Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det kommer att gå jättebra, du har större kar än mig

    skall bli spännande att se bilder på dessa sen, hoppas även att det kommer både i fototävlingen här och på"det andra" forumet
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det kommer att gå jättebra, du har större kar än mig

      skall bli spännande att se bilder på dessa sen, hoppas även att det kommer både i fototävlingen här och på"det andra" forumet
      Kanske .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Nanoräkan
        • May 2011
        • 255

        Jag har själv haft anomala en gång i mitt kar, och jag vill bara slänga in en kort varning. Två hanar var helt omöjligt att hålla i mitt 240-liters även fast det är mycket gömställen. Jag har till och med läst om de som har problem i 720 med två hanar. Även flera honor var problem att hålla. När den dominanta honan lekte fick den andra honan endast vara högst upp i motsatta hörnet. Och inte ens där fick hon vara ifred...
        Men, det är en väldigt vacker liten ciklid

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Hur stort är karet du skall ha "bågarna" i?
          Honorna är, som sagt, rent förjädriga när de kommer igång. I många fall bör man ha et extrakar redo för hanen att gå i när honan vallar yngel, men om karet är rymligt och har många ställen att hålla sig undan på så kan nog hanen slippa undan.

          I mitt 540 blev det till slut endast ett par som etablerade sig - och hanen såg man knappt till när honan gick med ynglen, han höll sig undan...


          Bifogade filer

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det var tänkt att dom skulle gå i mitt 150-liters hörnkar, men jag får nog ändra mig efter vad ni skriver. Jag gillar ju inte när det blir för mycket tjafs som ni vet. Mats, har du några andra finingar att föreslå?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Inger H
              Det var tänkt att dom skulle gå i mitt 150-liters hörnkar, men jag får nog ändra mig efter vad ni skriver. Jag gillar ju inte när det blir för mycket tjafs som ni vet. Mats, har du några andra finingar att föreslå?

              //Inger
              Åååh, det är svårt att föreslå någon på rak arm, speciellt när man gillar så många olika...

              Hur tänker du dig att karet skall se ut - vilken typ av inredningsriktningar?

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Åååh, det är svårt att föreslå någon på rak arm, speciellt när man gillar så många olika...

                Hur tänker du dig att karet skall se ut - vilken typ av inredningsriktningar?
                Karet kommer att se ut som det gör nu, med massor av höga cryptocoryner, rötter/pinnar. Jag har kollat på Laetacara Araquaiae också, men läste i en tråd som Maths (C90) skrivit att den var så aggresiv.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Förresten, jag kom på en rackare (lite dyr dock) som du skulle kunna ha ett par av:
                  Ivanacara adoketa.
                  En av de fränaste ciklider jag haft!
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Väldigt fin, men finns inte med på listorna, tack för fina bilder .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ok...

                      Ett par Nanochromis transvestitus då?

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Ok...

                        Ett par Nanochromis transvestitus då?

                        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=129287
                        Den tråden tog helt plötsligt slut, hur gick det sedan?

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Den tråden tog helt plötsligt slut, hur gick det sedan?

                          //Inger
                          Jag minns banne mig inte riktigt vad som hände... Jag tror att Anders tog över dom, men är inte säker. Det var väl i något läge när jag hade fått för mig att jag skulle ha något annat. Det har ju snurrat lite fisk genom åren.

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Jag minns banne mig inte riktigt vad som hände... Jag tror att Anders tog över dom, men är inte säker. Det var väl i något läge när jag hade fått för mig att jag skulle ha något annat. Det har ju snurrat lite fisk genom åren.
                            Mmm, den finns med på listorna plus en annan färgvariant N Parilius, men den är VF.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Mmm, den finns med på listorna plus en annan färgvariant N Parilius, men den är VF.

                              //Inger
                              N. Parilus (nudiceps) är en toppenhärlig ciklid. Att den är VF gör väl inget..?







                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                                Nej det gör inget alls att dom är VF - vet inte varför jag skrev "men" . Vilka härliga filmer och bilder! Nu har impulsiva jag varit och beställt ett par, här går det undan .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...