till någon oreda?

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Igår fick jag tag på elva Amanoräkor, som jag har fördelat mellan 120 och 180-literkaret. I 180 har jag jättemycket penselalger, bl.a. på en stor rot. På denna rot så har dom säkert betat av 1½ dm sen igår kväll. Vilka jädrans algätare .
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av Inger H
          Det är hannarna som är så stora, det finns tre par som är från samma kull. Avråder du Shepard, eller - vill inte ställa till någon oreda?

          //Inger
          Tja, om du misstänker att du bara har hanar, så kan du ju ta ett av de större paren, så får du ju ett par i alla fall. Lite jagande kanske det blir, men med gömställen så ska det väl inte vara nå'n större fara. Men när de mindre hanarna blir större så finns ju risken att den större ser dem som rivaler. Hur stort är karet? Det står kanske nå'nstans i tråden, men är lite lat just nu

          Men du kan ju som sagt byta in de mindre.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Jag tror jag ska skaffa några räkor jag också. Det finns en del käk till dom på mina anubias [emoji12]


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Shepard
              Tja, om du misstänker att du bara har hanar, så kan du ju ta ett av de större paren, så får du ju ett par i alla fall. Lite jagande kanske det blir, men med gömställen så ska det väl inte vara nå'n större fara. Men när de mindre hanarna blir större så finns ju risken att den större ser dem som rivaler. Hur stort är karet? Det står kanske nå'nstans i tråden, men är lite lat just nu

              Men du kan ju som sagt byta in de mindre.
              Karet är på 220L - tror jag tar ett par i alla fall och lämnar tillbaka några av hannarna - bära eller brista (det är jag det). Funkar det inte, så får jag såklart göra något åt det. Rätt eller fel det visar sig

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Inger H
                Karet är på 220L - tror jag tar ett par i alla fall och lämnar tillbaka några av hannarna - bära eller brista (det är jag det). Funkar det inte, så får jag såklart göra något åt det. Rätt eller fel det visar sig

                //Inger
                Friskt kopplat hälften brunnet

                Har mitt sajicapar bl.a med ett par Thorichthys ellioti, och det funkar bra, inget av paren är särskilt aggressiva, och har hyfsat små revir. Så det bör inte bli så stora problem att ha flera sajica.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Shepard
                  Friskt kopplat hälften brunnet

                  Har mitt sajicapar bl.a med ett par Thorichthys ellioti, och det funkar bra, inget av paren är särskilt aggressiva, och har hyfsat små revir. Så det bör inte bli så stora problem att ha flera sajica.


                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Hoppas det funkar
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Här leks det på morgonkulan
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Åh så fina bilder, Inger!!!! Då får hannen kul idag och kommer sedan att mötas med mordlust en tid då Tycker han dras till tuffa tjejer.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Åh så fina bilder, Inger!!!! Då får hannen kul idag och kommer sedan att mötas med mordlust en tid då Tycker han dras till tuffa tjejer.
                          Synd att han har glömt hur det blev förra gången, då hans partner hade mord i blicken

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Du vet hur det är med killar och sex, inte många aktiva hjärnceller igång då
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Du vet hur det är med killar och sex, inte många aktiva hjärnceller igång då
                              Tänkte just skriva det .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...