Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    Vad är det för Apisto?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Ursprungligen postat av Inger H
      Tack .
      Inkoppning av sex Apistogramma pågår i 125 och 180

      //Inger
      Rolighetsrol!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Inger H
        Tack .
        Inkoppning av sex Apistogramma pågår i 125 och 180

        //Inger

        Åhh, så roligt! Nyfiken på vad det blev för sorter
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          Vad är det för Apisto?
          Det är Ap. Borellii "opal" i repris. Jag hade tänkt beställa "yellowhead", men jag tror aldrig att jag hittar en lika snygg "Mr. Borellii" som jag hade för några år sedan . Dessa 1+2 går i mitt 125. Lite skygga än som dom brukar vara.

          Sedan Ap. Agassizii 1+2, ny för mig vilket känns kul . Hanen fjäskar redan bara efter ett par timmar i karet och har sig med en av honorna. Honan krumbuktar i diverse poseringar och försöker bjuda in den snyggingen till sin kokosnöt som hon verkar gilla skarpt.
          Så är läget just nu, så härligt med dessa apisar igen .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Det är Ap. Borellii "opal" i repris. Jag hade tänkt beställa "yellowhead", men jag tror aldrig att jag hittar en lika snygg "Mr. Borellii" som jag hade för några år sedan . Dessa 1+2 går i mitt 125. Lite skygga än som dom brukar vara.

            Sedan Ap. Agassizii 1+2, ny för mig vilket känns kul . Hanen fjäskar redan bara efter ett par timmar i karet och har sig med en av honorna. Honan krumbuktar i diverse poseringar och försöker bjuda in den snyggingen till sin kokosnöt som hon verkar gilla skarpt.
            Så är läget just nu, så härligt med dessa apisar igen .

            //Inger
            Låter härligt! Alltid lika kul att titta på
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Synd att du inte satte borellii i 180:an, hade velat höra hur de går med bolivianer! Jag är nämligen sjukt sugen på några opal som jag spanat in i Trollhättan!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Låter härligt! Alltid lika kul att titta på
                Ja, det känns härligt att dom finns i karen igen .
                Hoppas nu bara att jag får dom att överleva vilket kan vara nog så klurigt.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Kommer att gå, det håller jag tummarna för iallafall
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Synd att du inte satte borellii i 180:an, hade velat höra hur de går med bolivianer! Jag är nämligen sjukt sugen på några opal som jag spanat in i Trollhättan!
                    Njaa, Ap. Borellii är ganska så blyga av sig. Får dom lite tuffare kompisar, vilka i mitt tycke Bolivianer är, så blir dom väldigt underlägsna och kommer inte alls till sin rätt. Så därför Agassiziin tillsammans med Bolivianerna.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

                      Ja det blir nog bra det här. Alltid roligt att prova på gamla favoriter en gång till

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48147

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Det är Ap. Borellii "opal" i repris. Jag hade tänkt beställa "yellowhead", men jag tror aldrig att jag hittar en lika snygg "Mr. Borellii" som jag hade för några år sedan . Dessa 1+2 går i mitt 125. Lite skygga än som dom brukar vara.

                        Sedan Ap. Agassizii 1+2, ny för mig vilket känns kul . Hanen fjäskar redan bara efter ett par timmar i karet och har sig med en av honorna. Honan krumbuktar i diverse poseringar och försöker bjuda in den snyggingen till sin kokosnöt som hon verkar gilla skarpt.
                        Så är läget just nu, så härligt med dessa apisar igen .

                        //Inger
                        Trevligt
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Ja det blir nog bra det här. Alltid roligt att prova på gamla favoriter en gång till
                          "Inte en gång till", men en hel del gånger till under åren lopp

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Njaa, Ap. Borellii är ganska så blyga av sig. Får dom lite tuffare kompisar, vilka i mitt tycke Bolivianer är, så blir dom väldigt underlägsna och kommer inte alls till sin rätt. Så därför Agassiziin tillsammans med Bolivianerna.

                            //Inger
                            Tänkte väl det. Men kanske jag kan ha dem med endlers i grabbens 54L... Visserligen grovt sjögrus däri men i övrigt kan det nog passa tror jag!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Tänkte väl det. Men kanske jag kan ha dem med endlers i grabbens 54L... Visserligen grovt sjögrus däri men i övrigt kan det nog passa tror jag!
                              Grabbens kar blir nog toppen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag fick en riktig nytändning nu när jag har apisar igen . Om någon av dessa dör så ersätts den med en ny, så får det bli .

                                Några bilder på herr Agassizii, som har fullt tjosan med dom bägge honorna.
                                Ska försöka fota Borelliin också, men han håller på att böka med en hona under en rot så det är lite svårt att fota.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...