Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Knax
    • November 2012
    • 1148

    Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Håller mina redan för allt vad jag är värd, men inkluderar dina sessor också då.
    // Mats, a.k.a. Knax



    "All's well that ends." - Unknown

    Kommentar

    • Knax
      • November 2012
      • 1148

      Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Ursprungligen postat av Inger H
      Jag har gjort VB, rensat bort lite fula växter samt flyttat om lite rötter i 220-liters nu ikväll. Mitt favoritkar, som bara tuffar på år efter år utan några problem "peppar peppar"... .

      //Inger
      Ah, jättesnyggt! Verkar vara bra rensat.
      // Mats, a.k.a. Knax



      "All's well that ends." - Unknown

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Mycket snyggt, Inger!

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          Ursprungligen postat av Inger H
          Jag har gjort VB, rensat bort lite fula växter samt flyttat om lite rötter i 220-liters nu ikväll. Mitt favoritkar, som bara tuffar på år efter år utan några problem "peppar peppar"... .

          //Inger
          Riktigt snyggt!
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Lite som ett all time high bland dina kar, Inger. Otroligt fint.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ni som brukar läsa min tråd, vet ju att jag sällan eller aldrig tycker att jag får till mina inredningar som jag har tänkt mig - men faktiskt detta kar är jag faktiskt ganska stolt över. Det är från början inrett för apistogramma förstås.
              Känns väldigt roligt att ni också gillar det .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Inger H
                Ni som brukar läsa min tråd, vet ju att jag sällan eller aldrig tycker att jag får till mina inredningar som jag har tänkt mig - men faktiskt detta kar är jag faktiskt ganska stolt över. Det är från början inrett för apistogramma förstås.
                Känns väldigt roligt att ni också gillar det .

                //Inger
                Klart vi gör!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Man kan ju undra (i alla fall när det gäller mig), varför jag köper lite ovanligare Pelvicachromis för dyra pengar om och om igen. Jag skyller på "att dom är ju så himla vackra". Dom här lite ovanligare fungerar helt enkelt inte hos mig, så "enkelt" är det bara. Jag tänker ju förstås "att kanske det funkar den här gången" - men icke.
                  Så då är jag tillbaka till ruta ett - den "vanliga" Pelvicachromis Pulcher, som jag hade som mina allra första ciklider "för hundra år känns det som" .

                  Lika vackra som vilken "ovanlig" som helst . Jag har byggt en rejäl grotta i ena kortsidan av riktigt rejäla stenar, som jag har täckt med löv och växter. Anledningen till att grottan placerades just där, beror på att dessa Paletter blir riktigt aggresiva när dom har småttingar - så då funkar det kanske bäst att dom får ha sitt "bo" där.
                  Mina fiskar brukar inte normalt gilla dom grottor som jag bygger - utan söker eller gräver sina egna grottor. Men detta förälskade Palettpar älskar "min" grotta för en gångs skull. Just nu ser dom ut som skruvade ostkrokar - så efter vad jag ser, så blir det nog småttingar snart .

                  //Inger
                  Bifogade filer
                  Senast redigerad av Inger H; 05 December 2013, 20:57.
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Man kan ju undra (i alla fall när det gäller mig), varför jag köper lite ovanligare Pelvicachromis för dyra pengar om och om igen. Jag skyller på "att dom är ju så himla vackra". Dom här lite ovanligare fungerar helt enkelt inte hos mig, så "enkelt" är det bara. Jag tänker ju förstås "att kanske det funkar den här gången" - men icke.
                    Så då är jag tillbaka till ruta ett - den "vanliga" Pelvicachromis Pulcher, som jag hade som mina allra första ciklider "för hundra år känns det som" .

