Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Jag använder en stor plastpincett som egentligen är till för matlagning för att pyssla och plantera i mitt 660l, det är också 60cm djupt

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Jesper Broman
      Jag använder en stor plastpincett som egentligen är till för matlagning för att pyssla och plantera i mitt 660l, det är också 60cm djupt
      Jag har försökt att plantera med pincett förut, men det funkar inget vidare för mig. Vill liksom använda händerna så att jag känner att rötterna är där dom ska vara .

      Inte fick jag något paket idag heller som jag hade väntat mig. Det fattas en bit bakgrund till filterkassetten, så nu blir det ingen limning i helgen . Lite andra saker ligger i paketet också såklart, det går ju inte bara att göra en beställning på en ynka liten bakgrundsbit

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Ursprungligen postat av Inger H
        Det "värsta" med karet är, att det är 60cm på höjden och jag är 159cm och armarna lite för korta för plantering. Fast Diskuskaret var ju lika högt, så det fixar sig ändå

        //Inger
        Mycket bottensubstrat så att botten kommer lite högre upp?
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Likan
          Mycket bottensubstrat så att botten kommer lite högre upp?
          Tanken finns Likan, ett par dm eller nåt sånt

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Nackdelen med ett högt bottensubstrat är ju att framkanten efter ett tag ser ut som smuts under naglarna. Men det kanske inte gör nåt?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Nackdelen med ett högt bottensubstrat är ju att framkanten efter ett tag ser ut som smuts under naglarna. Men det kanske inte gör nåt?
              Nejdå, jag ska inte ha så mycket substrat, det förstår du väl

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Lördag morgon och lätt dalande IQ. Nix Inger här fattas det inte så lätt
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Lördag morgon och lätt dalande IQ. Nix Inger här fattas det inte så lätt
                  .
                  Nu skall åtta tappra ägna en bit av lördagen till att storstäda stallet, ett nödvändigt ont - och hästarna brukar inte visa någon tacksamhet alls .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Lycka till med städningen
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Är du hästtjej? Det har jag missat helt! Ne, de brukar inte se sånt.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Likan
                        Är du hästtjej? Det har jag missat helt! Ne, de brukar inte se sånt.
                        Hästtjej å hästtjej, hellre då "hästtant" . Min älskade islandshäst ligger sedan nov. 2013 i en grav på sin favoritbetesplats i hagen. Han kom till oss direkt från Island och hade varit hos oss i 18 år.
                        Håkan har en Appaloosa (indianhäst), som kom till oss när han bara var sju mån, han heter Manpower och ger inte skäl för namnet eftersom han är kastrerad
                        Så nu vet du Likan

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Undrar vad det är för skillnad på Mesonauta Insignis och M. Festivus? Bägge finns på Imazos fisklista, men hittar inga bra bilder så jag kan se några olikheter.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Söker man på nätet så är det knappt någon skillnad egentligen. Så jag tror du kan blunda och peka. Beteenden, utseende etc. är ju lika?
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Söker man på nätet så är det knappt någon skillnad egentligen. Så jag tror du kan blunda och peka. Beteenden, utseende etc. är ju lika?
                              Japp, jag har kollat på en massa filmer på YT, men kan absolut inte hitta någon skillnad

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Inte jag heller.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...