Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Shepard; eftersom jag vet att du kollar in i min tråd då å då, så om du har tid och lust, kan du fota dina Sajicor hona + hane (fast ej i lekdräkt), jag har svårt att se skillnad på kön faktiskt. Jag läser om olika teckningar på fenorna, men tycker att mina fem har samma teckningar.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av HWH
      Ja förstår att det inte känns så kul när man inte har flyt. Men oftast har man ju någonting att glädjas åt i karen.
      Ja Helena så är det ju trots allt
      Ha en skön midsommardag!

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1403385703.599061.jpg
Visningar: 1
Storlek: 673,1 KB
ID: 2158264

        Haft en fantastisk dag på Gröna Lund. Synd bara att jag inte äter godis
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag vet vart du kan skicka den...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av HWH
            [ATTACH]69653[/ATTACH]

            Haft en fantastisk dag på Gröna Lund. Synd bara att jag inte äter godis
            Är den på riktigt?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • HWH
              • March 2013
              • 2310

              2kg, men det ligger massa mindre i.
              /Helena,
              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av HWH
                [ATTACH]69653[/ATTACH]

                Haft en fantastisk dag på Gröna Lund. Synd bara att jag inte äter godis
                go och glad, kexchoklad
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Idag har jag varit på den lokala privatägda fiskaffären i stan. Varför är jag inte där lite oftare tänkte jag då, men så kommer det att bli framöver .
                  Där fanns nästan fullvuxna nyckelhål - så häftigt att se dessa så stora. Nästan fullvuxna Sajicor, som hade yngel - wow vilka yngelvårdare! Dessutom några arter av apistogramma och en hel del annat skojsigt .

                  I alla fall kom jag hem med 1+2 Nannacara Anomala och vildguppys .
                  Dessa vildguppys kommer från en lokal odlare som enligt biträdet har odlat dessa sedan 1999. Det kändes helt rätt att jag skulle köpa dessa, lite inspirerad från några här som gillar levandefödare.
                  Så här en liten bildbomb på några av skönheterna. Hoppas att någon som kollar tråden kan se om det stämmer det här med vildguppys?
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Fina guppysar!
                    Härligt med lite N. a. också!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Så fina guppysar!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Kul att ni gillar dom Mats och Pia . Och som du säger Mats, kul med lite N. a. också

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Hoppas du snart får se det som som jag har på gång med mina, honan hovrar över en punkt längre in i karet, kolsvart är hon och äter inte ens
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Hoppas du snart får se det som som jag har på gång med mina, honan hovrar över en punkt längre in i karet, kolsvart är hon och äter inte ens
                            Menar du Nannacaran nu - antar jag att du gör faktiskt. Fast jag har ju inte så stor erfarenhet av guppys, fast dessa blir nog inte svarta när det bär till, eller hur...

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Nä inger, guppysar ändrar inte färg utan blir bara tjocka om magen, rätt lika oss
                              Det är nannacaran jag menar, precis som dina vilda gissningar
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Nä inger, guppysar ändrar inte färg utan blir bara tjocka om magen, rätt lika oss
                                Det är nannacaran jag menar, precis som dina vilda gissningar
                                Aha, det är så det är - skämt åsido så har jag läst på hur det funkar. Fast det skulle förstås vara lite kul om det blev till lite bäbisar från dessa guppysar. Tror nästan att jag skulle plocka fram 54-litern då, jag tycker att dom är så jättevackra .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...