Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nanoräkan
    • May 2011
    • 255

    Kul att höra att det går bra med karet! Fina bilder på fiskarna också

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      Ursprungligen postat av Inger H
      Det har verkligen blivit lite uppåt i 220-literskaret sen palettparet kom dit. "Nycklarna", har fått en lite mörkare och snyggare färg, dorsigeraparet skiftar hela tiden från vanlig dräkt till lekdräkt.

      Bilder på en av mina otroligt vackra Cobolthanar, som har vuxit sen i somras .
      Vad fina dom är
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Jag tycker din Cobolthanne (som jag ju träffat irl) är så vacker. Fin form och vacker färg.
        Snygga bilder, foto-Inger!
        Visst är Paletter och Nyckelhålen oväntat bra mix
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ja, Paletterna livar verkligen upp karet .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Riktigt fina bilder Inger

            får jag fråga en kanske korkad sak men jag kan inget om discus och dess färger så skratta inte... men varför kallas denna färgen Cobolt - den är färgen är ju blå, riktigt blå som i Ingers text under namnet som för mig är mer åt coboltblå, denna "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av PiaJo
              Riktigt fina bilder Inger

              får jag fråga en kanske korkad sak men jag kan inget om discus och dess färger så skratta inte... men varför kallas denna färgen Cobolt - den är färgen är ju blå, riktigt blå som i Ingers text under namnet som för mig är mer åt coboltblå, denna "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker
              Haha, färgen heter Cobolt Blue .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Fina bilder, Inger! Redigt fin Discus! (som även jag träffat live)
                Ja, det är lite knasigt det där med färger och namn.
                Denna kallas Solid turkos...
                Bifogade filer

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Fina bilder, Inger! Redigt fin Discus! (som även jag träffat live)
                  Ja, det är lite knasigt det där med färger och namn.
                  Denna kallas Solid turkos...
                  Jättefin - blått ät flott . Den blå färgen tycker jag är mer lik Cobolt än vad mina är.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Nu är stormen Ivar på mot Västernorrland från Norge, den väntas vara här efter kl. 16.00. Snälla HWH om jag ber riktigt snällt, kan du väl försöka stoppa den så att den inte drar vidare hit . Klass 3-varning dessutom, fy och blää. Strömavbrott brukar komma som ett brev på posten - så nu sitter jag redan här och gruvar mig för mina kar.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Tredje stormen med orkanbyar på en månad. Idag är första gången jag är riktigt rädd och växthuset har blåst sönder. Tur att vi har nät om det så delarna inte flyger omkring. Lillkillen ligger i vagnen färdig med röda paljettskor om han skulle ta en tur till Oz.

                      Var och plockade sten till Malawikaret efter förra stormen. Mäktigt, men tyvärr gör sig inte vågor på bild.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0524.jpg
Visningar: 1
Storlek: 93,4 KB
ID: 2155210Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0530.jpg
Visningar: 1
Storlek: 119,0 KB
ID: 2155211
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Fina bilder, Inger! Redigt fin Discus! (som även jag träffat live)
                        Ja, det är lite knasigt det där med färger och namn.
                        Denna kallas Solid turkos...
                        Nämen vad lustigt. Dessa är ju cobolt och de som heter Cobolt är turkosa.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Tredje stormen med orkanbyar på en månad. Idag är första gången jag är riktigt rädd och växthuset har blåst sönder. Tur att vi har nät om det så delarna inte flyger omkring. Lillkillen ligger i vagnen färdig med röda paljettskor om han skulle ta en tur till Oz.

                          Var och plockade sten till Malawikaret efter förra stormen. Mäktigt, men tyvärr gör sig inte vågor på bild.
                          [ATTACH=CONFIG]66038[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]66039[/ATTACH]
                          Fint att se på bild i alla fall .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • HWH
                            • March 2013
                            • 2310

                            Gick det bra i ovädret?
                            /Helena,
                            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det stod att 10.000 är utan el däruppe. Undrar om det gäller Inger?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ja det är ju onekligen tyst från henne. Hoppas allt är bra.
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...