Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Nästan full pott! Mycket riktigt är det Sagitaria, och mossan är sötvattenstång. Sätt en liten bit på något så växer den ut därifrån. Den växer dock inte fast på inredningen.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Nästan full pott! Mycket riktigt är det Sagitaria, och mossan är sötvattenstång. Sätt en liten bit på något så växer den ut därifrån. Den växer dock inte fast på inredningen.
      Hur hög blir sagittarian och hur pysslar jag om den.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Det beror på gödning och ljus osv. men i normala fall blir de inte så mycket högre. Men med en parentes där...
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Tråkigt att du är sjuk, men vilket härligt paket. Tomten kommer tidigt i Sundsvall
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av HWH
            Tråkigt att du är sjuk, men vilket härligt paket. Tomten kommer tidigt i Sundsvall
            Ja den här tomten kom som en verklig överraskning - fast han har gjort det förr

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av ansjo
              Det beror på gödning och ljus osv. men i normala fall blir de inte så mycket högre. Men med en parentes där...
              Jag skall försöka att hålla dessa växter som dom ser ut nu - det visar sig...

              Den väldigt täta och krispiga hornsärven, hur kommer den bäst till sin rätt tror du? Kanske fästa den runt någon sten eller rot på botten så den växer upp som små granar? Vill inte ha den som någon flytväxt

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Jag har haft sagittarian, gillade den mycket om du har tur så bildar den en lite tätare "matta".
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Ja den här tomten kom som en verklig överraskning - fast han har gjort det förr

                  //Inger
                  Så säger min fru med...
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Jag skall försöka att hålla dessa växter som dom ser ut nu - det visar sig...

                    Den väldigt täta och krispiga hornsärven, hur kommer den bäst till sin rätt tror du? Kanske fästa den runt någon sten eller rot på botten så den växer upp som små granar? Vill inte ha den som någon flytväxt

                    //Inger
                    Den växte löst i mitt lilla kar i vardagsrummet med lite belysning, men fastnar till slut på en rotbit eller liknande.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Anne Gisela
                      • October 2012
                      • 425

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Fattar ni att jag blir både rörd och så himla glad när ett sådant här paket har skickats till mig från Varberg .
                      Välförpackat var det dessutom - först flera varv med gråpapper, sen ett fint presentpapper och till slut en mjölktetra där växterna låg så fint i en plastpåse .
                      Varmt tack Anders (kanske inte är så passande med ett hjärta när man inte skriver om sina fiskar, men det struntar jag i)
                      Så otroligt härligt!!!! Det är äkta omtanke det.
                      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                      Kommentar

                      • heba
                        • September 2013
                        • 847

                        Åh, det var omtänksamt! Så nu fick du din C. balansae . En bild på nyplanteringen?
                        /Helene

                        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Japp Helene, nu har jag fått mina efterlängtade C.Balanse .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Så säger min fru med...
                            .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Den här jäkla flunsan knäckte mig totalt, huvvaligen - överlever jag den , så blir det till att mota eländet med en spruta nästa år.

                              Tog mig i kragen ikväll och fotade mina nya, som har varit här sen förra onsdagen. Fem stycken små Thomasiciklider (kallas för den "Afrikanska fjärilscikliden") i mitt kaosinredda drivvedskar. Dom är ganska små, men jag är nästan säker på att det är två hanar + tre honor. Pigga och kraftiga små rackare, som gillar alla håligheter i veden som jag har fixat till.
                              Helt nya för mig, så det känns extra kul .
                              Bifogade filer
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Åh, så fina. Det var min favoritciklid för länge sedan. Blir alldeles nostalgisk. Lite kaxiga var de och himla nyfikna på allt. Tror du får kul med dem.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...