                    Lika vackra som vilken "ovanlig" som helst . Jag har byggt en rejäl grotta i ena kortsidan av riktigt rejäla stenar, som jag har täckt med löv och växter. Anledningen till att grottan placerades just där, beror på att dessa Paletter blir riktigt aggresiva när dom har småttingar - så då funkar det kanske bäst att dom får ha sitt "bo" där.
                    Mina fiskar brukar inte normalt gilla dom grottor som jag bygger - utan söker eller gräver sina egna grottor. Men detta förälskade Palettpar älskar "min" grotta för en gångs skull. Just nu ser dom ut som skruvade ostkrokar - så efter vad jag ser, så blir det nog småttingar snart .

                    //Inger
                    Dom var verkligen vackra, och den honan? på sista bilden ser lite "proppmätt" ut
                    Jag skall nog läsa på lite om dessa fiskar, jag har ju endast "nosat" på cikliderna ännu, och man vill ju ha allt när man ser alla fina bilder som visas här!
                    Hur är grottan uppbyggd - har du någon bild? Har du dessa ciklider tillsammans med några andra fiskar, eller är dom så aggresiva att dom måste vara ensamma?
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Paletter är verkligen en av de absolut vackraste fiskarna. Jättefina bilder, "grott-Inger"
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ursprungligen postat av heba
                        Dom var verkligen vackra, och den honan? på sista bilden ser lite "proppmätt" ut
                        Jag skall nog läsa på lite om dessa fiskar, jag har ju endast "nosat" på cikliderna ännu, och man vill ju ha allt när man ser alla fina bilder som visas här!
                        Hur är grottan uppbyggd - har du någon bild? Har du dessa ciklider tillsammans med några andra fiskar, eller är dom så aggresiva att dom måste vara ensamma?
                        Hon har troligen rom där inne. Då blir de så där. Jag har själv ett sådant simmande körsbär i karet nu.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Wow, det där är redigt tjusiga paletter, Inger - och snart är det yngel!

                          (och så vet vi ju alla att det egentligen heter ostbågar - inget annat! )

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av heba
                            Dom var verkligen vackra, och den honan? på sista bilden ser lite "proppmätt" ut
                            Jag skall nog läsa på lite om dessa fiskar, jag har ju endast "nosat" på cikliderna ännu, och man vill ju ha allt när man ser alla fina bilder som visas här!
                            Hur är grottan uppbyggd - har du någon bild? Har du dessa ciklider tillsammans med några andra fiskar, eller är dom så aggresiva att dom måste vara ensamma?
                            heba, grottan är gömd bakom rötter, löv och kvistar så jag kommer inte åt att fota. Jag har byggt den av sju stenar, gjort ett tak och två ingångar - inget märkvärdigt alls. Stenarna är runt 6-7cm

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Man kan ju undra (i alla fall när det gäller mig), varför jag köper lite ovanligare Pelvicachromis för dyra pengar om och om igen. Jag skyller på "att dom är ju så himla vackra". Dom här lite ovanligare fungerar helt enkelt inte hos mig, så "enkelt" är det bara. Jag tänker ju förstås "att kanske det funkar den här gången" - men icke.
                              Så då är jag tillbaka till ruta ett - den "vanliga" Pelvicachromis Pulcher, som jag hade som mina allra första ciklider "för hundra år känns det som" .

                              Lika vackra som vilken "ovanlig" som helst . Jag har byggt en rejäl grotta i ena kortsidan av riktigt rejäla stenar, som jag har täckt med löv och växter. Anledningen till att grottan placerades just där, beror på att dessa Paletter blir riktigt aggresiva när dom har småttingar - så då funkar det kanske bäst att dom får ha sitt "bo" där.
                              Mina fiskar brukar inte normalt gilla dom grottor som jag bygger - utan söker eller gräver sina egna grottor. Men detta förälskade Palettpar älskar "min" grotta för en gångs skull. Just nu ser dom ut som skruvade ostkrokar - så efter vad jag ser, så blir det nog småttingar snart .

                              //Inger
                              Så vackra de är
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                Så vackra de är
                                Ja visst är dom .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...