Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Shepard
    Ok Mina sajicor ingår som ingredienser i en fisksoppa, med bl.a 13 Brochis splendens, 10 Melanotaenia praecox (neonregnbåge), ett Thorichtys elliotipar, ett Geophagus brasiliensispar, tre mosaikgurami och två regnbågshajar (en albino och en vanlig). Ryggfenan på min lilla Glyptoperichthys joselimaianus (L001) syns om man tittar noga på bilden med elliotiparet.
    Oj, vilken blandning

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av Inger H
      Åh så kul att kolla på dina filmer Mathias, tack .
      Vilken pondus hanen har, han går ju på som en ångvält. Antar, att du inte har dessa Sajicor kvar nu?

      //Inger
      Jo, jag har dem kvar men de simmar hemma hos en kompis. Han har mina Archonterus multispinosus också. Jag har ju haft alla sedan de var yngel så det är kul att kunna fortsätta att se deras utveckling.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Förstår att du har dessa hos en kompis, eftersom ditt växtintresse har blivit så stort .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av Inger H
          Oj, vilken blandning

          //Inger
          Hehe, ja, fisksoppa som sagt. Men det funkar
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Johnny efterlyser Diskusprat, så här är kommer lite uppdatering.

            Av nio Diskusar som finns kvar mår väl sju ganska så bra - i alla fall äter dom glatt. En av dessa sju har fortfarande prickar, men kliar sig inte alls på något sätt och är förövrigt pigg. Denna blå har inte växt något alls under tiden hos mig och jag märker att den börjar bli ganska så "vass" i pannan.
            Två mår tyvärr inte alls bra, äter inte, är mörka och står och trycker under en rot.

            Jag tappar liksom lusten att skriva om utvecklingen i Diskuskaret när det jäklas hela tiden.

            Mina nya Borellii som hade munsvamp har jag fått avliva - testade ju att medicinera men utan framgång, så i detta 125 finns nu bara kolglödstetror. Jag tänker inte fylla på med någon fisk där, vill först se så att inte tetrorna har blivit smittade.
            Så det har gått ont nu ett tag.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Lider med dig, Inger. Men jag vet att du kommer igen, trots att det kan vara tufft för tillfället...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av ansjo
                Lider med dig, Inger. Men jag vet att du kommer igen, trots att det kan vara tufft för tillfället...
                Klart att jag kommer igen Anders, det vet du

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Trist Inger. Vill önska dig en glad midsommar ändå och hoppas att det vänder snart!
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Likan
                    Trist Inger. Vill önska dig en glad midsommar ändå och hoppas att det vänder snart!
                    Glad midsommar till dig också Likan . Undrar var midsommarvärmen tog vägen +5 hos oss just nu, brrr.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Det är lätt att förstå att man inte vill beskriva sånt som går dåligt. Speciellt när det gäller Diskusar då det ibland inte faktiskt finns en lösning, utan man får helt enkelt vänta och se hur det går.
                      Sedan vet jag inte om det som händer i våra kar är att det går dåligt eller om det är naturens gång. Fick mycket förändrade tankar om varför det är som det är i mitt kar efter debatten i min tråd om hur Diskusarna har olika perioder i parbildande lekperioder och i grupp-perioderna. Så det känns bättre när jag förstår det. Även om de för de som "inte får plats" i gruppen blir lika dåligt förstås.

                      Sedan undrar jag hur ofta vi tillsätter mediciner som egentligen inte botar något. Läser man i inläggen om sjuka fiskar i olika trådar så är det ju inte så ofta det slutar lyckligt egentligen.

                      Jag förstår hur du har det. Men hoppas att du får en bra sommar utan inte allt för många trista händelser i karen. Utan tvärtom roliga upplevelser.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Nää, nu har det blivit lite för mycket depp här i tråden. Jag hoppas att dessa Diskusar som finns kvar lever vidare och kommer att må bra. Blir det inte så, har jag i alla fall försökt för tredje gången gillt .
                        Lite "kaxigt" säger jag att det får bli som det blir, jag kommer att fortsätta utan medicinering eller andra kemikalier.

                        Jag är helt inne på det som du skriver om mediciner Johnny - känns egentligen inte värt mödan, vare sig det gäller Diskus eller andra arter.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                          Helt rätt, Inger! Hade du en bra midsommar förresten?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Helt rätt, Inger! Hade du en bra midsommar förresten?
                            Japp vi hade en fin midsommarafton med nära vänner, blev ingen grillning eftersom det var för kallt - spisen funkade utmärkt som tur var.
                            Idag var det midsommarlunch med andra vänner med snaps och allt. Jag avstod snapsen eftersom den i mitt tycke är blää trots en massa olika kryddor och annat tjafs .

                            Hemma igen, så hällde jag upp lite "fruntimmersdricka" - Wild strawberry så himla gott enligt mig då som inte har så mycket koll på annat . Håkan håller sig till Willys cider

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det där lät som en trevlig och god midsommar trots kylan
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ja förstår att det inte känns så kul när man inte har flyt. Men oftast har man ju någonting att glädjas åt i karen.
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...