Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Varför inte ett par afrikaner? Lejonhuvudciklider verkar fräna tycker jag!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Varför inte ett par afrikaner? Lejonhuvudciklider verkar fräna tycker jag!
      Ja, fan, undrar om inte ett par Lejonskallar kunde vara kul för Inger - skönare charmtroll än dessa får man ju leta efter...

      Edit; oj, vilka toppenbilder, märkte jag nu - Mathias Klum-standard på dessa... verkligen...
      (så fick jag gräva djupt i arkivet också...)
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 August 2014, 00:38.

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        En dag kommer du att känna något Inger, då kommer det att bli helt rätt. och så kommer du att ha ett nytt större kar eftersom möjligheterna är så stora med dem.

        Jag säger bara botior. De skulle alltid få dig att le, små pajaser. Så ett Asienkar på 300-450l, där i kan man ha mycket kul och fina fiskar.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Men jag tror Inger är en ciklidlady mera. Tror inte heller hon gillar stora fiskar (om de nu inte är runda platta och har gulliga ögon).
          Så ciklider lär det bli. Gissar att Sajicorna ger blodad tand. Finns ju fetmycket ciklider att satsa på. Lejonhuvud har ju redan nämnts. Eldbukar (personlig favorit). Orange head eller t.ex. en av de vackraste ciklider jag ägt, Jurupari. Mao jordätare.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Oj, här har det rullat in fisktips . Jag är ju en sån där hemsk kvällstrött människa och då missar jag inlägg som skrivs efter 23.00 . Fast då har jag det roliga kvar till morgonkaffet i stället .

            Fy vad tomt det är efter karet och vilka avtryck på golvmattan. Kanske ändå att ett typ 250-300L skulle täcka dom värsta avtrycken. Nu snurrar hjärncellerna hej vilt, undrar hur funtad man är egentligen

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Du är normal bland oss normala och börjar få tillbaka din akvaristiska intelligens. Det är helt klart.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Ursprungligen postat av Inger H
                Oj, här har det rullat in fisktips . Jag är ju en sån där hemsk kvällstrött människa och då missar jag inlägg som skrivs efter 23.00 . Fast då har jag det roliga kvar till morgonkaffet i stället .

                Fy vad tomt det är efter karet och vilka avtryck på golvmattan. Kanske ändå att ett typ 250-300L skulle täcka dom värsta avtrycken. Nu snurrar hjärncellerna hej vilt, undrar hur funtad man är egentligen

                //Inger
                Ja golvmärken bara måste täckas. Perfekta ursäkten för ett 300l måste jag hålla med om. Nu ska jag gå på golvmärkesjakt
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  I nödfall får du väl smyga runt med hammaren och lite diskret drämma till lite märken som måste täckas....
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Helena, annars kan du gå på Johnnys förslag

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Helena, annars kan du gå på Johnnys förslag

                      //Inger
                      Mycket kreativt, men han försöker ju smyga in ett nano med vf diskus så han har bra träning på att smida onda planer
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av hwh
                        mycket kreativt, men han försöker ju smyga in ett nano med vf diskus så han har bra träning på att smida onda planer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ja jag är faktiskt lite lurig. Det kan erkännas. Men det får stanna oss emellan.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Efter en del ikappläsande så tycker jag att det är roligt att det låter mer uppåt såhär i mitten av augusti Hösten kan ju inspirera till både det ena och det andra har jag märkt

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Efter en del ikappläsande så tycker jag att det är roligt att det låter mer uppåt såhär i mitten av augusti Hösten kan ju inspirera till både det ena och det andra har jag märkt
                              Ja så är det nog
                              Hur går det för dig, läste att det gick åt pipan med din bakgrund. Några nya roliga fiskar?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Tyvärr så går det väl ganska skitdåligt. Jag har bara två fiskar kvar. Jag siktar på att börja om totalt med nytt kar så jag skaffar inte några fiskar överhuvudtaget förrän jag har börjat om. Skam den som ger sej

                                Kommentar

                                Arbetssätt...