Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Halloj Inger!
    Har nu läst igenom hela tråden och fått ta del av dina fina kar och deras "ups and downs". Fantastiskt att få discusyngel, vilken rolig upplevelse!
    Jag är så imponerad av dessa långa "trådar" i detta forum, man lär sig massor, får många ideer ang både fiskval och inredning och får se massor med fina bilder! Att följa dina akvarier under flera år är verkligen spännande - man börjar läsa och kan inte sluta bättre än både TV och bok!
    Har du lyckats få räklingarna att fastna på bild? Jag blir onekligen lite sugen på en "riktig" kamera när jag ser dina bilder, men jag antar att fotograf inte ingår när man köper kamera .
    Skall bli roligt att fortsätta följa din tråd.
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av heba
      Halloj Inger!
      Har nu läst igenom hela tråden och fått ta del av dina fina kar och deras "ups and downs". Fantastiskt att få discusyngel, vilken rolig upplevelse!
      Jag är så imponerad av dessa långa "trådar" i detta forum, man lär sig massor, får många ideer ang både fiskval och inredning och får se massor med fina bilder! Att följa dina akvarier under flera år är verkligen spännande - man börjar läsa och kan inte sluta bättre än både TV och bok!
      Har du lyckats få räklingarna att fastna på bild? Jag blir onekligen lite sugen på en "riktig" kamera när jag ser dina bilder, men jag antar att fotograf inte ingår när man köper kamera .
      Skall bli roligt att fortsätta följa din tråd.
      När jag läser ditt inlägg Helene så blir jag varm i hjärtat, tack för det du har skrivit . Ibland blir jag så himla trött på mitt eget tjatande i tråden - just nu är jag inne i en sån period. Man tror att ingen läser, men sen dyker det upp någon som dig och förgyller tråden igen .
      Upp och nedgångar finns det en del av - ibland har jag känt, "att nu skiter jag i det här", men sen är man där och tar tag i det hela igen.
      Det finns några "tappra" som har varit med under hela resan, som stöttat och hejat på och sett till "det där" med att inte ge upp.
      Jag ska se om det går att få till en bild på någon av räkbebbarna .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • heba
        • September 2013
        • 847

        Jag upplever inte som att du "tjatar" i tråden - tvärtom! Att man upprepar vissa saker hör väl till sakens natur, man tänker till och tänker om till man kommer till någon slags konsensus. Precis så tycker jag du gjort med discusarna - 3je gången gillt och det med bravur, du skall vara riktigt stolt (det skulle iallafall jag vara!).
        Du får verkligen inte skita i akvarieriet, men visst förstår jag dig - jag har varit där när det gäller mitt/mina saltvattenakvarier och känner så just nu, men då får man väl ändra inriktning, för inte vill man vara utan "vattenslabbandet"!?
        Dom "tappra" (du är ju en av dom) som figurerar flitigt i detta forum är ju grundbulten för forumet och gör det till en sån häftig lärokälla, jag har aldrig sett maken till härliga trådar som pågår över år och som inte hymlar med dessa upp- och nergångar, misslyckanden och såklart framgångar. Den prestigelöshet (heter det så) som finns här återfinner man inte på många forum, om ens några!
        Ja, jag vill gärna se en bild på en liten räkbebis!! Jag hoppas jag själv så småningom får några i mitt kar med orangea körsbär.

        Var har du gjort av dina scalarer? Jag är ju x-tra nyfiken på just dessa då jag i mitt kommande kar skall ha sådana.
        /Helene

        180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ja du Helene, scalarerna var/är jättefina - tanken var att dom skulle bli "i stället för diskus". Jag sålde dom (dessa har det jättebra där dom finns nu) - eftersom jag inte kunde släppa det som grodde i skallen, nämligen diskus...igen. Så på den vägen är det.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Jag tillhör också din fan-club Inger. Alltid trevlig läsning i tråden. Hur går det för din Diskus som hamnat i puberteten med allt vad det innebär, typ finnar?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Det är nog många som läser denna tråden. Jag följer den iaf hela tiden även om jag inte alltid skriver nåt

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Jesper Broman
                Det är nog många som läser denna tråden. Jag följer den iaf hela tiden även om jag inte alltid skriver nåt
                Å jag läser din - fast jag är också dålig på att skriva nåt.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Jag tillhör också din fan-club Inger. Alltid trevlig läsning i tråden. Hur går det för din Diskus som hamnat i puberteten med allt vad det innebär, typ finnar?
                  Jodå "Lilla Blå" är mycket bättre, finnarna är nästan borta nu - tack för att du frågade Johnny.

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                    Förresten, på tal om gamla grejer. Hur gick det med diskusbebbarna?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • heba
                      • September 2013
                      • 847

                      Ja, hur gick det med dom små?
                      Kul att du följde det som "grodde" i skallen och startade om med discus - det visade ju sig vara "din grej" med tanke på hur dom leker och trivs
                      /Helene

                      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Förresten, på tal om gamla grejer. Hur gick det med diskusbebbarna?
                        Jag som tyckte att det var så skönt att ingen frågade något om dom små diskusminisarna.
                        Jag grät floder när jag avlivade dom små liven.
                        Dom växte jättedåligt trots att dom åt som små grisar. Vattenbyten gjordes efter konstens alla regler. Två av dom växte väl lite sådär - veckorna gick och till slut insåg jag förstås, att dom inte skulle växa till sig och bli stora och tjusiga Diskusar.
                        Jag blir för känslomässigt engagerad i små minisar, så jag tänker inte ge mig på "odling" en gång till - utan hädanefter får den omtalade "naturen ha sin gång".

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                          Ajdå. Jag beklagar...
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Ajdå. Jag beklagar...
                            Jag är i alla fall en erfarenhet rikare. Det har ju gått några veckor nu, så jag ser det trots allt från den positiva sidan nu - jag fick ju i alla fall vara med en bit på vägen .

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • woodlund
                              • December 2011
                              • 666

                              Det var tråkigt att höra men du får ta med erfarenheten in till nästa gång du får småttingar
                              1900Liter Diskusvatten


                              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • heba
                                • September 2013
                                • 847

                                Alla erfarenheter är ju av godo på ett eller annat sätt. Att få ynglen en bit på väg är inte illa i mina ögon, sedan att dom inte kommer upp i vuxen ålder må så vara!
                                /Helene

                                180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...