Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Vad blir det istället? Har varit lite frånvarande det sista, kanske har missat det?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Vad blir det istället? Har varit lite frånvarande det sista, kanske har missat det?
      Vet inte riktigt. Detta kar har puttrat på i tre år utan minsta problem (såklart har en och annan fisk kilat vidare) Karet har bara varit så himla tråkigt - ingenting händer där. Så just idag fick jag bara en sån där känsla "att jag vill ha lite mer liv i karet" . Vad det nu blir för "liv" återstå att se. Fast det känns ändå att jag gör rätt - fast kanske inte. Det är mitt impulsiva "jag" som gör sig påmind ibland .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Kul, då blir det en total makeover med kanske? Givetvis beroende på invånare....Asien kanske?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Kul, då blir det en total makeover med kanske? Givetvis beroende på invånare....Asien kanske?
          Japp en total makeover blir det, fast inte Asien .
          Anders, jag tror att du håller på att pyssla med något...eller har jag helt fel .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Lite pyssel i stugorna är det nog lite här och var nu vintertid...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Anne Gisela
              • October 2012
              • 425

              Spännande!! Jag skulle också vilja nyinreda nåt... Var på affären idag och fann ett Fluval Spec 19 l som skulle göra sig helt perfekt i vårt kök.... Ett till räkkar kanske...? Fast det ska ju inte du ha i ditt Inger!

              Jag har en fråga: var har du fått tag i dina Daffodiler? Vilken leverantör hade din butik? Akvarielagret säger sig få beställa från Tjeckien och det tar ett par månader... jag vill inte vänta så länge!
              Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

              Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Anne Gisela
                Spännande!! Jag skulle också vilja nyinreda nåt... Var på affären idag och fann ett Fluval Spec 19 l som skulle göra sig helt perfekt i vårt kök.... Ett till räkkar kanske...? Fast det ska ju inte du ha i ditt Inger!

                Jag har en fråga: var har du fått tag i dina Daffodiler? Vilken leverantör hade din butik? Akvarielagret säger sig få beställa från Tjeckien och det tar ett par månader... jag vill inte vänta så länge!
                Anne, Daffodiler - har inga sådana.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Anne Gisela
                  • October 2012
                  • 425

                  Jo men visst har du prinsessor "pulcher", de gula?
                  Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                  Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                  Kommentar

                  • Anne Gisela
                    • October 2012
                    • 425

                    Neolamprologus pulcher daffodil
                    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Vad spännande med ett makeover på ett 220, Inger. Det är ju lite lagom stort så det finns mycket å göra med det. Några idéer alls? Dvärgciklider igen? Ett maffigt kar med eldbukar kanske? Gissar att du inte är någon guramiperson? Hmmm ett kar med käbblande snäcklekare?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Anne Gisela
                        Jo men visst har du prinsessor "pulcher", de gula?
                        Aha - du vet mer än vad jag gör Daffodiler, jag skäms faktiskt . Jag får skylla på att dessa är helt nya för mig - om det nu är någon ursäkt.
                        Jag fick adoptera mitt par av en kompis, som hade köpt dom i Ö-vik från början. Ibland blir man förvånad, att vissa arter också finns här i Norrland.
                        Örnsköldsvik ligger lite mer norrut från mig sett - fast utbudet verkar vara bättre där än i Sundsvallsregionen.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Anne Gisela
                          • October 2012
                          • 425

                          Jag tror att det är såna du har, de ser ut att ha så gul ryggfena. Det är dina bilder som fått mig att vilja ha dem! ;-)
                          Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                          Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                          Kommentar

                          • Anne Gisela
                            • October 2012
                            • 425

                            Jag är väl bevandrad i Norrland - kommer fr Norrbotten dit jag återvänder flera ggr per år.

                            Nå jag får vänta helt enkelt...
                            Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

                            Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Anne Gisela
                              Jag tror att det är såna du har, de ser ut att ha så gul ryggfena. Det är dina bilder som fått mig att vilja ha dem! ;-)
                              Japp du är på rätt spår Anne .
                              Norrbottning och har hamnat i Järfälla - kärleken antar jag, men ta med dig den och flytta hem igen

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Vad spännande med ett makeover på ett 220, Inger. Det är ju lite lagom stort så det finns mycket å göra med det. Några idéer alls? Dvärgciklider igen? Ett maffigt kar med eldbukar kanske? Gissar att du inte är någon guramiperson? Hmmm ett kar med käbblande snäcklekare?
                                Nej jag är ingen Asienperson, fast snygga är dom .
                                Idag sålde jag det mindre nanokaret, det var mor och dotter som kom. Dom var helt betagna i kampfiskar, och visade mig mobilbilder på många skönheter. När mamman fick syn på mina Diskusar, så frågade hon mig var för sorts fiskar det var - man smäller ju nästan av . Dottern förklarade lite rodnande vad det var.

                                I mitt "nya" 220-liters, så skulle jag vilja ha en liten ciklidart som jag inte behöver dela på när ett eller kanske två par har bildats. Vi säger att jag skaffar en grupp på kanske 6-8 st av lite mindre ex.
                                Jag har under ganska så lång tid kollat på Thomasiciklid - så väldigt vacker, men hur kommer dom att fungera tillsammans när dom blir könsmogna? Hoppas någon här har erfarenhet och vill dela med sig .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...