Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Du är allt för go du Mats, som engagerar dig i mitt filmande mitt i natten . I den här tråden kan man skriva om allt, utan att den trasas sönder, det vet du.
    Hur har du gjort, när du klippt ner filmen ?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Fanbyalperna

      • September 2005
      • 752

      Får enklare redigering av filmer i windows så finns Moviemaker. Vet inte om om den följer med i versionerna efter XP, men det borde den. Jag tror filmen också blir mindre om du konverterar den till Flash (.swf). Det finns en hel del gratis verktyg (program) att ladda ner från nätet. Själv har jag ett som heter Freemake. Det använder jag för att konvertera kompisens filmer till DivX (inte så små filer som Flash) och även då minskar filerna betydligt i storlek. Free make är relativt lätt att använda.
      Har inte alltid rätt, men fel ibland

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Man lär sig mycket i det här forumet - t.om videoredigering!
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av heba
          Man lär sig mycket i det här forumet - t.om videoredigering!
          Ja, det är toppen . Vissa har en ängels tålamod .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av Inger H
            Du är allt för go du Mats, som engagerar dig i mitt filmande mitt i natten . I den här tråden kan man skriva om allt, utan att den trasas sönder, det vet du.
            Hur har du gjort, när du klippt ner filmen ?

            //Inger
            Jag kan inget om det som andra skriver om ovan - jag har en dator med ett äpple som logotyp, och då blir allt som ljuv musik när det handlar om redigering, och datorhantering i övrigt. Man bara "pekar" med musen på de avsnitt som man vill ta bort - "klipper" och sedan är det klart...
            Min dator gör det jag vill att den skall göra - utan frågor eller knussel... Samma sak med filmredigering...
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 20 November 2013, 11:41.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nu kom det en pling att mina ny räkor har kommit .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • HWH
                • March 2013
                • 2310

                Vad roligt. Spännande. Jag är lite sugen på blåa räkor
                /Helena,
                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Jag är också lite sugen på räkor, är det någon som har testat Körsbärs- eller Amanoräkor tillsammans med Kakadua-ciklider? Tänker närmast på om dom ser räkorna som mat?
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av KJE
                    Jag är också lite sugen på räkor, är det någon som har testat Körsbärs- eller Amanoräkor tillsammans med Kakadua-ciklider? Tänker närmast på om dom ser räkorna som mat?
                    Det funkar med både Körsbär och Amano, det är bara att handla .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Ursprungligen postat av Inger H
                      Det funkar med både Körsbär och Amano, det är bara att handla .

                      //Inger
                      Härligt! Då blir det nog lite räkor till helgen
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av KJE
                        Jag är också lite sugen på räkor, är det någon som har testat Körsbärs- eller Amanoräkor tillsammans med Kakadua-ciklider? Tänker närmast på om dom ser räkorna som mat?
                        Vänta inte på att se så många räklingar bara.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Vänta inte på att se så många räklingar bara.
                          Amanoräkor har då inte varit några problem tillsammans med dvärgciklider i mina kar. Bluewing har körsbärsräkor i sitt Diskuskar - fast okey då, räkbäbisarna kanske går åt.
                          Tror nog inte att KJE har räknat med, att eventuella räkbebbar blir kvar, om dom ska gå tillsammans med andra fiskar i ett sällskapskar .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • KJE
                            • August 2013
                            • 1066

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Vänta inte på att se så många räklingar bara.
                            Aha, men då får jag se till det positiva då, levandefoder åt neontetrorna och cikliderna
                            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                            Kommentar

                            • KJE
                              • August 2013
                              • 1066

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Amanoräkor har då inte varit några problem tillsammans med dvärgciklider i mina kar. Bluewing har körsbärsräkor i sitt Diskuskar - fast okey då, räkbäbisarna kanske går åt.
                              Tror nog inte att KJE har räknat med, att eventuella räkbebbar blir kvar, om dom ska gå tillsammans med andra fiskar i ett sällskapskar .

                              //Inger
                              Nej precis, jag är rätt nöjd om dom vuxna överlever, min Kakaduahane har tidigare satt i sig en stor posthornssnäcka som fastnade i munnen på honom så jag fick ta upp den och plocka ut den, då fick den namnet Snäcknosen Sen när jag släppte in trettio nya neontetror i akvariet så såg jag den sätta i sig en hel...men efter det så verkar den ha lugnat ned sig och nöjt sig med torrfoder, antar att den var hårdsmält
                              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                                Då är nog även dina vuxna körsbär illa ute...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...