Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Halloj Johnny! Det är enbart mina tankar jag vädrar - skall egentligen inte lägga mig i "sjukdomsbilden", när det gäller Ingers Discusar - och funderar bara på hur jag själv skulle gått tillväga!
    Du lägger dig inte alls i - bara hjälper till att klura ut saker å ting . Jag tycker att det känns tryggt, när vänner bryr sig och delar med sig av sina erfarenheter och upplevelser i sina kar .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Inger H
      Du lägger dig inte alls i - bara hjälper till att klura ut saker å ting . Jag tycker att det känns tryggt, när vänner bryr sig och delar med sig av sina erfarenheter och upplevelser i sina kar .

      //Inger
      Gôtt, Inger!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Nu har jag grejat med torrinredning i 1½ timme - plockat i sten, hassel och rötter å plockat upp igen. Den där blick/brännpunkten ni vet hittas icke , men skam den som ger sig .
        Tänk om det kunde räcka så här ändå.
        Bifogade filer
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Inger, jag skulle vilja se hur karet ser ut om du bara "druttar" i allt hur som helst som du skulle vilja ha med så ser vi vad du har att bolla med ( om du vill förstås )
          Senast redigerad av PiaJo; 31 January 2014, 13:24.
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Inger, jag skulle vilja se hur karet ser ut om du bara "druttar" i allt hru som helst som du skulle vilja ha med så ser vi vad du har att bolla med ( om du vill förstås )
            Klart jag vill, jag ska omedelbums hämta materialet .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Tänk inte när du lägger i det utan bara sprid det och "höga" det
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Glömde du av mig ... jag har till och med hunnit med att köpa akvariesilicon
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Tänk inte när du lägger i det utan bara sprid det och "höga" det
                  Spridit/högat . Den där mopaniroten (stavning) till vänster ser nog lite klumpig ut tror jag, sen slängde jag dit lite smårötter där till höger. Sen får du tänka på, att det kommer att planteras cryptosar, vallisar och någon lägre Echinodorus. Skulle ha fått dessa i onsdags, men beställningen "glömdes" av affären - så växterna kommer nu på onsdag.
                  Bifogade filer
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Återkommer sedan Pia. Jag skall duscha och schamponera min lilla skithund nu

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Men så "galet" ser det inte ut Inger, tycker verkligen inte det utan jag tycker att det ser bra ut lite justeringar som lite mer större sten mot bakgrunden hade inte varit fel men det är väl svårt att få tag på nu i vintern.
                      De stenarna som du har i framkant, gräv ner dem lite och tryck ner lite av de lösa grenarna i sanden med så att det inte ser ut som att allt bara ligger på botten, snyggt när det liksom sticker upp ur sanden.
                      jag skall lägga mina större rötter och stenar först i karet och sen hälla på sanden i nya karet, för att få till den känslan av att det finns mer under sanden som inte syns bara att det anas..

                      Roten som du tycker ser klumpig ut tycker jag att du skall ha kvar, tänk på att du kan plantera små cryptosar eller andra låga växter precis runt denna så kammoflerar du ev "klumpighet", detta är aäven snyggt att göra runt alla rötter och sten istället för att sätta dem i mitten av allt om du hänger med vad jag menar..
                      Har du mer rötter i gömmorna så se om du kan lägga dessa på alltihopa, har du inte så börja med att plantera växterna när de kommer.
                      Senast redigerad av PiaJo; 31 January 2014, 14:03.
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Men så "galet" ser det inte ut Inger, tycker verkligen inte det utan jag tycker att det ser bra ut lite justeringar som lite mer större sten mot bakgrunden hade inte varit fel men det är väl svårt att få tag på nu i vintern.
                        De stenarna som du har i framkant, gräv ner dem lite och tryck ner lite av de lösa grenarna i sanden med så att det inte ser ut som att allt bara ligger på botten, snyggt när det liksom sticker upp ur sanden.
                        jag skall lägga mina större rötter och stenar först i karet och sen hälla på sanden i nya karet, för att få till den känslan av att det finns mer under sanden som inte syns bara att det anas..

                        det är klart att det inte ser "galet ut

                        Roten som du tycker ser klumpig ut tycker jag att du skall ha kvar, tänk på att du kan plantera små cryptosar eller andra låga växter precis runt denna så kammoflerar du ev "klumpighet", detta är aäven snyggt att göra runt alla rötter och sten istället för att sätta dem i mitten av allt om du hänger med vad jag menar..
                        Har du mer rötter i gömmorna så se om du kan lägga dessa på alltihopa, har du inte så börja med att plantera växterna när de kommer.
                        Jamen Pia, du kan ju inte säga, "att det ser inte så galet ut" - det är ju inte såhär det skall se ut . Jag slängde ju bara ner mitt "material" så att säga.
                        Stenar kommer att grävas ner - likaså dom flesta rötter, men min älskade hassel som jag äntligen har fått tag på - hum, det visar sig vad/om jag skall använda alla tre grenar, fast jag tror inte det.
                        Varmt tack Pia .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          jojomen Inger, det är så man kan inreda, inte tänka utan bara "slänga i" det stavas kaosinredning presix vad du gjort
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Gör inget nu förrän du får växterna, låt dessa mixas ihop med inredningen så blir det bra
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Glöm inte lite löv och småsten som du "häller över" som pricken på i-et
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag kom nyss på - eller Pia var det som kom på, att jag tänker nog för mycket gällande inredningsbiten . Jepp Pia jag kommer inte att glömma dessa små men ack så viktiga inredningdetaljer .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...