Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja du, Inger... Jag har ju dragit igång ett antal trådar - dessbättre utdöda nu - och att du inte skrivit i några stycken av dom spelar ingen roll, av vilken anledning det än var. Det viktigaste nu är att din tråd, här - lever vidare.
    Det finns några riktigt sköna trådar om (oftast) Discus och hur vi förhåller oss till dessa, samt ett antal andra trådar där vi får se otroligt fina inredningar och mycket, mycket mer!
    Detta är åtminstone jag tacksam för - då finns det alltid något intressant och spännande att läsa, begrunda och kanske kunna vara delaktig i.

    Flörhoppningsvis gör jag "comeback" här på forumet i framtiden och det ser jag fram emot!
    Mats, "det spelar ingen roll" för mig heller - huvudsaken är att jag "tuffade" till mig så småningom .
    Gillar inte dina "slutord" Mats!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Inger H
      Samtidigt som jag har läst Mats tråd, har jag inrett det nya räkkaret, som är på 20L. Så Anders, jag ångra allt som jag har skrivit om räkor - snälla ta meducin för din hosta!. Någon bild kanske dyker upp på mitt billighetsräkkar lite senare.

      //Inger
      I promise !
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        I promise !
        ...så då stoppar jag dom tidigare kommentarerna i en väl försluten "säck" .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av Inger H
          Någon bild kanske dyker upp på mitt billighetsräkkar lite senare.

          //Inger
          hoppas jag verkligen och ser fram emot!
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Eftersom jag sitter här ensam ikväll, så är det kul att fota - här mitt "budgeträkkar, nyss fyllt med vatten och lite grumligt än.
            Anders jag tog dig på orden, att inte skarva dom stuvbitar av slime-line som jag har - så det blev målad svart bakgrund i stället.

            Ännu ett till "budgetkar" - det som kostade mest i detta kar är dom små anubias jag köpte i affären, mossan är köpt "privat" och kostade nästan ingenting, dom små windelöven är skott från mig själv.
            Räkorna kommer jag att köpa av Janne J. - så dom kommer att kosta lite förstås.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Så du sitter själv du med, Gobben min kollar på F1 och då är han helt "bortkopplad från omvärlden"

              Ser riktigt fint ut, Inger! vilka räkor skall du ha?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Gott jobbat Inger. Tror inte du kommer att ångra dig att du inte skarvade bakgrunden.
                Frågar som Pia, vad ska du ha för räkor?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Så du sitter själv du med, Gobben min kollar på F1 och då är han helt "bortkopplad från omvärlden"

                  Ser riktigt fint ut, Inger! vilka räkor skall du ha?
                  Japp min gubbe jobbar natt, så då gör jag vad jag vill...nästan . Jag har inte riktigt än bestämt mig för vilka räkor det blir - måste bestämma mig tills måndag.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Vilka har du att välja på?
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Janne har många olika sorter, frågan är bara vilka som funkar i Sundsvall...

                      Inger, bli inte förvånad ifall du köper tex Chrystalräkor, och dessa bara försvinner för dig. Så är det bara, och då skulle säkerligen en annan sort funkat bättre. Jag råkade personligen ut för detta, ett gäng bra graderade Chrystal bara försvann trots att de gick med rom osv...sedan har jag inte brytt mig om att prova de räkorna igen. Olika sorters körsbär däremot...men så kan det vara precis tvärtom hos dig
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Vilka har du att välja på?
                        Förmodligen blir det någon av dom "lättare" tigerräkorna. Måste ju testa .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Janne har många olika sorter, frågan är bara vilka som funkar i Sundsvall...

                          Inger, bli inte förvånad ifall du köper tex Chrystalräkor, och dessa bara försvinner för dig. Så är det bara, och då skulle säkerligen en annan sort funkat bättre. Jag råkade personligen ut för detta, ett gäng bra graderade Chrystal bara försvann trots att de gick med rom osv...sedan har jag inte brytt mig om att prova de räkorna igen. Olika sorters körsbär däremot...men så kan det vara precis tvärtom hos dig
                          Japp Anders, jag har bara några red crystal kvar, av ett gäng på både röda och svarta. Den här gången ska jag vara mer noga med inkoppningen - den får ta sin tid .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • heba
                            • September 2013
                            • 847

                            Jättefint Inger! Mina orange sakura (körsbär) är mina första räkor och givetvis är jag sugen på att prova tigrar, så jag hoppas du skriver och fotar så man får ta del av detta!
                            Slänger in en bild på mina (har för mig att jag tidigare läst att du inte ogillar andras bilder i din tråd, säg annars till)! Ingen proffsfotograf här inte
                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0430red.jpg
Visningar: 1
Storlek: 162,2 KB
ID: 2154703Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0406red.jpg
Visningar: 1
Storlek: 203,1 KB
ID: 2154704
                            /Helene

                            180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av heba
                              Jättefint Inger! Mina orange sakura (körsbär) är mina första räkor och givetvis är jag sugen på att prova tigrar, så jag hoppas du skriver och fotar så man får ta del av detta!
                              Slänger in en bild på mina (har för mig att jag tidigare läst att du inte ogillar andras bilder i din tråd, säg annars till)! Ingen proffsfotograf här inte
                              [ATTACH=CONFIG]65478[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]65479[/ATTACH]
                              Vad fina dom är dina oranga, blir nog den färgen på mina nästa gång . Klart det kommer bilder lite senare, bara dom överlever .
                              Jag tycker bara att det är roligt, när andra lägger upp bilder här .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Jag har aldrig haft guppyendlers förut, med det sägs ju att dessa förökar sig "hej vilt" - men inte hos mig. Inte ett endaste litet yngel har jag sett. Faktiskt leker inte en enda fisk i det här 150-liters hörnkaret. Där finns ett par apisar, pygmeésvärdbärare, pennfiskar och guppyendlers.
                                Dom enda som leker och lägger ägg är Diskusarna. Kanske svårt att "fria" i ett hörnkar .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...