Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Det tror jag att du kan, kolla bara värden om nån dag försäkerhets skull
    Det känns som om jag aldrig har startat upp något kar förut

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Åh, det var inte så jag menade! Vet ju att du har koll på allt detta
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Åh, det var inte så jag menade! Vet ju att du har koll på allt detta
        Det vet jag väl att du inte menar, det är bara så att jag glömmer hur jag har gjort tidigare gånger . Jag har en tendens att vara lite för snabb med fiskpåfyllning ibland

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Jättefint Inger Du kanske redan har skrivit om det, men vad ska du ha för fiskar i de nya?

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Tack

            Bolivianerna kommer att flytta till det större till att börja med, sedan har jag inte riktigt bestämt mig. Förmodligen blir det någon Apistogramma eller någon annan art av dvärgciklid.
            I 125 är jag helt säker på att det blir någon apis . Det blir liksom ett sug på något sätt med dessa fiskar, ungefär som med Diskus man återkommer hela tiden - kanske lite svårt att förstå

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Nädå det är lätt att förstå 😜


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Kommentar

              • Likan
                • April 2012
                • 2611

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Fint Inger! Ska bli kul att se hur det utvecklar sig.

                Hade vi bott närmre varandra hade du kunna fått mina Rosentetror.
                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Likan
                  Fint Inger! Ska bli kul att se hur det utvecklar sig.

                  Hade vi bott närmre varandra hade du kunna fått mina Rosentetror.
                  Varför ska du göra dig av med rosentetrorna som är så vackra. Jag bor alltid för långt bort .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Sugen på något annat. fast de är jättefina! Men de stannar, jag har så svårt att lämna ifrån mig djur. Måste veta att de kommer till ett bra hem.
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Sådär nu är Bolivianerna flyttade till 180, gick lätt som en plätt . Bara några äppelsnäckor kvar nu i hörnkaret som också ska få flytta, sedan är det tomt och ska byta ägare.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Hallå där Inger!
                        180:an ser tvärgrym ut, och där kommer dina bolivianer att trivas! Hur har du det med könsfördelningen, kan du se det än?

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Hallå där Inger!
                          180:an ser tvärgrym ut, och där kommer dina bolivianer att trivas! Hur har du det med könsfördelningen, kan du se det än?
                          Halloj!

                          Nää, jag blir inte klok på könsfördelningen. Jag kan faktiskt inte avgöra det, tycker att dom ser exakt lika ut. Skulle inte förvåna mig alls om jag har fem av samma kön.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Lite pirr i magen, antingen får jag hem beställda fiskar idag eller så inte, det visar sig snart

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Håller med de andra - dina akvarier ser riktigt snygga ut
                              Hoppas att de går bra med de nya fiskarna som är på väg in
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Håller med de andra - dina akvarier ser riktigt snygga ut
                                Hoppas att de går bra med de nya fiskarna som är på väg in
                                Tack .
                                Inkoppning av sex Apistogramma pågår i 125 och 180

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...