Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Ursprungligen postat av bluewing
    äntligen dessa klassiska fredagsdiskussioner. Tyckte det kändes väl sansat ett tag.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Äntligen dessa klassiska fredagsdiskussioner. Tyckte det kändes väl sansat ett tag.
      Lilla Bluewings ägg finns fortfarande kvar

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        När jag var 16 hade jag hår ner till livremmen, lyssnade enbart på hårdrock så morsan och jag nästan vräktes och tyckte jag var cool. Tyckte verkligen jag var macho. Nu lipar jag när någon sjunger vackert på idol, blir helt knäckt av Djurakuten och har en väl känslosam tråd på Zoopet om min kärlek till Diskus, pratar extremt pipit med mina fiskar. Mitt forumnamn var ju tänkt att väcka kopplingar till en häftig Skvadron i Star Wars men är egentligen en väldigt liten men ganska vacker fjäril. Nu har min namne rom kvar. Undrar om detta betyder att jag gått framåt eller utför?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Haha ja jäklar, tänk ändå vad man kan förändras . Jag i alla fall tycker att du har gått starkt framåt. Nu kommer det att bli spännande att se, om det kommer att kläckas små blåvingemonster

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Det finns ganska många getabockar som heter Mats också, av någon anledning...
            Måste bero på skägget...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Måste bero på skägget...
              Där har vi det!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Thomasiciklden, går den också och snokar längs botten ungefär som apisarna? Håller fortfarande på med min torrinredning .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Tänkte bara tala om, att "Mr och Mrs Bluewing" har ätit upp sina arvingar med ganska så god aptit nu ikväll

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Tänkte bara tala om, att "Mr och Mrs Bluewing" har ätit upp sina arvingar med ganska så god aptit nu ikväll

                    //Inger
                    Det gör mina också, tyvärr hinner arvingarna aldrig bli mer än rom
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av KJE
                      Det gör mina också, tyvärr hinner arvingarna aldrig bli mer än rom
                      Dom behöver träna på hur "man ska bete sig" - i alla fall dessa unga, som inte ha varit med förr .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • KJE
                        • August 2013
                        • 1066

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        Dom behöver träna på hur "man ska bete sig" - i alla fall dessa unga, som inte ha varit med förr .

                        //Inger
                        Hoppas det är så, dom är tydligen bara lite knappt 1,5 år dom jag har så kanske inte helt fullvuxna än mentalt
                        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Tänkte bara tala om, att "Mr och Mrs Bluewing" har ätit upp sina arvingar med ganska så god aptit nu ikväll

                          //Inger
                          Tråkigt att höra Inger men det är klart att har du namngett dom Bluewing kan du väl inte vara förvånad att dom har bra aptit
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av woodlund
                            Tråkigt att höra Inger men det är klart att har du namngett dom Bluewing kan du väl inte vara förvånad att dom har bra aptit
                            Instämmer helt

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Nu har jag noga kollat på alla mina tolv Diskusar - vet inte om jag törs skriva det, men ingen har en minsta lilla prick .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Även min hane har en prickfri dag idag Tror nog sammanfattningen av allt detta finns i Mats inlägg tidigare nämligen att de har en alldeles delikat känslighet i sina slemskikt och att vi kanske ska se vissa reaktioner som en indikator på något. Inte nödvändigtvis sjukdom. Och att bästa boten är ett uthålligt sinne med goda rutiner.
                                Detta blev en nyttig och intressant resa tycker jag. Lärde mig mycket på dessa prickologiska funderingar.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...