Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Från inredning till mina Diskusar igen.

    Min "lilla Blue" som jag kallar henne, har jag nu döpt om till "Bluewing" - fast denna person här på forumet är en hane. Men "min" Bluewing är en hona, vilket jag inte hade en aning om. Sen några dagar tillbaka, har jag fått mig bevisat att "hon" är just en hona .
    Idag har min lilla Bluewing lagt en ganska så stor äggkaka, som den ena stora Red Virgin helt ställer upp på .
    Denna lilla Bluewing är den som har varit mest drabbad av "det som har drabbat mitt Diskuskar".
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      Ursprungligen postat av Inger H
      Från inredning till mina Diskusar igen.

      Min "lilla Blue" som jag kallar henne, har jag nu döpt om till "Bluewing" - fast denna person här på forumet är en hane. Men "min" Bluewing är en hona, vilket jag inte hade en aning om. Sen några dagar tillbaka, har jag fått mig bevisat att "hon" är just en hona .
      Idag har min lilla Bluewing lagt en ganska så stor äggkaka, som den ena stora Red Virgin helt ställer upp på .
      Denna lilla Bluewing är den som har varit mest drabbad av "det som har drabbat mitt Diskuskar".
      Vad kul att det händer roliga saker också i ditt Diskuskar
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Vad kul att få en namne i ditt som bejakar sina mer tjejiga sidor Detta lyfte hela kvällen. Nästan som att inse att man är gravid men aldrig veta om det. Nu kan jag informera folk att jag lagt rom och väntar yngel. Akvaristiken har plötsligt tagit ett sjumilakliv. Jag har inte Diskus utan jag är en Diskus. Och bor dessutom på Diskusgatan. Nu är lyckan fullkomlig.

        Du Inger, även om jag spann iväg nu så är det så att jag känner mig hedrad över namnvalet. Du ger ju fisken namnet för att du gillar henne. Du är bra gullig du Inger, trots att du påstår motsatsen
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Det var någon här på forumet (kan vara Åheim, men jag är osäker) som har en mask i karet någonstans. Gissa vad den masken blev döpt till..?

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Bryzell?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Det va åheim och masken heter Mats!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Det finns ganska många getabockar som heter Mats också, av någon anledning...

                Kommentar

                • Helene&Andreas
                  • January 2009
                  • 1336

                  Hahahaha!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Bluewing
                      Vad kul att få en namne i ditt som bejakar sina mer tjejiga sidor Detta lyfte hela kvällen. Nästan som att inse att man är gravid men aldrig veta om det. Nu kan jag informera folk att jag lagt rom och väntar yngel. Akvaristiken har plötsligt tagit ett sjumilakliv. Jag har inte Diskus utan jag är en Diskus. Och bor dessutom på Diskusgatan. Nu är lyckan fullkomlig.

                      Du Inger, även om jag spann iväg nu så är det så att jag känner mig hedrad över namnvalet. Du ger ju fisken namnet för att du gillar henne. Du är bra gullig du Inger, trots att du påstår motsatsen
                      - jo så här är det. Denna lilla blåvinge vet inte - har inte ens märkt av att den har haft något konstigt på sin hud. Den är som den alltid har varit - social, nyfiken, är inte alls kräsen av sig när det gäller mat - utan äter allt vad som serveras. Tror faktiskt, att den skulle gilla artemia doppad i någon fin ölsort också - där har du likheten Bluewing

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Det där låter som ett typiskt drag av blåvinge, Inger
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Det där låter som ett typiskt drag av blåvinge, Inger
                          Visst är det så .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Det finns ganska många getabockar som heter Mats också, av någon anledning...
                            Finns en ko som heter Pia med... Kopia muuuuuu..
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Finns en ko som heter Pia med... Kopia muuuuuu..
                              Har en kompis som har eget företag som avbytare - hennes företag heter Ko-Pia

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Äntligen dessa klassiska fredagsdiskussioner. Tyckte det kändes väl sansat ett tag.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...