Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Inte det lättaste att fota mina nya räkor (Tigerräka "orange eye"), eftersom dom rör på sig hela tiden. Jag lägger upp skitbilderna ändå . Deras ögon lyser som röda eldklot, vilket inte syns på bilderna. Sen två bilder av mina körsbärsbebbar, som har vuxit på sig rejält.
    Det här med räkor är kul det .

    //Inger
    Bifogade filer
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av ansjo
      Då är nog även dina vuxna körsbär illa ute...
      Du har nog rätt Anders .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Vilka fina räkor Inger

        Kommentar

        • HWH
          • March 2013
          • 2310

          Inger, även dina skitbilder är ju hundra gånger bättre än vad jag lyckats producera. Jättefina räkor OCH bilder.
          /Helena,
          Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Även om det är skitbilder, är det kul att visa dom ändå. Nu gäller det för mig att få dom att överleva, vilket inte är det lättaste ibland . Jag gillar verkligen dom här räkorna.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Ursprungligen postat av ansjo
              Då är nog även dina vuxna körsbär illa ute...
              Det var det jag var rädd för, Amano då? Visst är dom nästan dubbelt så stora?
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Amano funkar säkert bra .
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Nu blev jag ju verkligen sugen att dra igång min räkvas igen.
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • heba
                    • September 2013
                    • 847

                    "Skitbilder"? Då vågar jag inte lägga upp några fler bilder Du tar ju jättefina bilder!
                    Läckra räkor du fått tag i och jag håller tummarna för att det går bra med dom och att du får se småtigrar snart!
                    /Helene

                    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      På tal om upprepande, så kommer ett av många från mig... (jag uppdaterar för min egen del)
                      Jag har faktiskt aldrig under dom perioder, som jag har haft Diskus varit med om en så pass stor äggkaka. Det är Coboltparet som lagt denna stora under tiden jag gjorde VB idag. Det syns inte på bilderna, men honan har lagt ägg även bakom roten.
                      Bifogade filer
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Jesper Broman
                        • November 2012
                        • 3445

                        Roligt, och fina bilder som vanligt

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Jesper Broman
                          Roligt, och fina bilder som vanligt
                          Tack, du är tapper Jesper som orkar läsa repriserna .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

                            Det är klart, jag läser allt
                            Det jag hinner iaf :P

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Inger och Johnny!

                              Det Johnny talar om, att VF discus är "lättare", kan jag faktiskt hålla med om, åtminstone på det sättet att jag själv blev helt förvånad över hur tuffa, starka, robusta och... just lätta de var att ha att göra med! De acklimatiserade sig väldigt snabbt - bara på några timmar var de i full karriär i karet, och de åt med god aptit - kanske inte första dagen dock - nära nog allt man erbjöd dom att käka. Mina var speciellt förtjusta i en "Sea-mix", som jag först köpte några flak av Kaj.P. Senare gjorde jag en egen mix av "sea-food" som jag köpte i frysdisken. Det var antagligen tänkt att man skulle wooka dessa godsaker, men fiskarna fick det. Fryspåsen innehåller en fin blandning av musslor, räkor, bläckfisk och en mängd annat gott grejsimojs.

                              Jag har ju också ett långt, stort och ännu inte realiserat projekt som pågått i min skalle i över ett år nu - alltså "storkaret" i stugan, och jag vet inte heller riktigt exakt när det drar igång - men förhoppningsvis till våren/sommaren nästa år.
                              Mitt slutmål i det projektet är en förjävla saftig grupp VF Discus!
                              Så, Johnny - bara fortsätt med dina utmärkta "dröm"-trådar - vad de än handlar om, det är roligt och skönt att drömma sig bort lite, väva planer - skriva om det hela och både entusiasmera sig själv och (kanske) andra.

                              Jag vågar inte generalisera och påstå att VF Discus är "lättare" att ha, än odlade - jag kan bara säga att jag har mycket goda erfarenheter av den vildfångade grupp Nahmunda Red som jag skaffade.
                              Ber om ursäkt för att jag är så senfärdig att ge respons när det finns så fantastiska inlägg, fina bilder på Diskusar, räkor och gud vet allt i denna tråd.
                              Men hunden blev dålig igen och morsan krossade axeln så det har varit sjukstuga här i Västerås. Nu är hunden till slut verkligen bra och morsan har ny axel och mår ganska bra så nu blir det plats igen för vänner på nätet.

                              När det gäller Diskusarna så blir jag ju milt sagt sugen när jag ser dessa oerhört vackra underverk måste jag säga och vill få uppleva eventuella skillnader mellan de odlade turkosa hussegrisarna jag har i karet nu och viltfångat. Det beslutet är taget. Sedan får vi se när bara. Du skriver så bra och levande Mats att även utan bilder/film går det att se dem för min inre blick. Har du förresten någon film på dessa godingar?

                              Inger, vet inte var jag ska börja när det gäller dina kar, men tycker du fått sån fart på detta med dina räkor. Det riktigt lyser om texten när du skriver om dem. Det märks att du blir glad av räkor. Ren räkglädje

                              Tycker dina räkkar dessutom är snygga, enkla och läckra i inredningen. Fick idéer till mitt eget kar av dig. Blir verkligen taggad att skaffa fler räk-kar. Ett nano gills ju liksom inte Så man kan ju ha så många som helst.

                              Men saknar bilder på dina fina Diskusar....
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Puh Johnny, tur att du äntligen visar ett livstecken - det ante mig, att något hade hänt.

                                Storleken på nanokaren passar min inredningsförmåga klockrent, kul att du gillar dom . Tycker att dom gröna växterna mot den svartmålade bakgrunden blev snyggt. Hoppas nu bara att dom här nya överlever, just nu ser jag bara några få - förhoppningsvis är dom lite blyga än.
                                Men Johnny, mina Diskusar har du väl sett till leda vid det här laget.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...