Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodlund
    • December 2011
    • 666

    Bättre att ha olyckliga växter istället för olyckliga fiskar , lycka till Inger och låt oss veta hur det går
    1900Liter Diskusvatten


    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jepp, byter du tex ut 200 liter vatten tillsätter du 2 dl salt osv. Sedan när du lakar ur karet gör du det via vattenbytena, men då utan att tillsätta saltet.
      Inte säkert att dina växter blir överlyckliga under den här tiden, men de kommer igen.
      Okey, då skall jag göra det nu på en gång, havssalt funkar väl lika bra som vanligt salt. Växterna dom få jag har verkar inte gilla medicinen heller, så dom är redan skruttiga.
      Tack .

      woodlund; självklart berättar jag hur det går, tack för lycka till

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Jadå, det funkar med vilket salt som helst.
        Saltet är inget direkt botande universalmedel, utan underlättar fisken att bygga upp sitt eget försvar som förhoppningsvis kan få det att vända.
        Även jag är tveksam till att det är vita prick, jag tycker mer det ser ut som ett förstadie till HIH eller liknande. Hoppas jag har fel.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av ansjo
          Jadå, det funkar med vilket salt som helst.
          Saltet är inget direkt botande universalmedel, utan underlättar fisken att bygga upp sitt eget försvar som förhoppningsvis kan få det att vända.
          Även jag är tveksam till att det är vita prick, jag tycker mer det ser ut som ett förstadie till HIH eller liknande. Hoppas jag har fel.
          Men HIH sätter sig väl inte som prickar på hela kroppen - eller? Nu får du inte "skrämmas" mer, när det är nyårsafton å allting!

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Sorry... Men samma skit som HIH kan komma på andra ställen på kroppen. Kolla på Pias paletthona.
            Kankse fel att kalla det HIH, men vete fasen vad man ska säga annars.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • KristianE
              • April 2012
              • 1443

              På min ena scalare har det spridit sig ut på kroppen, bla så har det blivit hål i en fena och det har dykt upp förstade på flera ställen på kroppen...

              Så HIH kan nog sprida sig över resten av kroppen verkar det som tyvärr...
              //Kristian
              Följ mitt 1440l SA projekt på
              http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Jepp, hade det själv på en av mina första diskusar för ett gäng år sedan...

                Men som sagt, hoppas jag har fel!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Jepp, hade det själv på en av mina första diskusar för ett gäng år sedan...

                  Men som sagt, hoppas jag har fel!
                  Jag "har inte läst era inlägg" pojkar, dessa Diskusar skall bara bli som dom har varit...hoppas jag i alla fall .
                  Anders, alla bajsar som dom ska - inget fel än där i alla fall.
                  Springer nu mellan Zoopet och spisen, så hoppas nyårsmiddagen lyckas ändå

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det löser sig säkert, gott nytt på er!
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det löser sig säkert, gott nytt på er!
                      Gott Nytt år till dig och din familj också Anders .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Håller tummar för en bra utveckling när det gäller dina Diskusar. Tack för alla trevliga pratstunder i år och ett gott nytt år på dig och alla dina familjemedlemmar, med eller utan päls
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Håller tummar för en bra utveckling när det gäller dina Diskusar. Tack för alla trevliga pratstunder i år och ett gott nytt år på dig och alla dina familjemedlemmar, med eller utan päls
                          Tack Johnny, jag önskar detsamma till dig och din flock .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Håller tummarna för dina discusar och hoppas du får ett gott nytt 2014!
                            Hur går det med småttingarna?
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tack Helene, detsamma önskar jag dig

                              Det går bra med småttingarna, dom har allt blivit liiite större nu

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Tack Helene, detsamma önskar jag dig

                                Det går bra med småttingarna, dom har allt blivit liiite större nu

                                //Inger
                                Ser fram emot nya bilder så småningom då, på dom små
                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...