Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Kul med en tillbakablick!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Kul med en tillbakablick!
      Ja, det är det .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Härligt att se de som startade discus-suget men i ärlighetens namn så gillar jag dina nya bättre
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Härligt att se de som startade discus-suget men i ärlighetens namn så gillar jag dina nya bättre
          Förstår mycket väl att du gillar dom nya bättre . Fast då, när allt började för hundra år sedan känns det som, med mina allra första diskusar så var dom gudans vackra .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Juni
            • February 2014
            • 613

            Jag tycker de är vackra, ibland är det en välsignelse med ett nybörjar öga Tycker synd om dig med din fisk förlust, det kör glädjen i botten när det strular. Hopas det snart blir bättre!
            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Åh vad roligt Inger. Äntligen fick jag se hur dina tidigare Diskusar ser ut Fick lite egna Malawiminnen av resten. Jättekul!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Du har inte fler bilder från förr? Det var ju riktigt kul med dessa oldies
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Juni
                  Jag tycker de är vackra, ibland är det en välsignelse med ett nybörjar öga Tycker synd om dig med din fisk förlust, det kör glädjen i botten när det strular. Hopas det snart blir bättre!
                  Ja Juni, efter alla nybörjarfiskar som dom flesta av oss skaffar så var dessa Diskusar riktiga guldkorn .

                  Vi får se om småfiskarna som är kvar klarar nematolbehandling nr.2

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Du har inte fler bilder från förr? Det var ju riktigt kul med dessa oldies
                    Jådå, en massa urdåliga bilder och inredningar som inte lämpar sig för andras ögon

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Fortsätter med min lilla nostalgitripp på Apistogramma som jag har haft. Har även haft Ap. agassizi, men hittar ingen bild på den.
                        Bifogade filer
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Fasen vad härligt att se! Det har blivit några arter genom åren.

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Ja det var roligt attt se. Och det var ett jättefint malawiakvarium du hade med fina fiskar i

                            Kommentar

                            • Killis75
                              • September 2013
                              • 118

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Fortsätter med min lilla nostalgitripp på Apistogramma som jag har haft. Har även haft Ap. agassizi, men hittar ingen bild på den.
                              Vilka fina apistor, man blir ju riktigt sugen att testa dessa små ciklider. Vad är det för sort på första bilden kan inte riktigt se i art registret?
                              Akvariehuset på 112L

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag tycker också att det är skoj att se tillbaka och titta på bilderna, kul att ni också gillar det . Inte så konstigt egentligen att jag trånar igen efter dessa vackra små ciklider - trånar faktiskt jättemycket .

                                Killis75; den finns i artregistret, det är en Ap. Viejita/Macmasteri, vilken av dessa två det är vet jag inte. När detta foto togs så hade jag ingen avancerad kamera dessutom var jag en urusel fotograf . Så den här apisen på mitt foto har alldeles för mycket färg (rött), inte alls så konstigt att du inte hittade den.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...