Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Jag har ju lärt mig det här med YT nu som du vet - så den biten klarar jag. Igår kväll gjorde jag ett tappert försök att filma det här karet - det blev skit kan jag säga. Det blev svarta linjer runt fiskarna och skärpan får jag inte till trots stativ. Är kameran inställd på AF ska den väl sköta sig själv, eller hur. Jag får nog plocka fram boken och läsa på.
    Så Mats du kommer att få regelbundna skriftliga beskrivningar tills vidare, var så säker.

    //Inger

    AF är lite wobblig när det är svagare ljus... men för min del funkar det (precis som med andra grejer - som man kan läsa om i en annan tråd någonstans här på forumet... ja, jisses...) så du får fortsätta att försöka få till det.

    Inger, beskriv bara - lite då och då - hur de beter sig, så skall vi se om vi kan analysera läget!

    Kommentar

    • Moving Waves
      • August 2010
      • 1403

      Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

      Det år nog lika bra att avvakta med nya prinsessor eftersom de, när de bildat par, kan ta stora revir - ofta dominera hela karet.
      - - -
      540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

      Kommentar

      • Moving Waves
        • August 2010
        • 1403

        Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Fina bilder på fin fiskar förresten, dorsigeror är verkligen tjusiga när de dansar! Säkert är det så att de känner av hormoner från paletterna och blir själva sugna.
        - - -
        540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Moving Waves
          Det år nog lika bra att avvakta med nya prinsessor eftersom de, när de bildat par, kan ta stora revir - ofta dominera hela karet.
          Japp, men nu är det så att Inger har tre ganska små "sessor" som inte på något vis har parat ut ännu... Vad vi har snackat om här är om det behövs adderas fler, till de tre som finns nu, för att utparning skall ske - eller om det räcker med de tre Inger redan har.
          Får Inger ett par i detta kar finns ingen som helst anledning att addera flera överhuvudtaget, då blir det snarare bortplockning av "överblivna" som står på agendan.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Vilka vackra fiskar Inger Jag tror nog att nästa projekt blir nån typ av ciklider. Det skulle va roligt

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Moving Waves
              Fina bilder på fin fiskar förresten, dorsigeror är verkligen tjusiga när de dansar! Säkert är det så att de känner av hormoner från paletterna och blir själva sugna.
              Det där med hormonerna har du nog rätt i.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Vilka vackra fiskar Inger Jag tror nog att nästa projekt blir nån typ av ciklider. Det skulle va roligt
                Det tycker jag verkligen att du skall göra, dom här små cikliderna är vackra och roliga - likaså dom stora förstås.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                  Jag hade paletter ett tag för länge sen och de var roliga att studera. De hade så mycket för sej men jag skulle vilja ha prinsessor. Det blir nog det


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Mats verkar startat rena prinsessboomen på zoopet.
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Jag hade paletter ett tag för länge sen och de var roliga att studera. De hade så mycket för sej men jag skulle vilja ha prinsessor. Det blir nog det


                      Sent from my iPhone using Tapatalk
                      Det blir väl ett bra projekt att dona med under den långa vintern som är i antågande.

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                        Jag ska försöka komma nån vart med det jag håller på med först men jag har vissa planer


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                          Ursprungligen postat av lillfrasse
                          Mats verkar startat rena prinsessboomen på zoopet.



                          Sent from my iPhone using Tapatalk

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av lillfrasse
                            Mats verkar startat rena prinsessboomen på zoopet.
                            Ja, det är tur att vi har honom som "väcker" oss - annars är det lätt hänt att vi trampar runt i samma gamla spår. Himla kul är det i alla fall att prova på något nytt.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Underbara bilder! kikade dem på samtidigt som jag fick i mig lite käk och koppade fiskar samtidigt
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Vi såg prinsessor på den Blå planeten i Köpenhamn i helgen, hoppas de inte blir i den storleken...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...