Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Jag håller på att träna med mitt nya macro med skakningsstabilisator eller vad det nu heter, så dessa bilder är endast träningsbilder. Gäller att få skärpa på hela fisken - dessutom att hela fisken är med på bild, inte så lätt när det gäller tetror .
    Det skall även bli skoj att gå ut i naturen och fota diverse småkryp med detta objektiv .
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      Fina bilder!

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ja fina och samtidigt så innehåller de det som är det stora dilemmat att man har ett mikroskopiskt skärpedjup utan blixt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ja fina och samtidigt så innehåller de det som är det stora dilemmat att man har ett mikroskopiskt skärpedjup utan blixt.
          Jag använder aldrig blixt trots att jag har en extern sådan, fast jag vet förstås att vill jag ha bra bilder på fiskar, så är det blixt som gäller. Får nog träna på med blixt också .

          Jesper; du är snäll du .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Ja ibland så

            Kommentar

            • heba
              • September 2013
              • 847

              Ursprungligen postat av Inger H
              Jag håller på att träna med mitt nya macro med skakningsstabilisator eller vad det nu heter, så dessa bilder är endast träningsbilder. Gäller att få skärpa på hela fisken - dessutom att hela fisken är med på bild, inte så lätt när det gäller tetror .
              Det skall även bli skoj att gå ut i naturen och fota diverse småkryp med detta objektiv .
              Trycker på "gilla-knappen" . Fina bilder och övning ger ju färdighet, sägs det!
              Den första bilden är verkligen härlig - en "surgubbe/gumma" du lyckats fånga i ögonblicket!
              /Helene

              180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Helene, "surgubben" ser sur ut på bilden, men denna Ap. Agassiizin är nog en bland dom mest sociala apisarna jag har haft - dessutom är han en gentleman mot sina honor .
                Jag fortsätter att träna på med nya objektivet, till slut blir det nog skärpa på hela fisken

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Likan
                  • April 2012
                  • 2611

                  Fina bilder! kommer bli toppen sen.
                  450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Fler träningsbilder , Kolglödstetra, trötter Borelliihona och Nannostomus B.
                    Bifogade filer
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Likan
                      • April 2012
                      • 2611

                      Beckfordi är himla snygga alltså.
                      450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Likan
                        Beckfordi är himla snygga alltså.
                        Tycker jag med

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Det fotot fick du till ordentligt dessutom. Tycker när jag själv tar bilder går det 30 misslyckade på ett vettigt foto. Så fisk är svårt att foto. Riktigt spännande att följa din utveckling.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Det fotot fick du till ordentligt dessutom. Tycker när jag själv tar bilder går det 30 misslyckade på ett vettigt foto. Så fisk är svårt att foto. Riktigt spännande att följa din utveckling.
                            Jag har nog tagit över hundra bilder sen igår, men kul är det .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Jag har nog tagit över hundra bilder sen igår, men kul är det .

                              //Inger
                              Gott! då får vi se mer sen va

                              vad har du köpt för objektiv?
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Tamron SP bländare 2,8. Jag har sparat tiokronor i en petflaska till det här objektivet lääänge .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...