Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Adoketa är riktigt häftig Skulle gärna ha ett par av dem. Fick du lek av dina, Mats? Även Nanochromis är ett intressant släkte, hade transvestitus för ett antal år se'n, fick upp några yngel har jag för mig. Angående bågfenorna, har haft tre honor och en hane i ett 100-liters en gång, och har för mig att alla honorna hade yngel samtidigt. Det var i och för sig rena djungeln i akvariet, så de hade mycket skydd, och såg inte varandra hela tiden.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Jesper Broman
      • November 2012
      • 3445

      Ursprungligen postat av Inger H
      Nej det gör inget alls att dom är VF - vet inte varför jag skrev "men" . Vilka härliga filmer och bilder! Nu har impulsiva jag varit och beställt ett par, här går det undan .

      //Inger
      Jag förstår din impulsivitet, vilka vackra och häftiga fiskar.
      Det är alltid lika roligt när man får se fisk på bild som man varken har sett eller hört talas om innan


      Och Mats. Finns det någon ciklid som du inte har haft?
      Jag tycker att det är helt underbart när du delar med dig av dina filmer/bilder i olika trådar och ger oss alla en massa info om olika ciklider. Du är en stor tillgång för oss alla här på Zoopet

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av Jesper Broman
        Jag förstår din impulsivitet, vilka vackra och häftiga fiskar.
        Det är alltid lika roligt när man får se fisk på bild som man varken har sett eller hört talas om innan


        Och Mats. Finns det någon ciklid som du inte har haft?
        Jag tycker att det är helt underbart när du delar med dig av dina filmer/bilder i olika trådar och ger oss alla en massa info om olika ciklider. Du är en stor tillgång för oss alla här på Zoopet
        Jesper, jag tror bestämt att Mats trillade av stolen när han såg hur snabb jag var med beställningen .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Haha

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Inger, målade du baksidan på ditt t-kar? Vad använde du för färg, både sort och kulör? Vill ha likadant
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av HWH
              Inger, målade du baksidan på ditt t-kar? Vad använde du för färg, både sort och kulör? Vill ha likadant
              Japp, det är svart akrylfärg köpt på Panduro - kommer inte ihåg vilken sort. Räkkaret målade jag med icke-akrylfärg och det funkade lika bra. Man får måla flera gånger för att den ska täcka riktigt .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jomen, jag blev allt lite förvånad att du beställde så snabbt, Inger. Var det parilus du beställde?

                Jesper; Jag har bara skrapat på ytan när det gäller ciklider. Det blir lätt några arter när man sprider ut akvariehållningen på antal år och kar.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Japp Mats det blev parilus. Jag har läst på allt vad jag kunnat hitta och även kollat en massa filmer.
                  Anar jag lite "vet du vad du ger dig inpå" bakom orden . Det vet jag förstås inte, men det visar sig .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Japp Mats det blev parilus. Jag har läst på allt vad jag kunnat hitta och även kollat en massa filmer.
                    Anar jag lite "vet du vad du ger dig inpå" bakom orden . Det vet jag förstås inte, men det visar sig .

                    //Inger

                    Njaaaa...
                    Lite bitska kan dom allt vara mot varandra. Vad blev det för fördelning?

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Njaaaa...
                      Lite bitska kan dom allt vara mot varandra. Vad blev det för fördelning?
                      1+1.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Inger H
                        1+1.

                        //Inger
                        OK, då hoppas vi att båda två är vid god vigör och liksom "med på noterna".

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Nu är palettparet arga som bin så fort någon närmar sig deras lilla kärleksnäste . Skall bli kul att se om något har hänt därinne. Hmm "kärleksnäste" är det OT på fiskspråk tro .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nä, Inger det är inte OT, det kan kanske kanske vara liiiite OT på fredagskvällarna

                            lycka till, hoppas att det är vad vi tror i det lilla kärleksnästet
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Tack, det hoppas jag med .
                              Å du Pia, jag gillar OT på fredagarna

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Det har verkligen blivit lite uppåt i 220-literskaret sen palettparet kom dit. "Nycklarna", har fått en lite mörkare och snyggare färg, dorsigeraparet skiftar hela tiden från vanlig dräkt till lekdräkt.

                                Bilder på en av mina otroligt vackra Cobolthanar, som har vuxit sen i somras .
                                Bifogade filer
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...