Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Men hallå Inger. Jämför antal Diskusbilder i din tråd med Princessbilder och filmer i Mats royalistiska hem.
    Man kan helt enkelt inte få för mycket Diskusbilder. Så kläm in en 30-40 så man får nåt att glo på
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Okey då - går och fotar nu när dom får frukost...

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Helt rätt tänkt!
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Det "råkade" visst komma med en liten piraya också .
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Åh det är lite som lösgodis i akvariet, det där med att ha olika blandade färger. De ser väldigt fina ut. De ser ut att må bra hela bunten.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Åh det är lite som lösgodis i akvariet, det där med att ha olika blandade färger. De ser väldigt fina ut. De ser ut att må bra hela bunten.
              Ja dom verkar må bra, även om en drar sig lite undan dom andra - men den äter och jag kan inte upptäcka något fel hos den .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Vilka bilder
                Färgkombinationen på fiskarna är ju klockren tycker jag.
                Och min favorit är den ensamma på tredje bilden

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Vilka bilder
                  Färgkombinationen på fiskarna är ju klockren tycker jag.
                  Och min favorit är den ensamma på tredje bilden
                  Det är lilla Rosa (Red Rose), hon och lilla BT tillhör mina favoriter - förmodligen tar man dom till sitt hjärta eftersom dom är minst .
                  Den där håriga saken som "råkade" komma med (Bluewing och jag pratar ju hund ibland) är ju också en favorit förstås .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Jesper Broman
                    • November 2012
                    • 3445

                    Ja det är en fin liten vovve du har

                    Jag har faktiskt inte varit så förtjust i hundar tidigare, även varit hundrädd.
                    Men på sista tiden har jag fått en oväntad vän, och det är min grannes stora Rottweiler haha.. Så om någon hade sagt för ett år sen att jag skulle bli bästa vän med en stor, skräckingivande och muskulös Rottweiler. Då hade jag bara skrattat den personen rakt upp i ansiktet.
                    Men han älskar mig och jag älskar honom och det bästa han vet är att ligga i ens knä i soffan som en liten knähund
                    Och skulle man (hemska tanke) sluta klappa honom så vänder han på huvet. Ser en i ögonen och gör ett missnöjt läte, nästan morrar åt en.
                    Han har en personlighet som jag inte har sett hos en hund innan och det är nog därför som jag tycker så mycket om honom

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ja, det är inte kul att vara hundrädd, men skönt att det har släppt lite för dig i alla fall .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Jesper Broman
                        Ja det är en fin liten vovve du har

                        Jag har faktiskt inte varit så förtjust i hundar tidigare, även varit hundrädd.
                        Men på sista tiden har jag fått en oväntad vän, och det är min grannes stora Rottweiler haha.. Så om någon hade sagt för ett år sen att jag skulle bli bästa vän med en stor, skräckingivande och muskulös Rottweiler. Då hade jag bara skrattat den personen rakt upp i ansiktet.
                        Men han älskar mig och jag älskar honom och det bästa han vet är att ligga i ens knä i soffan som en liten knähund
                        Och skulle man (hemska tanke) sluta klappa honom så vänder han på huvet. Ser en i ögonen och gör ett missnöjt läte, nästan morrar åt en.
                        Han har en personlighet som jag inte har sett hos en hund innan och det är nog därför som jag tycker så mycket om honom
                        Påminner mig om rottisarna en kompis hade Väldigt stora, och väldigt keliga. Tiken på 45 kg tryckte sig ner i knät på mig, och vände sig då och då om för att ge mig en blöt puss. Hanen på 60 kg ställde sig en gång i soffan, och la huvudet på min axel, och stod så en stund. Och när man kom hem till honom så fick man ett stort buffelhuvud inkört mellan höften och handen, och kom inte in i resten av lägenheten förrän man hade kliat lite bakom öronen en stund. Och knäskålarna levde farligt, med viftande Rottweilersvansar i den trånga hallen. Underbara hundar... Hoppas jag också har möjlighet att skaffa hund snart, blir mer och mer sugen, även om det knappast blir en Rottweiler, då de ju inte brukar beskrivas som bra nybörjarhundar, även om kompisens hundar gillade mig. Velar fram och tillbaka mellan olika raser.

                        Lilla Rosa är nog också min favorit för övrigt Även den turkosa i mitten, närmast rutan på första bilden är riktigt fin.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          Grymt fina bilder som vanligt Inger och jag kan inte mer än hålla med dig när det gäller Red Rose diskus , de är hur läckra som helst
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Härliga bilder och så fina färger på discusarna! Den lilla pirayan i röd overall är ju så söt!
                            Har ni redan snö hos dig, eller är det "bara" frost?
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Jag är ju som vanligt lite egen och tycker den gula är vackrast.

                              Är det inte ganska vanligt att just rottar tror att de är knähundar? De jag har stött på har varit riktiga kelgrisar hemma i stugan.

                              Tänk vilken tur man fick se en hundbild av misstag. Det ger ju ytterligare en liten glimt in i livet. Härligt


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                För guds skull börja inte skriva om Rottweiler i min tråd - finns redan en hemsk tråd i det ämne! Så väck den inte till liv igen!!

                                Jag gillar mina Diskusar - kul att ni som skriver i tråden gör det också . Coboltarna är ju en klass för sig, så kraftiga, stora och vackra. Tänk om denna stora äggkaka kommer att klara sig...hemsk tanke...

                                Helene, vi har bara lite pudersnö än, men längtar efter mer .

                                woodlund, hur gick det med äggen i ditt Diskuskar?

                                Animaniac, jag rekommendera verkligen denna "kinapuff", som jag har nu som förstahund - hon är helt gudomligt lättsam, och fruktansvärt trevlig .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...