Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag anmäler mig omedelbart till denna jourtjänst för oss med spån mellan öronen
    Härligt .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Jag anmäler mig omedelbart till denna jourtjänst för oss med spån mellan öronen
      Haha, det låter härligt, här är en till med spån mellan öronen

      Jag skulle vilja att det i fler trådar var lite steg-för-steg bilder.
      Jag vet att jag själv tog bilder först när inredningen sgs "satt på plats", men du Inger har tidigare postat en del steg-för-steg vilket är så roligt att följa . Man får mkt inspiation från sådant.
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag tycker också att det är roligt med steg-för-steg bilder, men det är som du säger, att det mest är färdiga kar vi får se .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          Då provar vi det Inger
          Jag har tänkt att försöka nu med paludariet, men man glömmer ju kameran när man håller på men ska verkligen försöka dokumentera det jag gör och hoppas få se bilder från uppbyggnaden av ditt nya kar
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            ...tänker också försöka

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              En liten bildkavalkad på mina fiskar som finns i karen just nu .
              Kommer fler bilder...
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                ...fler
                Bifogade filer
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  ...sista bilden.

                  Hur sjutton gör jag för att få alla bilder i samma inlägg - det funkar bara inte för mig .

                  //Inger
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Underbara bilder! Me like
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Jag fotade i morse mellan 6-7 när ni andra kramade kuddarna .
                      Det känns kul igen med fotandet och kul att dela med sig av vad som finns i karen .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Jag fotade i morse mellan 6-7 när ni andra kramade kuddarna .
                        Det känns kul igen med fotandet och kul att dela med sig av vad som finns i karen .

                        //Inger
                        Härligt, jag har med hittat lite tillbaka till fotandet
                        sen snuttade jag inte kudden då.. Jag låg och tänkte på allt mellan himmel och jord och njöt av tystnaden i husvagnen, åkte ner över helgen till Varberg underbart
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Vilka bildkavalkader man får se idag! Toppenfina grejer, Inger! Några sajicor får det nog bli senare - väldigt fina!

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Är det kolglödtetra? Känns som att de kan vara riktigt fina.
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Fick nyligen en impuls faktiskt att det kanske vore roligt att köpa ett halvnano. Typ Fluval Edge 2, typ 40 liter kub, och köra växtkar med co2 etc, för att få växtbehovet tillfredställt lite mer. Och sen då kanske köra kolglödtetra eventuellt i. eller galaxies och några räkor kasnke.

                              Stora växtkar blir ltät så jäkla dyrt (och jag har ingen plats) så ett sånt kanske vore något.

                              typ dessa:


                              edit: snodde din tråd nu med mina utsvävningar. ber om ursäkt. : -)~

                              edit igen: edge kasnke inte är så jäkla kubformat, man kanske kan hitta mer kubformade kar och sen köpa eheim påhängsfilter eller något och en lampa till det.
                              Senast redigerad av Einarsson; 06 September 2014, 15:57.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Det funkar kanon med Co2 i ett 30 liters också Einarsson. Har det i ett av mitt och det är jättekul! Det är ju så litet och greppbart.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...