Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Åh vilka bilder Inger!!!! Här utgjuter man sig i sin egen tråd över bristen på bilder på fisk och så kommer en bildskur från Norrland.
    När du sörjt färdigt dina Diskusar så skulle jag gärna få se en del sådana från dig igen om man nu vågar fråga så?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Mats, ja Sajicorna gillar jag väldigt mycket, dessa kommer passa kanonens i ditt jättekar .

      Einarsson; ja det är kolglödstetra - massor av dessa är ursnygga i ett lite dunkelt kar .

      Nej Johnny, iof så vågar du fråga, men det kommer aldrig mer att bli några Diskusar hos mig igen - tredje gången gillt lyckades inte heller...tyvärr. Jag kommer att få njuta av andras Diskusbilder i stället .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Massor med fina bilder
        Gillade särskilt guppyn på första bilden och kolglödstetran!
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • Likan
          • April 2012
          • 2611

          Jättefina bilder! Wow. Beckfordi är så himla fina. (För visst är det en sån?)
          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Tack Helene och Likan . Ja det är Beckfordi som jag gillar jättemycket .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nu är bakgrunden i alla fall på plats och har torkat. Har just beställt växter - huvvaligen vad dyrt det blev .
              Tre IKEA kassar med gamla rötter plockades fram idag + nya som känns liiite stora. Känns ganska kul ändå att tänka på hur karet kommer att se ut till slut .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Ursprungligen postat av Inger H
                Nu är bakgrunden i alla fall på plats och har torkat. Har just beställt växter - huvvaligen vad dyrt det blev .
                Tre IKEA kassar med gamla rötter plockades fram idag + nya som känns liiite stora. Känns ganska kul ändå att tänka på hur karet kommer att se ut till slut .

                //Inger
                Lyllo Jag bara väntar och väntar... och måste få tag i nån som kan hjälpa mej att få hem 100 kg sand förutom karet naturligtvis

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Nu är bakgrunden i alla fall på plats och har torkat. Har just beställt växter - huvvaligen vad dyrt det blev .
                  Tre IKEA kassar med gamla rötter plockades fram idag + nya som känns liiite stora. Känns ganska kul ändå att tänka på hur karet kommer att se ut till slut .

                  //Inger
                  Åh, så roligt, nu börjar ju det roligaste
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Toppenfina bilder, Pia
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Toppenfina bilder, Pia
                      ?? du menar dem i min tråd eller så tog du fel namn...
                      Ingers bilder är jättefina
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Likan
                        • April 2012
                        • 2611

                        Inger, vad hände med att fota under arbetets gång? 3 Ikeakassar hade jag gärna gottat ner mig i, mmmm... Så glad för din skull! kul!
                        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Lyllo Jag bara väntar och väntar... och måste få tag i nån som kan hjälpa mej att få hem 100 kg sand förutom karet naturligtvis
                          100 kg sand , låter jäkligt mycket.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Likan
                            Inger, vad hände med att fota under arbetets gång? 3 Ikeakassar hade jag gärna gottat ner mig i, mmmm... Så glad för din skull! kul!
                            Likan, jag har inte börjat "arbeta" än . IKEA-kassarna finns nu på altanen fortfarande ouppackade .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Toppenfina bilder, Pia
                              ...men Johnny, blir bestämt lite orolig nu .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                100 kg sand , låter jäkligt mycket.

                                //Inger
                                Fyra påsar som väger 25 kg vardera. Jag tar kanske i men det kommer att gå åt så småningom i alla fall. Rent volymmässigt är det faktiskt inte särskilt mycket

                                Kommentar

                                Arbetssätt...