Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Nanoq
    Får man fråga...hur bär ni er åt när ni måste avliva fisk, stor eller liten? Har inte behövt det än men den dan man råkar ut för att en av ens fiskar lider vill jag inte stå villrådig.
    Nanoq, jag klipper av dom i nacken - och det är hemskt!

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • KJE
      • August 2013
      • 1066

      Jag brukar fånga in den sjuka/skadade fisken med håv, sätta den i ett pyttelitet plastakvarium, typ 1 liter med vatten som är lite högre än fisken, sen sätter jag ned en sax där runt halsen på den och när den är stilla så klipper jag. Tror och hoppas att det är ett humant sätt att göra det på, det går i alla fall på en sekund.
      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

      Kommentar

      • Nanoq
        • August 2013
        • 60

        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Större fisk då? Jag har ju ett gäng underbara diskusar, Gud förbjude att nåt händer dem men om så vore fallet?

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Idag har jag varit på "shoppingrunda" - den viktigaste grejen som jag behövde, var en ny vinterjacka. Jag rantade runt i massor av affärer i två timmar, men hittade inget av intresse alls. Egentligen så skulle den gamla jackan funka utmärkt ett år till tänkte jag...
          Samtidigt som en ny jacka upptog mina tankar, så fanns där även (också i mina tankar sen länge) ett till litet nanokar.
          Så jag gick bara "för att kolla lite" på dom små räkkaren.
          Jag skippade en ny jacka - köpte det här i stället .
          Bifogade filer
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Way to go, Inger!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Vi akvarister, vi gör våra prioteringar..

              kul! Vad skall du fylla det med då?
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Broddan
                • February 2007
                • 536

                Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                Bra val! Att folk intresserar sig för räkor mer och mer är kanon kul tycker jag :thumbup:

                Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
                Hälsningar

                D

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Ha ha ha ha….läste högt för min man. Nu ska jag gå och limma slimline...
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Håkan kom med en kommentar när jag kom hem; "du är ju för bövelen manisk" - så kan man ju också se det . Det här med räkor är kul det.
                    Anders-ansjo mår nog jädrans gott nu skulle jag tro - han har nog lagrat i sitt minne mina kommentarer om räkor .
                    Jag vet inte ännu vad jag ska fylla karet med - här finns 0 utbud av räkor.
                    I helgen ska jag pussla ihop en slime-linebakgrundstuv, som det kommer att bli en ganska så ful skarv på - men den kommer nog inte att synas med lite växter framför.

                    Nu är det till att hålla tummarna för Sundsvalls-Kevin på idol - sen tummar även mot Halmstad

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Nu ska jag ta fram stora pekpinnen.
                      För jösse namn kvinna, inget pusslande med fula skarvar till dina kar. Du kommer garanterat att ångra dig var gång du tittar in i karet. Lägg hellre några hundringar och köp en ny Slimline som du sedan kan skarva ihop med den befintliga biten du har. På det viset får du en större bit över till nästa projekt.
                      Har du inte pengarna nu, så vänta hellre en tid innan du kör igång karet. Det var mitt råd som kommer från erfarenhet, som du gör vad du vill med!
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Nu ska jag ta fram stora pekpinnen.
                        För jösse namn kvinna, inget pusslande med fula skarvar till dina kar. Du kommer garanterat att ångra dig var gång du tittar in i karet. Lägg hellre några hundringar och köp en ny Slimline som du sedan kan skarva ihop med den befintliga biten du har. På det viset får du en större bit över till nästa projekt.
                        Har du inte pengarna nu, så vänta hellre en tid innan du kör igång karet. Det var mitt råd som kommer från erfarenhet, som du gör vad du vill med!
                        Varför skall du alltid vara så besvärlig mannen . Jag har ju inga planer på ett nytt projekt - alla väggar är upptagna nu .

                        Shit vad Kevin var dålig i kväll, hoppas att han är bättre när Sundsvallsgiffarna spelar mot Halmstad .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Varför skall du alltid vara så besvärlig mannen . Jag har ju inga planer på ett nytt projekt - alla väggar är upptagna nu .
                          //Inger
                          Säkert...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            ....men nu har jag ju tagit till mitt skrivbord med nanokar - eftersom väggarna är upptagna

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • HWH
                              • March 2013
                              • 2310

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              ....men nu har jag ju tagit till mitt skrivbord med nanokar - eftersom väggarna är upptagna

                              //Inger
                              Helt rätt. Här hemma börjar jag snegla på bänken i tvättstugan. Om ett par år har vi ju inte blöjbarn längre och skötbädden kan tas bort….
                              /Helena,
                              Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Själv går jag och glor lite hemligt sådär efter en plats för ett litet jumbo-nano på 400 liter för lite vildfångade Diskus...
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...