Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    För några år sedan hade en av mina affärer ett ganska så stort hörnkar med Diskusar, där alla liksom lutade år sidan när dom simmade.
    Jag borde ha snappat åt mig det då, men mitt Juwel-hörnkar var så billigt på blocket så just då så förträngde jag det .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ett hörnkar hade passat mina Laetacaror perfekt, de vill gärna vara så långt bak i karet de kan och kikar fram när ev. "faror" (läs människor) har stillat sig, gått ut ur rummet eller satt sig på pallen.
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Ett hörnkar hade passat mina Laetacaror perfekt, de vill gärna vara så långt bak i karet de kan och kikar fram när ev. "faror" (läs människor) har stillat sig, gått ut ur rummet eller satt sig på pallen.
        Jag kan skicka det med posten när bolivianerna har flyttat till kommande kar .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ja, tack står du för portot med
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Ja, tack står du för portot med
            Mottagaren står för portot och har du en jäkla tur, så är karet helt

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Hahhaha, annars blir det mosaikpussel
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Alltid lika trevligt med ett Inger/Pia-gnabb Inger, du skulle inte kunna tänka dig två större kuber? Typ Lido 200? Eller är du allergisk mot kuber?
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Apistos går jättebra i sånna kar, Inger...
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Man kan också hålla ett Diskuspar där.......
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Man kan också hålla ett Diskuspar där.......
                      eller apistos.... kan kanske funka med båda, då blir det full pott
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Det där tycker jag låter bra. Vi hjälper helt enkelt Inger genom att ta ett beslut att hon ska skaffa 2 kuber, med var sitt Diskuspar och var sin urläcker apisto. Tror hon blir glad över att slippa tänka efter.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, precisss... och är hon inte här och kan bestämma så gör vi det åt henne
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Det var väldans vilket babbel det blev här plötsligt .
                            Jag gillar andras kuber, men hos mig blir det inga, så nu vet ni det .
                            Det blir inga fler Diskusar, men ni kan lita på att det blir återfall gällande apisar, det får bära eller brista. Bolivianerna kommer att få fler kompisar, men vet inte riktigt vilka arter som passar tillsammans med dom. Tips mottages tacksamt .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Japp, idag var vi babbliga, det var ett tag sen men idag falla lusten på
                              Klart du skall ha apor
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Usch, jag tog åt mig väldigt av det som Johnny skrev i Mats tråd. Minns inte riktigt hur han uttryckte sig, men ungefär "att många gör sig av med sina fiskar för att dom tröttnar".

                                När det gäller mina "sessor" så tröttnade jag inte - kände bara att jag inte riktigt kunde hantera alla dessa kullar som föddes i mitt kar. Dessa fiskar - om man nu ska kunna följa hela deras beteende behöver ett mycket större kar än det jag kunde erbjuda. Som jag skrev tidigare, det är inte min grej att suga upp en massa yngel för att karet blir överbefolkat, sånt känns liksom i hjärtat.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...