Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Helt rätt inställning!
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ta dig söderöver så ska vi nog hitta lite nya affärer och fiskar till dig. Kanske skulle ta en samling under hösten och en akvariehelg. Inger, Bluewing, Mu(sic), HVH mfl, hade det varit något?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Jag håller på att rengöra mina bägge ytterfilter nu + slangar och hela köret. Finns det någon risk att dessa eländiga claddosporer överlever torka (vilken jäkla dum fråga egentligen )? Vill faktiskt aldrig se skrotet igen.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          En akvariehelg låter kanon
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Inger H
            Jag håller på att rengöra mina bägge ytterfilter nu + slangar och hela köret. Finns det någon risk att dessa eländiga claddosporer överlever torka (vilken jäkla dum fråga egentligen )? Vill faktiskt aldrig se skrotet igen.

            //Inger
            Vågar inte skriva vad jag egentligen tror så jag säger att du garanterat har fått bort allt och aldrig kommer att få det igen.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Vågar inte skriva vad jag egentligen tror så jag säger att du garanterat har fått bort allt och aldrig kommer att få det igen.
              Två själar , en tanke....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Här har ni en själ till då. Så det ni menar, är att jag måste köpa helt nya filter då för att vara på den säkra sidan.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Om jag ska vara helt ärlig då så vill jag påstå att man för att vara helt säker får köpa nytt kar, nytt filter, nya växter (som aldrig varit i Claddokryddat kar) egen ny slang till VB och egna håvar etc. Dessutom strikta rutiner för rengöring av de händer som rört vattenytan. Men jag har hört att sporerna kan vara luftburna, så en flytt kan också bli nödvändig.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Det är därför jag menar att man lika gärna kan ge upp. Göra som du gör. Göra rent så gott man kan och hoppas att de (Claddon) inte trivs så bra i detta kar. Sedan andas lugnt och njuta av sina fiskar för evigt... typ.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      ...jag flyttar, ska bara kolla med Håkan först om det är ok

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Och skiten kommer och går i vågor, i det stora karet här hemma är det inte mycket för tillfället, medans i sovrummet är lite mer.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Ta dig söderöver så ska vi nog hitta lite nya affärer och fiskar till dig. Kanske skulle ta en samling under hösten och en akvariehelg. Inger, Bluewing, Mu(sic), HVH mfl, hade det varit något?
                          Skulle ju vara jättekul om jag kunde!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Och skiten kommer och går i vågor, i det stora karet här hemma är det inte mycket för tillfället, medans i sovrummet är lite mer.
                            Skönt att höra att även en väldigt kunnig person råkar illa ut

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Kanske skulle vi starta en ny tråd i ämnet, så fler hittar den. Ska snacka med Kjell ikväll på kräftskivan...
                              Mats och Pia hakar säkert på om de kan. Pia är nog inga större problem, Mats har ju sina spelningar.

                              Upplägget kunde ju vara samling på fredag kväll, affärer på lördag och söndag och hemresa på måndag.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Skönt att höra att även en väldigt kunnig person råkar illa ut

                                //Inger
                                Såg du inte bilden på mitt sovrumskar efter Thailandsresan?
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0428.jpg
Visningar: 2
Storlek: 147,8 KB
ID: 2162809Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0430.jpg
Visningar: 3
Storlek: 132,1 KB
ID: 2162808
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...