Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

    Ja det är underbart med höst

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Om detta råder det delade meningar om....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

        Sv: Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

        Haha, ja så är det nog

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1148

          Men för akvarister är väl hösten ändå bäst?

          Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det där med "bergochdalbanesyndromet" smittar kan jag säga. Jag är förkyld, har ont i halsen och har feber - är grinig och trött, eftersom jag knappt har sovit i natt p.g.a. att snor sätter igen hela näsan, så det knappt går att andas. Min kära sambo, har samma åkomma - å ni vet ju hur karlar blir, när dom blir förkylda...man tror ju, att graven väntar på andra sidan. Sådär, då fick jag gnälla av mig lite.

            Upptäckte just detta, när det var dags för kvällsmaten. Dom fick inte plats, eftersom det redan var upptaget på två ställen till - då fick detta par ta till bakgrunden.
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jaha, man tager vad man haver...
              Hannen är riktigt nice, lite vildstuk på honom.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Nöden har ingen lag..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Fanbyalperna

                  • September 2005
                  • 752

                  Fantastiskt vad dina diskusar leker. Det är många som testar allt som går för att få sina plattisar att leka, så du har all anlednng att vara glad. Jag hoppas du får upp några i vuxen storlek också. Det är ju det ultimata i diskushållnng. Grattis till dina framgångar.
                  Har inte alltid rätt, men fel ibland

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Fanbyalperna
                    Fantastiskt vad dina diskusar leker. Det är många som testar allt som går för att få sina plattisar att leka, så du har all anlednng att vara glad. Jag hoppas du får upp några i vuxen storlek också. Det är ju det ultimata i diskushållnng. Grattis till dina framgångar.
                    Tack. Jag vet faktiskt inte anledningen till, varför det leks hela tiden - förhoppningsvis trivs dom. Det kan ju bero på instinkt också. Självklart blir det lite bråk och käbbel emellanåt, på grund av alla lekar - men inget allvarligt har hänt. Dom visar faktiskt respekt för sina grannars "revir", eller hur jag ska förklara det.
                    Fast allt är inte frid och fröjd. Tyvärr har jag en Cobolt, som blir undanskuffad - den står mest under "sin rot" och trycker. Jag vet, att man får räkna med att sådant händer, fast det är inte kul

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Jag har ju själv ett par som gjorde ett uselt val gällande reviren. Så under lek hamnar de i en bur och verkar inte trivas så med detta efter ett tag. Så jag måste stödmata "buren" så de är i god form när de släpps ut. Man måste vara listig som en iller när man ska skapa revirmöjligheter för sina Diskusar.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Jag tycker, att jag har varit listig - fast förmodligen inte tillräckligt ändå.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Men det är svårt eftersom de verkar ju välja i turordning. Starkast väljer först, sedan näst starkaste etc. De här som är lite vekare får ju så små ytor som ofta är mer "instängda" medans de starka ofta får de öppnare ytorna. Känns som om man skulle behöva ha ett kar på 1500 liter eller mer för att kunna fördela reviren bra.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Men det är svårt eftersom de verkar ju välja i turordning. Starkast väljer först, sedan näst starkaste etc. De här som är lite vekare får ju så små ytor som ofta är mer "instängda" medans de starka ofta får de öppnare ytorna. Känns som om man skulle behöva ha ett kar på 1500 liter eller mer för att kunna fördela reviren bra.
                            Ja, jag håller med dig om, att ett större kar skulle sitta som en smeck. Jag kunde aldrig i min vildaste fantasi tänka mig, att jag skulle få så pass många par. Ibland kommer tanken, att jag ska sälja av ett eller två av paren - men det är bara en diffus tanke än så länge.

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              På onsdag kommer förhoppningsvis prinsessorna. Jag har för mig, att jag hade tänkt beställa sju stycken, men av någon anledning beställdes fem.
                              I alla fall, så sitter jag här i sjukstugan med lite funderingar. Vad händer, om jag bara får honor - eller hannar? Hur kommer dom att bete sig mot varandra, om dom är av samma kön?

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                På onsdag kommer förhoppningsvis prinsessorna. Jag har för mig, att jag hade tänkt beställa sju stycken, men av någon anledning beställdes fem.
                                I alla fall, så sitter jag här i sjukstugan med lite funderingar. Vad händer, om jag bara får honor - eller hannar? Hur kommer dom att bete sig mot varandra, om dom är av samma kön?

                                //Inger
                                Spännande. Jobbigt detta när man bor så till att man måste beställa fiskar man inte kan välja själv. Att man då måste lita på att de som plockar ihop fisken gör rätt. Vet du om butiken har beställt bara till dig eller om de beställt fler och du sedan får välja exemplar av ett större antal?
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...