Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Inger H
    För guds skull börja inte skriva om Rottweiler i min tråd - finns redan en hemsk tråd i det ämne! Så väck den inte till liv igen!!

    Animaniac, jag rekommendera verkligen denna "kinapuff", som jag har nu som förstahund - hon är helt gudomligt lättsam, och fruktansvärt trevlig .
    //Inger
    Jojo, men här skriver vi ju inte hemska saker, här skriver vi vilka fina hundar det faktiskt är

    Ja, varianten med päls är fin Hmm, vilken raskategori hör de till, vilka raser är de mest besläktade med?

    Som sagt så blir man riktigt sugen på discus igen när man ser dina bilder.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • turismo
      • November 2013
      • 21

      Assh! jag lovade mig själv att inte titta på inlägg med diskusfiskar. Jag tycker det är en av de vackraste fiskar som finns. Men jag har dock varken plats eller råd, men framför allt inte den kunskapen som behövs för att ha diskusar. Om mitt nystartade 112 liters kar efter 2-3 år fortfarande känns kul och allt fungerar bra. Kan man kanske fundera på om det är möjligt att skaffa sig diskusfiskar.

      Verkligen fint akvarium med super fina diskusar. Säkert mycket jobb att få akvarium och fiskar att se så där bra ut.

      Bra att hunden, han/hon har "Inte bli förkyld västen" på sig. Ser pigg, kry och lite nyfiken ut. :-)

      /turismo/

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av turismo
        Assh! jag lovade mig själv att inte titta på inlägg med diskusfiskar. Jag tycker det är en av de vackraste fiskar som finns. Men jag har dock varken plats eller råd, men framför allt inte den kunskapen som behövs för att ha diskusar. Om mitt nystartade 112 liters kar efter 2-3 år fortfarande känns kul och allt fungerar bra. Kan man kanske fundera på om det är möjligt att skaffa sig diskusfiskar.

        Verkligen fint akvarium med super fina diskusar. Säkert mycket jobb att få akvarium och fiskar att se så där bra ut.

        Bra att hunden, han/hon har "Inte bli förkyld västen" på sig. Ser pigg, kry och lite nyfiken ut. :-)

        /turismo/
        Tack för dom snälla orden .
        Diskuskaret tuffar på väldigt harmoniskt just nu - känner inte alls att det här karet känns jobbigare än mina andra faktiskt. Några fler vattenbyten, men det känns bara som en rutin.
        turisimo jag kan nästan slå vad om, att har du en gång fått Diskus i huvvet, så kommer du aldrig att släppa tanken på att skaffa dom här vackra fiskarna .
        Hunden är en hon och heter Lykke.

        Animaniac; "puffen" tillhör sällskapshundgruppen.

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Då är ännu en hemsk vecka snart slut. Vi har fått tagit bort ännu ett högt älskat djur - min vackra islandshäst, som kom till oss för arton år sedan direkt från Island. Det känns så himla overkligt, men han blev obotligt sjuk och beslutet måste tas.
          Jag har satt upp en adventsstjärna på hans favoritgran i hagen, som han brukade klia sig på - han ligger begravd bredvid den. Så när det blir mörkt tänds stjärnan precis som den alltid har gjort i hans stallfönster vid advent varje år.
          Inte ett fiskrelaterad inlägg precis - men känner att jag vill ha med "Fjun" i min tråd också.
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            ...nu ska jag i alla fall ta itu med karen - vattenbyten blir det och en rejäl rensning av flytväxter.
            Inget nytt händer med sessorna. Jag tittade på Mats film ännu en gång i inlägg 3311, men ser inget av det beteendet på mina två sessor. Jag fortsätter att "vänta ut" dom - inget händer i dom andra karen heller. Inte ens ett minsta lilla yngel efter mina guppy-endlers ser jag

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Knax
              • November 2012
              • 1148

              Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

              Ursprungligen postat av Inger H
              Då är ännu en hemsk vecka snart slut. Vi har fått tagit bort ännu ett högt älskat djur - min vackra islandshäst, som kom till oss för arton år sedan direkt från Island. Det känns så himla overkligt, men han blev obotligt sjuk och beslutet måste tas.
              Jag har satt upp en adventsstjärna på hans favoritgran i hagen, som han brukade klia sig på - han ligger begravd bredvid den. Så när det blir mörkt tänds stjärnan precis som den alltid har gjort i hans stallfönster vid advent varje år.
              Inte ett fiskrelaterad inlägg precis - men känner att jag vill ha med "Fjun" i min tråd också.
              Beklagar sorgen efter detta fina djur. 18 år är en lång tid att ha en sådan kompis, men tiden flyger ju fram, förstås. Det ligger så mycket kärlek i detta korta inlägg att jag får klump i halsen och tårar i ögonen. Så vackert!
              // Mats, a.k.a. Knax



