Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ja verkligen, Inger. Snyggt!!! Verkar som om dina Cobolter börjar ta lite plats ser jag. En av dem verkar ha lite linsluspotential Är lite svag för de som har en brun grundton som den du har i bild 4. Vilket är ditt dominata par i karet?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ja verkligen, Inger. Snyggt!!! Verkar som om dina Cobolter börjar ta lite plats ser jag. En av dem verkar ha lite linsluspotential Är lite svag för de som har en brun grundton som den du har i bild 4. Vilket är ditt dominata par i karet?
      .

      Dom som är mest dominanta, är dom ständigt lekande BT och Red Virginparet. Tänkte jag skulle få till en bra bild på detta par, men dom är nästan jämt iklädda " den mörka vaktardräkten". Han är så jädrans snygg denna BT-hane.
      Sen är det en hel del tjafsande mellan dom andra, där en liten Red Rose är ganska så ettrig - så jag antar, att det är en hona.

      Dom faserna du har skrivit om i din tråd Johnny, är en spegling, av det som hänt från dag ett under veckorna i mitt kar också.
      Discusar tror jag i alla fall, måste få ha sin ibland långa tid (veckor) för att komma tillrätta med sig själva, när dom hamnar i en ny miljö. När det gäller mina, så har dom äntligen börjat att röra sig i hela karet - istället för att stå och trycka tillsammans . Fast ibland läser man om någon som skaffat nya, där dom verkar finna sig tillrätta på en gång. Men det är väl olika från fisk till fisk.
      Det där med "att hålla händerna borta från karet", är ett jäkelens bra råd

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Jo, det där med att hålla händerna borta är nog det bästa rådet jag fått vid sidan av rådet att sitta på händerna. Men det är först nu jag kan se konsekvenserna av det ordentligt. Kräver ibland en arktisk kontinent av is i magen ibland för att inte göra nåt.
        Sedan när det väl krävs handling så ska man ju vara snabb som sjutton och kraftfullt göra rätt saker.
        När nu saker och ting lagt sig lite och du fått en Diskuslunk du också, är du nöjd med att du fullt ut satsade på Diskus igen?
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jaa, jag är jättenöjd - för mig är det tredje gången gillt. Om - vi säger om det nu inte skulle funka av någon anledning, så blir det ingen fjärde gång.
          Fast det är klart att det kommer att fungera.

          Nu har jag varit på "träna att gå i koppelpromenad" med en busig Lykke för andra gången. Allt ska undersökas, och jag tror banne mig att det är lite retriever i henne...hon vill rulla sig i diverse bajs. Dessutom får hon titt som tätt "retrieverfnatt", det känns hemtamt.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det känns kul, att fota sina kar igen . Mossan och najas växer fort, trots att jag inte göder med något. Räkorna har också vuxit. Jag skulle vilja komplettera med något blått också, men har lite dålig koll på hur man kan blanda olika sorter. Att skaffa ett litet räkkar var en hit. Dom där äggen som sitter på najasen, är det snäckägg?
            Bifogade filer
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Japp, snäckägg.

              Det ser toppenfint ut, Inger!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Så fint nanot är!
                avis på fin fina mossa, min ser allmänt vissen ut men den omger säkert att ta sig
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Rent bedrövligt, att jag inte ens vet att det är snäckägg - fast vad skulle det annars vara. Tyckte bara, att dom var så stora i förhållande till hur små snäckorna är i det här karet. Fast å andra sidan, är det ju inte storleken det beror på....

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Filippa.k
                    • May 2013
                    • 87

                    Väldigt fint kar.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Vad fint ditt nano utvecklats. Det är verkligen jättefint! Visst är det häftigt med mossa i nano. Urläcker mossa. Vad var det din typ hette? Tillsätter du nåt, typ gödsel eller är det direkt ur kran som gäller?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tack Filippa, det är skoj med räkor.

                        Pia; det känns tillfredsställande, att du är avundsjuk - det brukar ju vara tvärtom i vanliga fall, när det gäller växter.

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Vad fint ditt nano utvecklats. Det är verkligen jättefint! Visst är det häftigt med mossa i nano. Urläcker mossa. Vad var det din typ hette? Tillsätter du nåt, typ gödsel eller är det direkt ur kran som gäller?
                          Blåvinge, du har inte läst ovanstående inlägg av mig ang. växtnäring!.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Filippa.k
                            • May 2013
                            • 87

                            Fattar inte hur ni kan få så fina kar?jag har hela tiden problem med alger i mitt.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Mot nya mål med dvärgciklider...å lite annat

                              Ursprungligen postat av Inger H
                              Blåvinge, du har inte läst ovanstående inlägg av mig ang. växtnäring!.

                              //Inger
                              Kan du hjälpa en gammal man med endast 2 aktiva hjärnceller kvar att minnas var denna högintressanta information finns?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Kan du hjälpa en gammal man med endast 2 aktiva hjärnceller kvar att minnas var denna högintressanta information finns?
                                Haha, inlägg 2810, du gamle man. Nu retas jag med dig, bar så du vet.

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...