Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Jojo, tänkte samma tanke och varför nämde jag inget innan...
    ...två (o)kloka huvuden . Lätt fångat lätt förgånget (säger man så?)

    Nu ska vi åka och titta på "leksaksplan" som har flyguppvisning - "jättekul"

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Lite pirr i magen, kanske det nya karet kommer idag .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Då är det som julafton
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Då är det som julafton
          Jaa

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Spännande!
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nya karet Juwel Rio 300 (350L) är på plats på samma ställe som mitt före detta Diskuskar.
              Vet inte riktig än vad jag ska fylla det med - fast lite tankar finns ändå. Självklart, så kommer det att bli någon dvärgciklid såklart, men har inte bestämt vilken.

              Jag har en jättestor/lång spretig äppelgren (fått av grannen) som ligger på tork, den skall användas och sågas till braiga storlekar. Sen är jag lite som Pia, jag köper för stora rötter, fast i affären ser dom ju inte så stora ut. Mina ögonmått stämmer inte riktigt överens med storleken på mina kar när jag är några km. hemifrån . Fast det var ju halva priset (en ursäkt), så kanske sågen kan användas även här.

              Till vänster på bilden hänger slangar från Eheim 2217 och Fluval 406 (förmodligen finns där en massa sporer av claddo ), har inte bestämt än vilket filter jag kommer att använda tillsammans med Juwels interna filter, men det lutar åt Eheim.

              //Inger
              Bifogade filer
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Va roligt [emoji1] Det är spännande att planera fast på sätt och vis jobbigt också [emoji12]


                Sent from my iPhone using Tapatalk

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mu(sic)
                  Va roligt [emoji1] Det är spännande att planera fast på sätt och vis jobbigt också [emoji12]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  Ja, att planera är det roligaste - sedan ska allt "annat" på plats också, vilket jag brukar göra om sådär 100ggr

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Kul Inger! ska bli spännande att följa.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Inget slår ett tomt kar som bara väntar på att fyllas med nya möjligheter
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ös på nu, Inger! Skall bli kul, spännande och intressant att se vad du hittar på!

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Ja, att planera är det roligaste - sedan ska allt "annat" på plats också, vilket jag brukar göra om sådär 100ggr

                          //Inger
                          Allra roligast nu sist när jag startade om var att när allt var klart såg jag att karet skulle ha stått sådär en 15 cm längre åt höger. Typiskt mej [emoji12]


                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Japp, spännande kommer det allt att bli - och det känns himla kul...återigen mot lite nya mål...

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

                              Japp jag håller med, planerandet är allra roligast. Fast det blir aldrig som man har tänkt sig, inte för mig iaf. Ibland bättre, men oftast sämre än hur det såg ut i huvudet på en själv

                              Roligt med ett nytt kar och jag är allt lite avundsjuk

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Det "värsta" med karet är, att det är 60cm på höjden och jag är 159cm och armarna lite för korta för plantering. Fast Diskuskaret var ju lika högt, så det fixar sig ändå

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...