Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Underbara bilder! kikade dem på samtidigt som jag fick i mig lite käk och koppade fiskar samtidigt
    Ja du Pia det är tur du är av det kvinnliga könet - annars hade du bara klarat av käket . Det är kul att fota, när fiskarna bara sprakar av färgprakt .

    Anders; hur stora var "sessorna" som du kollade på. Dom ska väl bara bli runt 7 cm?

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Skulle tippa på 12-14 cm, men karet de gick i var liiite större än det man brukar ha hemma. Vilken sorts sessa det var vete tusan...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av ansjo
        Skulle tippa på 12-14 cm, men karet de gick i var liiite större än det man brukar ha hemma. Vilken sorts sessa det var vete tusan...
        Jättesessor med andra ord .

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Jättesessor i ett jättekar
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det ena diskusparet, som det finns en bild på lite längre upp har nu fått sprattlare igen. Föräldrarna håller på att flytta sina små till en annan rot. Just detta beteende kan jag sitta och bli salig åt varje gång det händer . Föräldrarna tar sina nykläckta småttingar så försiktigt i sina munnar och spottar ut dom till roten bredvid. Tänk ändå vad man lägger ner mycket tid till - att just betrakta det som händer i ens kar...häftigt .

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Nu är det lite bäbislycka i räkkaret . För första gången har mina körsbärsräkor fått smått - det är kul tycker jag, men ack så små dom är .

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Haha! Fasen vad härligt! Nu kommer du allt att bli sittandes framför burkarna ett bra tag, va?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Nu är det lite bäbislycka i räkkaret . För första gången har mina körsbärsräkor fått smått - det är kul tycker jag, men ack så små dom är .

                  //Inger
                  Så kul, det är mycket kul att sitta och kika på miniatyrer-räkorna
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • HWH
                    • March 2013
                    • 2310

                    Åh vad roligt. Det är ju då det blir så levande med akvaristiken. När de sysslar med sitt och lever "fullvärdiga" liv.
                    /Helena,
                    Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ja Pia och Helena, det är skojsigt med räkorna - trodde faktiskt aldrig att jag skulle tycka det. Jag har liksom fått lite ha-begär, vill ju ha flera arter och blandade färger. Kanske jag ska skaffa ett till räkkar. Det tråkiga är att mossan börjar bli brun och den där "trasselalgen" växer på bra. Jag har inte i någon växtnäring, kanske jag borde ha det?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Kul . Och då är de säkert ändå några dagar gamla, nyfödda går de knappt att se
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Kul . Och då är de säkert ändå några dagar gamla, nyfödda går de knappt att se
                          Då kanske jag hittar fler småttingar om dom är så små. Varför blir mossan brun tror du?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            För dåligt med ljus kanske? Vad är det för mossa?
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              För dåligt med ljus kanske? Vad är det för mossa?
                              Spiky eller nåt sånt, den växte på bra ett tag - sen kom den där trasselalgen och tog över.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Aha, Claddo? Grattis...
                                Du har ingen bild på mossan?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...