Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Jesper Broman
    Tack igen Inger, ja jag känner ett par till som har gjort det och dom säger samma sak som du
    Och det är slutresultatet som jag längtar efter
    .

    //inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      Vad fint du fått det i Tomasikaret, gillar hasselkvistarna!
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Knax
        • November 2012
        • 1148

        Riktigt skön inredning du har fått till i det nygamla karet. Där kommer de att trivas.
        Skönt att sugen är på uppgång igen. Bra med lite radikala grepp hos dina diskus, tror jag. Keep it up!

        Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
        // Mats, a.k.a. Knax



        "All's well that ends." - Unknown

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Tack Helene och Mats

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Mitt 150-liters hörnkar är väldigt tomt, där finns nu bara sex pygmésvärdbärare och nio nannostomus kvar. Så nu sitter jag här och har beslutångest eftersom jag velar mellan två olika arter. Ska jag ta ett återfall på apisto, eller skall jag välja Pelvicachromis sacrimontis, som finns på listan hos Akvarieteknik
            Jag har ju inte haft någon vidare tur med någon av dessa, så kan jag säga "skam den som ger sig" tro . P. sacrimontis är ju så jäkla snygg.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              ...eller kanske bolivianer .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Bolivianer tycker jag, helt klart

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Bolivianer tycker jag, helt klart
                  Halloj Jesper!

                  Var till fiskaffären nu i eftermiddag för att göra en beställning på A. Borellii.
                  Jag blev jag så himla glad för personalen hade "gömt" undan jättevallisar "därbakom" eftersom dom visste att jag länge hade sökt efter dessa . Så nu kommer Diskuskaret att bli fullt av vallisar...äntligen.
                  I alla fall kikade jag runt i karen innan beställningen och fick se dom mest fina och knubbiga bolivianer. Kikade länge om jag skulle upptäcka berömda röda trådar från deras bak, men såg ingenting. Dessa fick affären hem från Imazo i tisdags.

                  Lite påverkad av söta bolivianer här på forumet måste erkännas - så Jesper det blev ett gäng bolivianer fast det inte var tänkt så egentligen. Sen om jag nu skall vara lite förnuftig (som jag är allt för sällan), så är det ju lättare att ersätta en bolivian om någon skulle falla bort - än kanske P. sacrimontis eller A.borellii .

                  Hur mår du Jesper?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Roligt, och vad bra att det inte fanns nån hemsk rövparasit på dom

                    Jo tack, jag börjar bli människa igen efter ett par fruktansvärda dagar
                    Imorn åker jag hem till mor och far, och hem till mig på lördag

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Härligt att höra Jesper .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Gott att höra Inger! Så glad jag blev att du skaffat dessa små juveler
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Vill se lite bilder snart..
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Ja bilder är ett måste!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag skall försöka fota bolivianerna senare, just nu är det nåt gult som lyser in (har inte sett det gula på flera veckor) så det blir en massa speglingar .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Okey då Mats och kanske någon till, fotade för en stund sedan . Ursäkta skitig ruta.
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...