Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Sedan vill jag också säga att jag tycker riktigt synd om dig som varit så sjuk. Krya på dig! Tänker på dig Inger. Tycker zoopet lider av ingerbrist nu.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Du kommer säkert igen Inger!
      Och fall inte för frestelsen att ta den där sprutan...

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Åh, så fina. Det var min favoritciklid för länge sedan. Blir alldeles nostalgisk. Lite kaxiga var de och himla nyfikna på allt. Tror du får kul med dem.
        Tror nog att detta är en ciklid som många hade "förr" - men nu finns så många andra lite ovanligare varianter som man suktar efter, även jag hör till dom.
        Jag har nu gett mig fasiken på, att jag tänker sluta upp med att kolla efter dessa lite dyrare och "ovanligare", jag har testat den varianten och den slutar aldrig bra - man känner sig bara misslyckad till slut.
        Du Johnny tack för din omtanke

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jättefina thomasi, Inger! Lycka till med dessa!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jättefina thomasi, Inger! Lycka till med dessa!
            Tack Mats .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Hittade denna film av en Thomasi lek:


              Sedan är det ju så att med en del av de klassiska arterna så är de ju idag relativt ovanliga. Så jag tror inte det är många här i forumet som haft Thomasi på länge. Tycker också afrikaner är ganska robusta fiskar generellt. Inget jag vet utan mera att det känns så.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Hittade denna film av en Thomasi lek:


                Sedan är det ju så att med en del av de klassiska arterna så är de ju idag relativt ovanliga. Så jag tror inte det är många här i forumet som haft Thomasi på länge. Tycker också afrikaner är ganska robusta fiskar generellt. Inget jag vet utan mera att det känns så.
                Tusen tack för den fina filmen Johnny . Hungriga paletter, glödbandstetror, scalarer och andra inkräktare - blev nog kämpigt för thomasiparet att vakta sina ägg skulle jag tro .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Jag instämmer i kören om de fina fiskarna. Såg dem för första gången nu på Ciklidhobby, väldigt vackra med sina prickar.


                  Sent from my iPhone using Tapatalk
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Knax
                    • November 2012
                    • 1148

                    Oj, vilka fina fiskar och bra bilder på dem.

                    Låter ju inte bra med influensan. Åkte du på den direkt efter att vi hade varit och hälsat på? Ingen i familjen har blivit smittad iaf. Hoppas du kryar på dig snart.

                    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                    // Mats, a.k.a. Knax



                    "All's well that ends." - Unknown

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Knax
                      Oj, vilka fina fiskar och bra bilder på dem.

                      Låter ju inte bra med influensan. Åkte du på den direkt efter att vi hade varit och hälsat på? Ingen i familjen har blivit smittad iaf. Hoppas du kryar på dig snart.

                      Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
                      Tack, ja jag hoppas att fiskarna kommer att trivas och växa på sig .

                      Japp, blev sjuk natten mot tisdag - kände absolut ingenting när ni var här, vilken himla tur att ni inte blev smittade. Det är jättemånga här uppe som ligger däckade. Är i alla fall feberfri nu, så nu är det bara resten kvar .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tänk den glädje som varar... Jag trodde att jag kunde vara lugn nu, men det vita otäcka har återigen drabbat Diskusarnas hud.
                        I tre veckor har dom varit symtomfria, men upptäckte skiten på lilla Blåwinge igår - sen idag har jag sett att flera har drabbats.
                        Så det är bara att sätta igång med saltbehandling igen. Deppigt värre .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Har en som är likadan här hemma men ska köra lite tätare med vattenbyten och med fulldos Aqua-Kraut i karet ett tag. Så vi får väl ha en prickbatalj Inger. Men min upplevelse är att de inte mår illa av det. Det är mer vi som mår dåligt. Jag gör VB ikväll och kommer att dosera fulldos AK i vattnet. Ska bli intressant att se vad som sker.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Har en som är likadan här hemma men ska köra lite tätare med vattenbyten och med fulldos Aqua-Kraut i karet ett tag. Så vi får väl ha en prickbatalj Inger. Men min upplevelse är att de inte mår illa av det. Det är mer vi som mår dåligt. Jag gör VB ikväll och kommer att dosera fulldos AK i vattnet. Ska bli intressant att se vad som sker.
                            Jag är faktiskt lite tveksam när det gäller för täta vattenbyten - i alla fall när det gäller mina. Blir det för täta byten, så ser jag direkt att några släpper slemhud. Samma händer om jag byter 50% i veckan. Så nu under en månads tid har jag bytt 25% två gånger i veckan. Den rutinen har funkat bra och ingen har släppt någon hud.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det är samma när jag har i AK i samband med VB.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Det är samma när jag har i AK i samband med VB.
                                Hmm, släpper dom hud när du har i AK

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...