Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Nu är du också Leg. Prickolog.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Blir det bra nu fortsättningsvis, så tänker jag aldrig någonsin nämna ordet "prick" . Jag är också helt övertygad om att Mats tänk är rätt. Nu är snart allt salt urlakat, ett litet vattenbyte till bara om några dagar.

      Sen återstår resten, karet ser ut som en katastrof och lämpar sig inte på bild. Alla cryptosar har smält ner, vallisarna som jag fick av Pia är gula, går sönder och flyger i småbitar, claddon trivdes jättebra med salt och sen lite cyano på rötter. Där har jag något att bita i.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Men det där ändrar sig med växterna. Du kommer att få nya vackra växter eftersom.
        Vet att jag är ensam om detta i forumet men tycker faktiskt Cladophora är en oerhört vacker alg. Lika bra att kapitulera för den. Så för egen del häller jag numera hett vatten på den i samband med vattenbyte på de platser den trivs för bra. Men förstår att Claddon kommer att följa mig ända in till ålderdomshemmet och sedan överleva mig. Då är det ju tur att den är vacker
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Nu har jag sålt mina bägge nanokar + räkorna. Jag köpte t.o.m.boken Nanoakvarium för att riktigt läsa och lära. Det här med räkor var nytt för mig, och jag vill testa på. Så är det väl kanske när man har hållit på några år...att man vill "lära" något nytt.
          Men, räkor är inget för mig, så nu vet jag det i alla fall .
          Måhända, att det skulle kännas annorlunda, om jag skulle ha räkorna i ett redan etablerat kar tillsammans med mina fiskar. Kanske dyker det upp några räkor i karet som jag nu har torrinrett hur länge som helst .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

            Räkor som är så roligt att pyssla med

            Men vi kan ju inte alla tycka om samma saker, och tur är väl det

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Jag hade inte heller någon framgång med mina räkor, men det kanske berodde på att jag satte ned dom i mitt stora akvarium på en gång, trots att jag matade fiskarna i andra änden av akvariet och satte räkorna nere i den tätaste djungeln av vallisneria så blev tydligen alla uppätna
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Idag är det tänkt att mitt 220-liters återigen ska fyllas med vatten och växter. Men först ska det pillas bort ull från växtrötter, en sysselsättning som jag tycker är urtråkig .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Anne Gisela
                  • October 2012
                  • 425

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Idag är det tänkt att mitt 220-liters återigen ska fyllas med vatten och växter. Men först ska det pillas bort ull från växtrötter, en sysselsättning som jag tycker är urtråkig .

                  //Inger
                  Åh vilken härlig dag du har framför dig!
                  Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                  Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Anne Gisela
                    Åh vilken härlig dag du har framför dig!
                    Lite pirrigt som vanligt när det gäller Inger och inredning

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Anne Gisela
                      • October 2012
                      • 425

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Lite pirrigt som vanligt när det gäller Inger och inredning

                      //Inger
                      Så klart - men det slutar ju alltid bra.
                      Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                      Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Håller på att fylla karet nu, men det blir nog bara halvfullt idag. Håkan hade inte räknat med mig som flyttade in, så varmvattenberedaren är på tok för liten .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • HWH
                          • March 2013
                          • 2310

                          Åh vad härligt att läsa ikapp den här tråden.
                          /Helena,
                          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av HWH
                            Åh vad härligt att läsa ikapp den här tråden.
                            Så kul att du tycker det Helena

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Sitter och funderar lite över vilka höga växter jag skulle kunna plantera i Diskuskaret - det ser helt bedrövligt ut där nu efter saltbehandlingen. Mest några tomma "pinnar" som står lutade på rad efter bakgrunden med någon enstaka ledsen anubias.
                              Jag får inte tag på några vallisar, så då tänker jag stora svärdsplantor. Men hur funkar dessa utan CO2? Sen är karet 60 cm högt och jag har bara två lysrör gång, det blir för mycket ljus annars tycker jag.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • lofstrog
                                • November 2009
                                • 989

                                Lotus kanske.


                                Sent from my iPhone 5 using Tapatalk 2
                                Discus for life

                                Kommentar

                                Arbetssätt...