              "All's well that ends." - Unknown

              Kommentar

              • heba
                • September 2013
                • 847

                Ursprungligen postat av Inger H
                Då är ännu en hemsk vecka snart slut. Vi har fått tagit bort ännu ett högt älskat djur - min vackra islandshäst, som kom till oss för arton år sedan direkt från Island. Det känns så himla overkligt, men han blev obotligt sjuk och beslutet måste tas.
                Jag har satt upp en adventsstjärna på hans favoritgran i hagen, som han brukade klia sig på - han ligger begravd bredvid den. Så när det blir mörkt tänds stjärnan precis som den alltid har gjort i hans stallfönster vid advent varje år.
                Inte ett fiskrelaterad inlägg precis - men känner att jag vill ha med "Fjun" i min tråd också.
                Så tråkigt att behöva ta bort en sådan kär vän, jag beklagar! Det är ju tyvärr ett av ansvaren vi tar på oss när vi skaffar oss djur - att se till att dom har det bra och att dom slipper lida om dom blir sjuka, men ack så himla jobbigt.
                Fint att ni begravt honom hemma, det måste kännas bra - jag har många gånger funderat vad som hände "efter" med djuren man lämnat kvar efter avlivning...

                Jag håller tummarna för att det blir lite tillökning i dina akvarier
                /Helene

                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Beklagar sorgen Inter. Vet hur tungt det är.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ni är så himla gulliga, som skriver inlägg om min häst . Men det där inlägget är liksom bara en "parentes" - jag vill liksom bara ha med honom i tråden, det är allt.

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Knax
                      Beklagar sorgen efter detta fina djur. 18 år är en lång tid att ha en sådan kompis, men tiden flyger ju fram, förstås. Det ligger så mycket kärlek i detta korta inlägg att jag får klump i halsen och tårar i ögonen. Så vackert!
                      Knax, det finns en gammal svensktoppslåt som heter; "gråt inga tårar mer för min skull" - så snälla gör inte det .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • HWH
                        • March 2013
                        • 2310

                        Självklart. Detta är ju ett väldigt öppet, ärligt och personligt forum, lyckligtvis. Och då måste ju alla delar av livet kunna få plats. det ser jagbara som en styrka och gör att det blir så mänskligt vilken jag inbillar mig hjälper att hålla rent från diverse otyg som ofta florerar på internetforum. Som stygga personangrepp under anonymitet.

                        För mig är mina akvarier terapi, därför jag döpte tråden till Healing Waters. Just för att de är som små världar i värden där det gäller helt andra regler och lagar. De är en paus från livet ovanför ytan så att säga.
                        /Helena,
                        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av HWH
                          Självklart. Detta är ju ett väldigt öppet, ärligt och personligt forum, lyckligtvis. Och då måste ju alla delar av livet kunna få plats. det ser jagbara som en styrka och gör att det blir så mänskligt vilken jag inbillar mig hjälper att hålla rent från diverse otyg som ofta florerar på internetforum. Som stygga personangrepp under anonymitet.

                          För mig är mina akvarier terapi, därför jag döpte tråden till Healing Waters. Just för att de är som små världar i värden där det gäller helt andra regler och lagar. De är en paus från livet ovanför ytan så att säga.
                          Mitt i prick .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Beklagar, Inger.
                            Mycket ledsamheter lite överallt den senaste tiden tycker jag, men det vänder som tur är.
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Beklagar, Inger.
                              Mycket ledsamheter lite överallt den senaste tiden tycker jag, men det vänder som tur är.
                              Japp Anders jag vet att det vänder till slut. Jag vet faktiskt inte varför jag blir så personlig på detta Zoopet och tar upp dom mest bedrövliga saker som händer i mitt liv. Fast det är väl för att jag tycker att jag "känner" så många av er.
                              Just nu skulle jag behöva något som slätar ut svullnader och påsar under ögonen - samt att jag bör pudra kinderna med lite rött. Jag tittade mig i spegeln i morse och sa till mig själv "å herregud hur du ser ut" .
                              Men, bakom molnen lyser alltid solen .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Nja, så illa är det nog inte. Jag har ju trots allt träffat dig IRL, och kan nog bedöma detta!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...